Skip to main content

Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου επιδιώκουν φορείς στη Χαλκιδική

Εκπαιδευτικό ταξίδι του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για επιμήκυνση τουριστικής περιόδου.

Eκπαιδευτική επίσκεψη με θέμα την τουριστική ανάπτυξη στο πλαίσιο της τοπικής αυτοδιοίκησης πραγματοποίησαν στο Zingst της Γερμανίας, ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής και η Ελληνική αποστολή των Δήμων Νέας Προποντίδας, Κασσάνδρας και Σιθώνιας.

Η επίσκεψη οργανώθηκε από την ΕλληνοΓερμανική συνέλευση σε συνεργασία με τον Τουριστικό Οργανισμό Χαλκιδικής, τους Δήμους Νέας Προποντίδας, Κασσάνδρας και Σιθωνίας και είχε ως κύριο στόχο την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και καλών πρακτικών αναφορικά με την ανάπτυξη του τουρισμού, την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού.

Τα μέλη της Ελληνική αποστολής, που αποτελούνταν από τον κ. Ιωάννη Καραπανταζή, Αντιδήμαρχο υποδομών Νέας Προποντίδας, τον κ. Αντώνη Μιχαλάκη, Αντιδήμαρχο διοικητικών υπηρεσιών, καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού Κασσάνδρας, την κα. Ελένη Λογοτριβή, Αντιδήμαρχο καθαριότητας, ύδρευσης και υγείας Σιθωνίας, τον κ. Γρηγόρη Τάσιο, Πρόεδρο του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής και την κα. Τάνια Ακριτίδου, Διευθύντρια Μάρκετινγκ του ΤΟΧ είχαν αλλεπάλληλες συναντήσεις και γεύματα εργασίας με τους 3 δημάρχους της Περιφέρειας Fischland Darβ Zingst καθώς και τον αντίστοιχο Τουριστικό Οργανισμό.

Η Περιφέρεια Fischland Darβ Zingst επιλέχτηκε ως προορισμός λόγο της συνάφειας της με τη Χαλκιδική τόσο σε μορφολογικό επίπεδο, είναι μία χερσόνησος που βρέχεται από τη Βαλτική θάλασσα όσο και σε τουριστικό επίπεδο καθώς είναι ένα γνωστό παραθαλάσσιο θέρετρο. Η πρόσβαση δε στην περιοχή είναι οδική καθώς το πιο κοντινό περιφερειακό αεροδρόμιο είναι στην πόλη Ροστόκ, περίπου 1,5 ώρα μακριά. Θέλοντας λοιπόν να αλλάξουν την εποχικότητα του προορισμού, δημιούργησαν τον Τουριστικό Οργανισμό Fischland Darβ Zingst, στον οποίο συμμετέχουν ως μέλη όλοι οι Δήμοι της περιοχής καθώς και ιδιωτικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του τουρισμού και ο οποίος ανέλαβε τον στρατηγικό σχεδιασμό και την προβολή της περιοχής. Το σημαντικό είναι ότι ο Τουριστικός Οργανισμός είναι αυτοχρηματοδοτούμενος μέσω των συνδρομών των μελών του καθώς και των εσόδων από τις διαφημιστικές καταχωρήσεις του τουριστικού περιοδικού που εκδίδει ετησίως και διανέμει σε όλες τις εκθέσεις.

Με αυτό τον τρόπο και μέσα σε λίγα χρόνια, η περιοχή κατόρθωσε να επιμηκύνει την τουριστική της περίοδο από 5 μήνες σε 9 μήνες υιοθετώντας ένα εναλλακτικό μοντέλο τουρισμού βασισμένο στις δραστηριότητες, στη φύση (βλ. ποδηλατικές και πεζοπορικές διαδρομές, παρατήρηση πουλιών), στα θεματικά φεστιβάλ (βλ. φεστιβάλ φωτογραφίας τοπίου), στον αγροτουρισμό. Χαρακτηριστικό  παράδειγμα είναι ο Δήμος Zingst, ένας δήμος που παραδοσιακά φημιζόταν και για το μοντέλο “ήλιος και θάλασσα”, με μόλις 3.000 μόνιμους κατοίκους και 15.000 κλίνες κατόρθωσε να έχει 1,5 εκατ. διανυκτερεύσεις το χρόνο και 260.000 επισκέπτες.

Για πρώτη φορά λοιπόν δόθηκε η ευκαιρία στους εκπροσώπους της Χαλκιδικής να δουν από κοντά και στην πράξη πως μία περιοχή με παρόμοια χαρακτηριστικά με τη Χαλκιδική κατόρθωσε να πετύχει την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και με ποιο τρόπο.

Αξίζει να τονιστεί πως σύμφωνα με τους Γερμανούς εκπροσώπους των Δήμων και των επιχειρηματιών της περιοχής, υπήρξαν αρκετά προβλήματα στην αρχή, αλλά ο σωστός σχεδιασμός, η συνεργασία των εμπλεκόμενων στον τουρισμό, η επιθετική πολιτική που ακολούθησαν τόσο στα παραδοσιακά μέσα όσο και στο digital marketing καθώς και η προσήλωση στο στόχο ήταν αυτά που τελικά οδήγησαν στο θεμιτό αποτέλεσμα.

 Σημαντικό είναι ότι πέρα από την επίσκεψη της Ελληνικής συμμετοχής, το στέλεχος του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής θα παραμείνει για μία εβδομάδα στον αντίστοιχο Τουριστικό Οργανισμό Fischland Darβ Zingst προκειμένου να εργαστεί δίπλα στους Γερμανούς συναδέρφους και να αποκτήσει πρακτική εμπειρία.