Skip to main content

Ελαφρά βελτίωση του οικονομικού κλίματος τον Σεπτέμβριο

Ο δείκτης οικονομικού κλίματος διαμορφώθηκε στις 91,4 μονάδες, έναντι 90,9 μονάδων τον Ιούλιο του 2016 και 83,8 μονάδων τον Σεπτέμβριο του 2015.

Ελαφρά βελτίωση εμφάνισε τον Σεπτέμβριο το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα, χάρη στην ανάκαμψη της καταναλωτικής εμπιστοσύνης.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ, ο δείκτης οικονομικού κλίματος διαμορφώθηκε στις 91,4 μονάδες, έναντι 90,9 μονάδων τον Ιούλιο του 2016 και 83,8 μονάδων τον Σεπτέμβριο του 2015.

Η συγκεκριμένη εξέλιξη αποτέλεσε αποτέλεσμα της μικρής βελτίωσης των προσδοκιών σε όλους τους τομείς, αλλά και της αισθητής ανόδου στην καταναλωτική εμπιστοσύνη, η οποία από τον Μάρτιο και μετά κυμαινόταν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα.

Συνολικά, ο δείκτης κατέγραψε σταδιακή ανάκαμψη των προσδοκιών μετά το κατώτατο σημείο, στο οποίο είχαν φτάσει το καλοκαίρι του 2015 και αποτύπωσε την επιστροφή στην κανονικότητα, σε πλευρές της οικονομίας και της εκτέλεσης του προγράµµατος προσαρµογής.

Το ΙΟΒΕ διευκρίνισε επίσης, ότι το οικονοµικό κλίµα δεν έχει επιστρέψει στα επίπεδα του 2014, λόγω των πρόσθετων πιέσεων - φορολογικών και λοιπών - που αντιμετωπίζουν τόσο τα νοικοκυριά όσο και οι επιχειρήσεις.

Στη Βιοµηχανία, οι προβλέψεις για την παραγωγή τους προσεχείς µήνες βελτιώνονται, το ισοζύγιο στις εκτιµήσεις για τα αποθέµατα παραµένει αµετάβλητο, ενώ οι αρνητικές εκτιµήσεις για τις παραγγελίες και τη ζήτηση υποχωρούν ελαφρά.

Στις Υπηρεσίες, οι αρνητικές εκτιµήσεις για την τρέχουσα κατάσταση των επιχειρήσεων αµβλύνονται και δίνουν τη θέση τους σε θετικό ισοζύγιο, όπως και οι εκτιµήσεις για την τρέχουσα ζήτηση, αν και οι προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσµη εξέλιξη της ζήτησης χάνουν έδαφος.

Στο Λιανικό Εµπόριο, οι εκτιµήσεις για τις τρέχουσες πωλήσεις ανακάµπτουν, όπως συµβαίνει και µε τις προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσµη εξέλιξή τους, µε το δείκτη των αποθεµάτων να κινείται όµως αυξητικά.

Στις Κατασκευές, αµβλύνονται οι πολύ δυσοίωνες προβλέψεις για το πρόγραµµα εργασιών των επιχειρήσεων, αλλά χωρίς αντίστοιχη βελτίωση στις προβλέψεις για την απασχόληση.

Στην Καταναλωτική Εµπιστοσύνη, η βελτίωση του δείκτη είναι αποτέλεσµα των λιγότερο δυσµενών προβλέψεων στις προβλέψεις των νοικοκυριών για την οικονοµική τους κατάσταση και για την οικονοµική κατάσταση της χώρας το επόµενο 12µηνο, αλλά και της βελτίωσης της πρόθεσης για αποταµίευση, µε τις προβλέψεις για την εξέλιξη της ανεργίας αντίθετα να βαίνουν δυσµενέστερες.