Skip to main content

Έως τέλος Φεβρουαρίου το χρονοδιάγραμμα επιβίωσης για την ΕΛΒΟ

Ο αναπλ. υπουργός Εθνικής Άμυνας δήλωσε ότι στόχος είναι η αναγέννηση και ανάπτυξη της ΕΛΒΟ και γενικότερα της αμυντικής βιομηχανίας.

Μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου θα έχουν ληφθεί όλες οι αποφάσεις και θα έχει ολοκληρωθεί το χρονοδιάγραμμα για την αναγέννηση και, σε επόμενη φάση, την ανάπτυξη της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων, η οποία ως γνωστόν βρίσκεται σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης.

Την παραπάνω δήλωση έκανε από τις εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ ο αναπλ. υπουργός ΥΕΘΑ κ. Δημήτρης Βίτσας, τις οποίες και επισκέφθηκε σήμερα το μεσημέρι.

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ο υπουργός είπε ότι για την αναγέννηση της βιομηχανίας, εξετάζονται μαζί με το Γενικό Επιτελείο Στρατού, τα προγράμματα των Ενόπλων Δυνάμεων που θα μπορούσαν να εκτελεστούν από την ΕΛΒΟ. Αυτά όμως, τονίσθηκε, θα αποτελέσουν μόνο τη βάση για να συνεχιστεί η λειτουργία της εταιρείας.

Η ΕΛΒΟ, έχει επίσης δυνατότητες να αναλάβει έργα για το εξωτερικό, καθώς ζήτηση υπάρχει για επισκευές αλλά και αναθέσεις για νέα οχήματα, από τα Βαλκάνια, το Ισραήλ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενώ είναι και η επισκευή των παλιών αρμάτων μάχης που θα παραχωρήσει ο ελληνικός στρατός στις δυνάμεις της Αιγύπτου. Πρόκειται, σημειώνεται, για τη γνωστή συμφωνία που έχει κάνει ο ΥΕΘΑ Πάνος Καμμένος και η οποία πρέπει να υλοποιηθεί.

Πέραν των ανωτέρω, ο κ. Βίτσας συμπλήρωσε ότι η ΕΛΒΟ, βάσει προγραμματικών συμφωνιών με φορείς και εταιρείες που ανήκουν στην εποπτεία του υπουργείου Μεταφορών, μπορεί να αναλάβει έργα και για πολιτικά οχήματα.

Σε ό,τι δε αφορά στο παλιό σχέδιο για ενοποίηση όλων των ΔΕΚΟ της αμυντικής βιομηχανίας, κάτω από ένα ενιαίο σχήμα, ο κ. Βίτσας είπε ότι εξετάζονται διάφορα μοντέλα, όπως π.χ. τον φινλανδικό, που έχει ένα φορέα, επισημαίνοντας ωστόσο ότι η ΕΛΒΟ μπορεί και πρέπει να συνεχίσει να παράγει και πολιτικά οχήματα.

Το ζήτημα αυτό θα αντιμετωπιστεί με την ολοκλήρωση της 15ετούς εθνικής στρατηγικής πολιτικής για τις Ένοπλες Δυνάμεις. Η σχετική προετοιμασία έχει προχωρήσει, έχουν γίνει διαβουλεύσεις μεταξύ Επιτελείων και βιομηχανιών, ιδιωτικών και υπό τον έλεγχο του δημοσίου, ενώ η προσπάθεια είναι να αναπτυχθούν ΕΑΣ, ΕΛΒΟ, ΕΑΒ και Ναυπηγεία.

Βεβαίως ο κ. Βίτσας αναγνώρισε ότι η ΕΛΒΟ δεν έχει άλλα χρονικά περιθώρια καθώς έχει προχωρήσει η διαδικασία της ειδικής εκκαθάρισης .

Ο υπουργός υποσχέθηκε συγκεκριμένη λύση και χρονοδιαγράμματα μέχρι τέλος Φεβρουαρίου και προς αυτή την κατεύθυνση πιέζουν και οι εργαζόμενοι καθώς έχουν μείνει χωρίς αντικείμενο πλέον. Έχουν ουσιαστικά ολοκληρώσει την ανακατασκευή λεωφορείων του ΟΑΣΘ ενώ μένουν πέντε αρματοφορείς Oshkosh, από τους 76 που ανακατασκευάζει.

Οι εργαζόμενοι διεκδικούν από το ελληνικό δημόσιο, τώρα που εκδόθηκε απόφαση από το Εφετείο, να καταβληθούν στην εταιρεία τα 7,2 εκατ ευρώ, που οφείλονται από την εποχή διοίκησης Μυτιληναίου, για οχήματα που κατασκευάσθηκαν και παραδόθηκαν.

Επίσης, υποστηρίζουν ότι η εταιρεία μπορεί να έχει αντικείμενο, εάν αναλάβει την ανακατασκευή των αρμάτων για την Αίγυπτο, προγράμματα για τον ελληνικό στρατό, την ολοκλήρωση του προγράμματος για τις Κυπριακές ένοπλες δυνάμεις, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα ανάληψης, μέσω προγραμματικών συμφωνιών, έργων για τους δήμους (πχ απορριμματοφόρα).

Σήμερα στην ΕΛΒΟ απασχολούνται 341 άτομα, που εκφράζουν αβεβαιότητα για την επόμενη ημέρα καθώς "ο Τσακαλώτος, με όσα μας λέει, είναι σαν να μας μιλάει ο Στουρνάρας", κατά δήλωση συνδικαλιστή της εταιρείας, αφού και ο νυν υπουργός μιλάει για τα εμπόδια που βάζουν οι "θεσμοί", η Κοινότητα αλλά και η οικονομική αδυναμία του κράτους.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τον κ. Βίτσα περίμενε και αντιπροσωπεία των 200 συνταξιούχων, πρώην εργαζομένων της ΕΛΒΟ οι οποίοι από το 2010 διεκδικούν τις νόμιμες αποζημιώσεις τους, συνολικά περί τα 2,4 εκατ., οι οποίες δεν καταβάλλονται παρότι έχουν δικαιωθεί από τα Δικαστήρια.

Το ζήτημα αφορά το υπουργείο Οικονομικών αλλά ο κ. Βίτσας δεσμεύτηκε αύριο ή μεθαύριο, που θα έχει συνάντηση εργασίας με τους κ. Τσακαλώτο και Χουλιαράκη, να ζητήσει να ενημερωθεί και, εγγράφως να απαντήσει στους συνταξιούχους της ΕΛΒΟ.