Skip to main content

Επαφές με το ΥΕΘΑ για νέες δουλειές από την ΕΛΒΟ

Η επιχείρηση έθεσε στην γραμμή παραγωγής την παραγγελία που έχει λάβει από τις Ένοπλες Δυνάμεις της Κύπρου, προϋπολογισμού 38 εκ. ευρώ και από τα τέλη του καλοκαιριού θα αρχίσει τις πρώτες παραδόσεις.
Σε συζητήσεις με το υπουργείο Εθνικής Άμυνας για την ανεύρεση πόρων και τρόπων που θα επιτρέψουν την ανάθεση κάποιων προμηθειών για την κάλυψη διαπιστωμένων αναγκών των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, βρίσκεται η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ) ΑΕ. Παράλληλα, η επιχείρηση έθεσε στην γραμμή παραγωγής και την παραγγελία που έχει λάβει από τις Ένοπλες Δυνάμεις της Κύπρου, προϋπολογισμού 38 εκ. ευρώ και από τα τέλη του καλοκαιριού θα αρχίσει τις πρώτες παραδόσεις.

Μικρό καλάθι

Μολονότι διαφαίνεται μια ασαφής, προς το παρόν, προσπάθεια από την πολιτική ηγεσία, να γίνει κάτι για να στηριχθεί η επιχείρηση -καθώς επί τουλάχιστον μια πενταετία ακροβατεί σε τεντωμένο σχοινί, από άποψη χρηματοοικονομικών- το οικονομικό περιβάλλον δεν βοηθά ιδιαίτερα, με συνέπεια η διοίκηση να «κρατά μικρό καλάθι».

«Ο ελληνικός στρατός έχει χιλιάδες ανάγκες, όμως τα δημοσιονομικά πράγματα της χώρας ίσως δεν επιτρέψουν στην παρούσα φάση να δοθεί κάποια παραγγελία», επισημαίνεται από πηγή που είναι σε θέση να γνωρίζει λεπτομέρειες των επαφών με το υπουργείο. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, πως το ΕΜΠΑΕ της περιόδου 2006–2010 που περιελάμβανε διάφορες προμήθειες για τις Ένοπλες Δυνάμεις (ορισμένες προοριζόταν για την ΕΛΒΟ) είναι πλέον υπό νέα διαμόρφωση, ενώ έχει υποστεί και σημαντικές περικοπές εξαιτίας έλλειψης πόρων.

Πρόγραμμα Κύπρου

Όσο υπάρχει αυτή η εκκρεμότητα η ΕΛΒΟ θα συνεχίζει να κινείται στα «κόκκινα», αφού το μόνο της παραγωγικό αντικείμενο, σήμερα, είναι η «σκούπα» στο πρόγραμμα ανακατασκευών οχημάτων του στρατού, που θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους και η εκτέλεση της προμήθειας 309 φορτηγών διαφόρων ειδών που της ανατέθηκαν από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας της Κύπρου.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει συνολικό προϋπολογισμό 38 εκ. ευρώ και ήδη η ΕΛΒΟ από το Μάιο έχει πάρει μια πρώτη προκαταβολή ύψους 3,8 εκ. ευρώ, ενώ εντός του Ιουνίου αναμένεται να εισρεύσουν στα ταμεία της άλλα 7,5 εκ. ευρώ, ως δεύτερη δόση. Όσον αφορά στην εκτέλεση της παραγγελίας, περί τα 20-30 φορτηγά θα παραδοθούν έως τις αρχές του Σεπτέμβρη, άλλα 60-70 μέχρι το τέλος του χρόνου και τα υπόλοιπα μέσα στο 2011. Δεδομένης της ύπαρξης του προγράμματος της Κύπρου, για το 2010 εκτιμάται ότι η απασχολησιμότητα του προσωπικού, περίπου 500 άτομα, θα κυμανθεί κατά μέσο όρο στο 30%.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον η εταιρεία, αν δεν αλλάξει κάτι δραματικά, οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια σε ζημίες άνω των 25 εκ. ευρώ και με κύκλο εργασιών στα 32-33 εκ. ευρώ, όταν οι ανελαστικές δαπάνες είναι της τάξεως των περίπου 35 - 40 εκ. ευρώ.