Skip to main content

Επιτάχυνση της παραχώρησης του ΟΛΘ ζητεί ο ΣΕΒΕ από το ΤΑΙΠΕΔ

Ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος επισημαίνει την ανάγκη υποβολής των δεσμευτικών προσφορών το αργότερο έως τον Ιούλιο του 2016

Την επιτάχυνση των διαδικασιών για την παραχώρηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (OΛΘ) ζητεί με επιστολή του προς τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ).

Συγχαίροντας τον Στ. Πιτσιόρλα για την ολοκλήρωση της συμφωνίας για το 67% του ΟΛΠ, ο Σύνδεσμος τονίζει στην επιστολή αυτή πως σειρά, πλέον, έχει το λιμάνι Θεσσαλονίκης και η παραχώρηση του ΟΛΘ, «η οποία πρέπει να επιταχυνθεί με την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών το συντομότερο και το αργότερο μέχρι τον Ιούλιο». «Ούτως ή άλλως η όλη διαδικασία έχει καθυστερήσει σημαντικά, με άμεσο κίνδυνο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να απειλείται με μαρασμό», επισημαίνει. 

«Ελλάδα δεν είναι μόνο το λεκανοπέδιο. Θα πρέπει να διασφαλισθεί η ισονομία και η ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη. Ιδιαίτερα για την Θεσσαλονίκη και την Βόρεια Ελλάδα ευρύτερα η ανάπτυξη και ο εκσυγχρονισμός του λιμανιού της Θεσσαλονίκης επείγουν και μάλιστα ακόμη περισσότερο μετά τις τελευταίες εξελίξεις στον Πειραιά. Θα πρέπει να ασκηθεί κάθε δυνατή πίεση για την παραχώρηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε διεθνή πάροχο που θα προχωρήσει στις αναγκαίες επενδύσεις και θα προσελκύσει διεθνείς ναυτιλιακές γραμμές. Διαφορετικά θα χαθεί και η τελευταία ευκαιρία για το λιμάνι Θεσσαλονίκης, το οποίο θα απαξιωθεί πλήρως και θα παραμείνει, συνεχώς αποδυναμωμένο, ένα περιφερειακό λιμάνι ήσσονος σημασίας για τη Μεσόγειο, συνεχίζει ο ΣΕΒΕ και προσθέτει:

«Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο στην προσπάθεια της Βόρειας Ελλάδας, και δη της Θεσσαλονίκης, να εδραιωθεί ως οικονομικό σταυροδρόμι στην Ανατολική Μεσόγειο και αποτελεί ένα από τα βασικά εργαλεία των επιχειρήσεών της περιοχής, εξαγωγικών και μη. Η ανάπτυξη του λιμανιού θα αλλάξει την μελλοντική οικονομική ιστορία της περιοχής. Διότι δεν υπάρχει άλλο λιμάνι με τα γεωγραφικά πλεονεκτήματα και την ενδοχώρα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης που φτάνει στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.
 
»Ιδιαίτερα μετά την έλευση της Cosco στον Πειραιά, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πρέπει να προλάβει να εδραιώσει την θέση που δικαιούται λόγω της γεωγραφικής του θέσης και να δημιουργήσει συνθήκες ανταγωνισμού μέσω της έλευσης και ενός δεύτερου διεθνούς port operator στην χώρα. Έτσι θα μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα και να καταστήσουμε την χώρα γέφυρα Ανατολής και Δύσης. Ιστορικά όταν συνέβη αυτό, η χώρα ευημέρησε».  
 
Ο ΣΕΒΕ ζητεί, τέλος, στην επιστολή του να γίνει αντιληπτή από όλους η κρισιμότητα της κατάστασης για το λιμάνι Θεσσαλονίκης και τον ρόλο του για την τοπική και περιφερειακή οικονομία, την παραγωγή, τις εξαγωγές, τις μεταφορές-logistics και την απασχόληση και να προχωρήσει άμεσα η αναπτυξιακή διαδικασία.