Skip to main content

Κρίσιμο το έργο της σύνδεσης ΟΛΘ-Σιδηρόδρομου - Τι περιλαμβάνει

Με ένταξη του έργου στο ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας, θα γίνει η αναβάθμιση των υφιστάμενων συνδέσεων. Σκέψεις για μετατόπιση της σύνδεσης στη Πύλη 16.

Με την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης – ΟΛΘ, γίνεται ένα βήμα στην προώθηση της ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης σε κέντρο συνδυασμένων μεταφορών, ενώ το επόμενο θα είναι η μετατόπιση της γραμμής σύνδεσης του λιμανιού με τον εμπορικό σταθμό, από την Πύλη 11 του ΟΛΘ στην Πύλη 16, αυτή δηλαδή που καταλήγει στο τέρμιναλ εμπορευματοκιβωτίων.

Αυτό το πρώτο έργο συνδυασμένων μεταφορών στη πόλη- σιδηρόδρομος με θαλάσσιες μεταφορές- έχει ενταχθεί με το ποσό των 7 εκατ. ευρώ στο τρέχον Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, είναι μελετημένο και θα εκτελεστεί με φορέα υλοποίησης την ΕΡΓΟΣΕ.

Στο έργο αναφέρθηκε πρόσφατα η αντιπεριφερειάρχης Μ.Ε. Θεσσαλονίκης κ. Πατουλίδου, κατά τη συνάντηση με τους Γάλλους της Terminal Link που επενδύουν στον ΟΛΘ,  ενώ σημειώνεται ότι ήδη από το 2014 ο Περιφερειάρχης κ. Απόστολος Τζιτζικώστας, είχε υποσχεθεί την χρηματοδότηση της αναβάθμισης της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού.

Το συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνει την αναβάθμιση και βελτίωση της γραμμής Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, από τον Εμπορικό Σταθμό μέχρι το ΤΧ 1 (τεχνικό συγκρότημα 1), δηλαδή την είσοδο στο σύμπλεγμα γραμμών Θεσσαλονίκης και σε μήκος 5,570 χλμ. Επίσης, τη βελτίωση της σύνδεσης από τον Εμπορικό Σταθμό στο Λιμάνι, σε μήκος 600 μέτρων, όπως και της γραμμής σύνδεσης από το ΤΧ1 μέχρι τις εγκαταστάσεις της ΕΚΟ και σε μήκος 800 μέτρων της γραμμής της ΕΚΟ.

 Στο έργο συμπεριλαμβάνεται η ανακατασκευή 9 ισόπεδων διαβάσεων εντός των παραπάνω τμημάτων, ενώ προβλέπεται και η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα της γραμμής εντός του ΟΛΘ.

 Το επόμενο σημαντικό για τον ΟΛΘ έργο, όπως επίσης για τους χρήστες του λιμανιού, αλλά και για την λειτουργία της πόλης, θα είναι η μεταφορά της σιδηροδρομικής σύνδεσης του ΟΛΘ, στη Πύλη 16.

Το έργο που πρέπει να μελετηθεί και να υλοποιηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ, δεν είναι μεγάλου κόστους αφού εκτιμάται στα περίπου 15 εκατ. ευρώ, ενώ για τη νέα χάραξη δεν απαιτούνται μεγάλες απαλλοτριώσεις. H  νέα χάραξη θα ακολουθεί πορεία πίσω από το σταθμό των ΚΤΕΛ, από την περιοχή των Λαχανόκηπων και στη συνέχεια του Γηπέδου του Θερμαϊκού για να καταλήγει στην Πύλη 16 του ΟΛΘ.

Η υφιστάμενη σύνδεση από την Πύλη 11, πιθανώς να μη καταργηθεί αλλά να διατηρηθεί σαν εφεδρική, χωρίς όμως να εξετάζεται πλέον η υπογειοποίηση της οδού 26ης Οκτωβρίου, στο τμήμα πριν και μετά τις γραμμές που διέρχονται από το επίπεδο του δρόμου.