Skip to main content

Μεγάλες επιστροφές και νέες αφίξεις στον ΟΛΘ μετά την ιδιωτικοποίηση

Οι μεγάλες ναυτιλιακές αρχίζουν να πιάνουν ξανά στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Οι ενέργειες της νέας διοίκησης για τα containers και τη νυκτερινή βάρδια

Eπιστρέφουν οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, με δικά τους πλοία, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ ένας ακόμη νέος πελάτης, αναμένεται να ξεκινήσει τη διακίνηση φορτίων προς ευρωπαϊκούς προορισμούς, μέσω του ΟΛΘ.

Πρόκειται για θετικές εξελίξεις που πιστώνονται στις προσπάθειες της νέας διοίκησης να αντιμετωπίσει και να ξεπεράσει τις αρνητικές επιπτώσεις από την κατάργηση, από τους τελωνειακούς, της νυκτερινής βάρδιας στην Πύλη 16.

Συγκεκριμένα, τον επόμενο μήνα αναμένεται να επιστρέψει με δικά της πλοία η ναυτιλιακή ΑRKAS, ενώ ήδη από τον Απρίλιο επανακάμπτουν με dedicated feeder services μεγάλοι του κλάδου και μεγάλοι πελάτες του ΟΛΘ και, συγκεκριμένα, η Cosco, η CMA CGM και η Maersk. Στα ευοίωνα μηνύματα για τον ΟΛΘ περιλαμβάνεται και η πληροφορία ότι σημαντικός forwarder έχει βάλει στους σχεδιασμούς του το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Στις παραπάνω θετικές εξελίξεις έχει συντελέσει η μείωση του χρόνου πλεύρισης των πλοίων και συνολικότερα εξυπηρέτησης τους από το Λιμάνι, μετά από προσπάθειες μεταφοράς των εργασιών από την τρίτη, νυκτερινή βάρδια, στις δύο που συνεχίζουν να γίνονται στη διάρκεια της ημέρας, χωρίς αυτό να σημαίνει την ριζική επίλυση του προβλήματος καθώς τόσο η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε., όσο και οι ναυτικοί πράκτορες επιμένουν στη λειτουργία της Πύλης 16 και μεταξύ 10 μμ - 6 π.μ.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, η νέα διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. έχει ήδη δρομολογήσει τις ενέργειες για να λειτουργήσει εντός του λιμένα χώρος εναπόθεσης – αποθήκευσης των προς εξαγωγή φορτίων (containers), όπως προβλέπεται από την νομοθεσία και σύμφωνα με τα ισχύοντα στην Ε.Ε., έλλειψη, ως σήμερα, που επικαλέσθηκαν οι τελωνειακοί για την κατάργηση της νυκτερινής βάρδιας. Ο χώρος αυτός θα δημιουργηθεί σε έκταση 35 στρεμμάτων, πέραν του χερσαίου τμήματος στη βάση του ΣΕΜΠΟ. Στην έκταση αυτή, θα γίνουν τα έργα επιδομής (σ.σ. ράγες) για την κίνηση και λειτουργία των μηχανημάτων που θα διεκπεραιώνουν την μεταφορά και στοιβασία των εμπορευματοκιβωτίων.

Ο συγκεκριμένος χώρος θα αρχίσει να λειτουργεί περί τον Σεπτέμβριο, με τη χρήση ορισμένων από τα straddle carriers που ήδη διαθέτει ο ΟΛΘ και που θα επισκευασθούν στο ενδιάμεσο διάστημα, ενώ στο επόμενο επτάμηνο, τα μέσα που θα διαθέτει η εταιρεία θα ενισχυθούν σταδιακά με την παραλαβή νέων μηχανημάτων και μάλιστα straddle carriers ( ΟΣΜΕ ή οχήματα στοιβασίας και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων) που θα τοποθετούν έως και τρία, καθ’ ύψος, containers.  

Υπενθυμίζεται ότι η Κοινοπραξία των DIEP- Terminal Link- Belterra, που πλέον έχει αναλάβει το management του ΟΛΘ, μετά την απόκτηση του 67% του ελληνικού δημοσίου, ανακοίνωσε πρόσφατα την άμεση έναρξη υλοποίησης επενδύσεων ύψους 27 εκατ. ευρώ, για την προμήθεια σύγχρονου μηχανικού εξοπλισμού και ανάταξης μέρους του ήδη υπάρχοντος.