Skip to main content

Έπιασε δουλειά το Μετρό στον Πατρίκιο

Ένα ακόμη κατασκευαστικό μέτωπο άνοιξε στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Στο χώρο του σταθμού «Πατρίκιος», μέσα σε ένα διήμερο, χθες και σήμερα, κατεδαφίστηκαν τα κτίσματα που έχουν απαλλοτριωθεί.

Ένα ακόμη κατασκευαστικό μέτωπο άνοιξε στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Στο χώρο του σταθμού «Πατρίκιος», μέσα σε ένα διήμερο, χθες και σήμερα, κατεδαφίστηκαν τα κτίσματα που έχουν απαλλοτριωθεί, στη συμβολή των οδών Μαρτίου και Σόλωνος.

Για το Μετρό Θεσσαλονίκης ο «Πατρίκιος» και η διακλάδωση Πατρικίου, είναι ένας πολύ σημαντικός, κομβικός σταθμός, αφού από το συγκεκριμένο σημείο θα ξεκινάει η επέκταση προς Καλαμαριά, έργο με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση που βρίσκεται στη β’φάση της δημοπράτησης και το οποίο, σπρώχνει για να προχωρήσουν οι ρυθμοί, τόσο στα αρχαιολογικά όσο και στα κατασκευαστικά μέτωπα της βασικής γραμμής.

Από την ερχόμενη εβδομάδα, η ανάδοχος κοινοπραξία, θα αρχίσει τις εργασίες για την παράκαμψη – μετατόπιση των δικτύων κοινής ωφέλειας στη περιοχή του Πατρικίου και, μόλις ολοκληρωθούν θα προχωρήσει στο στήσιμο του εργοταξίου. Σημειώνεται ότι ο σταθμός «Πατρίκιος», που βρίσκεται ανατολικά του σταθμού «Ανάληψη» και δυτικά του σταθμού «Βούλγαρη», θα κατασκευαστεί στο ύψος της οδού Σόλωνος και μεταξύ των οδών Χαλκιδικής και Μαρτίου.

Στο μεταξύ, μετά την πρόσφατη παράδοση και του χώρου στο Παπάφειο, ο ανάδοχος προχωράει στην εγκατάσταση του εργοταξίου, ενώ στις αρχές Δεκεμβρίου θα υποβάλλει στην Αττικό Μετρό Α.Ε. την οριστική μελέτη για το νέο τρόπο κατασκευής του σταθμού. Ο τρόπος κατασκευής του σταθμού «Παπάφειο» άλλαξε, επειδή πέρασαν οι μετροπόντικες για την διάνοιξη των σηράγγων, πριν κατασκευαστεί το «κουτί» του σταθμού, δηλαδή οι περιμετρικοί διαφραγματικοί τοίχοι.

Ο συγκεκριμένος σταθμός, λόγω των γνωστών αντιδράσεων που υπήρχαν από πλευράς ιδρύματος και αποφοίτων, έγραψε ιστορία καθυστερήσεων, αλλά επιτέλους το έργο βρίσκεται στο σημείο εκκίνησης. Άλλωστε, επειδή πρόκειται για χαρακτηρισμένο διατηρητέο κτιριακό συγκρότημα ( νεώτερο μνημείο), έχει γίνει η αποτύπωση των στοιχείων της περίφραξης.

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση στο σταθμό «Ανάληψη», συνεχίζονται οι εργασίες κατασκευής των διαφραγματικών τοίχων, ενώ προς τα τέλη Δεκεμβρίου θα αρχίσει η εφαρμογή της πολυσυζητημένης μεθόδου του jet grouting, για την ενίσχυση των εδαφών.

Ο ανάδοχος, περιμένει να ολοκληρωθούν οι τυπικές διαδικασίες, να του παραδοθεί ο χώρος στη Νέα Ελβετία, για να σηκώσει τους μετροπόντικες που βρίσκονται στην «Ανάληψη» και να τους μεταφέρει εκεί, ώστε με αντίστροφη φορά, από ανατολικά προς δυτικά, να συνεχιστεί η διάνοιξη των σηράγγων.

Το έργο του Μετρό παρουσιάζει κάποια κινητικότητα τις τελευταίες εβδομάδες, αλλά βέβαια μένει να δούμε πώς θα αντιμετωπιστούν τα οικονομικά αιτήματα του εργολάβου, απόλυτα κρίσιμο θέμα για τη συνέχιση του έργου.