Skip to main content

Η ΕΛΒΟ ελπίζει σε ευχάριστες ειδήσεις από Ιράκ και Αίγυπτο

Αν πραγματοποιηθούν οι δύο συνεργασίες, τότε η βιομηχανία δεν θα απασχολήσει ξανά την κυβέρνηση για τα επόμενα 3 με 4 χρόνια.

Δύο πολύ πρόσφατες  ειδήσεις που αφήνουν κάποιες χαραμάδες αισιοδοξίας για την πορεία της ΕΛΒΟ, ανακοινώθηκαν σήμερα κατά την εκδήλωση παράδοσης τριών λεωφορείων του ΟΑΣΘ που επισκευάστηκαν από την Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων. 

Όπως δήλωσε σε δημοσιογράφους ο γενικός εμπορικός διευθυντής της Εταιρείας κ. Δημήτρης Κατιρτζής, αν υπάρξουν θετικές εξελίξεις, η βιομηχανία δεν θα απασχολήσει ξανά την κυβέρνηση για τα επόμενα 3 με 4 χρόνια. Θα πρέπει βεβαίως να υπενθυμιστεί ότι η ΕΛΒΟ από το 2014 βρίσκεται σε καθεστώς εκκαθάρισης εν λειτουργία, πώς ως σήμερα έχουν γίνει δύο διαγωνισμοί για την πώλησή της που και οι δύο κηρύχθηκαν άγονοι. 

Αυτές οι δύο πολύ πρόσφατες ευοίωνες ειδήσεις, αφορούν υποθέσεις έργων που έρχονται από το παρελθόν και ειδικά αυτή που αφορά την παραγωγή ΤΟΜΑ για τις ιρακινές δυνάμεις. 

Ειδικότερα όμως, την προηγούμενη εβδομάδα (13-17 Μαρτίου) υψηλόβαθμο κλιμάκιο Ιρακινών αξιωματούχων επισκέφθηκε την ΕΛΒΟ καθώς ενδιαφέρεται για την κατασκευή 250 με 300 Ηummer oχημάτων, έργο προϋπολογισμού σημαντικά άνω των 50 εκατ.ευρώ. 

Το ενδιαφέρον των Ιρακινών χρονολογείται τουλάχιστον την τελευταία 4ετία αλλά είχε σκαλώσει στα προβλήματα της ΕΛΒΟ η οποία βρίσκεται, όπως σημειώθηκε, σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης. Η εταιρεία μέσα στο επόμενο 3μηνο με 4μηνο πρόκειται να καταθέσει οικονομική προσφορά. 

Η δεύτερη ευχάριστη είδηση αφορά την υπογραφή διακρατικής συμφωνίας Ελλάδας - Αιγύπτου για την παραχώρηση 92 αρμάτων μάχης από την Ελλάδα στην Αίγυπτο. Πρόκειται για έργο διάρκειας τριών ετών που για την ΕΛΒΟ συνεπάγεται έσοδα 5 έως 6 εκατ. ευρώ για επισκευαστικές εργασίες.

Αυτό που είπε ο κ. Κατιρτζής είναι, ότι αν η ΕΛΒΟ πάρει τα δύο συγκεκριμένα έργα και, μαζί με το πρόγραμμα επιδιορθώσεων λεωφορείων του ΟΑΣΘ, δεν θα έχει πρόβλημα χρηματοδότησης της λειτουργίας της για 3-4 χρόνια. Το πρόγραμμα του ΟΑΣΘ, διατηρεί την βιομηχανία σε ετοιμότητα, αλλά είναι πολύ μικρού προϋπολογισμού βάσει των αναγκών της ΕΛΒΟ. Για τις επιδιορθώσεις των λεωφορείων εργάζονται περί τα 40-50 άτομα, όταν το τεχνικό προσωπικό της ΕΛΒΟ είναι 230 εργαζόμενοι, από τους συνολικά 325 που απασχολούνται στην εταιρεία. 

Συνδικαλιστές της Εταιρείας, δήλωσαν στην Voria.gr πως η κυβέρνηση θα πρέπει επιτέλους να πάρει μία πολιτική απόφαση για να δοθεί λύση στο αδιέξοδο της Βιομηχανίας, η οποία "σέρνεται και απαξιώνεται" επί τέσσερα χρόνια. Υποτίθεται ότι η κυβέρνηση και συγκεκριμένα τα υπουργεία Εθνικής Άμυνας και Οικονομικών, θα επεδίωκαν μέσω επαφών και διαπραγματεύσεων, να βρούνε ενδιαφερόμενους αγοραστές. Προς το παρόν από αυτό το "μέτωπο", νέα δεν υπάρχουν, παρά μόνο η διαβεβαίωση και μάλιστα από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, ότι η ΕΛΒΟ δεν θα σπάσει σε κομμάτια για να πωληθεί. 

Οι εργαζόμενοι, που ζήτησαν μάλιστα και την παρέμβαση του κ. Παππά, προέδρου του ΟΑΣΘ, για να νέο ραντεβούν με τον Ευκλείδη Τσακαλώτο, επιμένουν ότι δεν μπορούν να υπάρξουν άλλες αναβολές και πως θα πρέπει, είτε ο εκκαθαριστής να κάνει τον τρίτο διαγωνισμό πώλησης της Εταιρείας, είτε η κυβέρνηση, να μπορέσει να προσελκύσει επενδυτή. 

Σημειώνεται ότι στους δύο διαγωνισμούς που έγιναν, το ελάχιστο τίμημα αγοράς ήταν μόλις 10 εκατ. ευρώ.