Skip to main content

Διεθνές ενδιαφέρον για την Εγνατία Οδό - Τα εμπόδια για την παραχώρηση

Την Εγνατία Οδό ΑΕ επισκέφθηκε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας. Συζητήθηκαν τα ανοικτά ζητήματα του δανείου και των διοδίων.

Η Εγνατία Οδός θα ακολουθήσει την οδό της παραχώρησης, παρά την αντίθεση που έχει εκφράσει ο υπουργός Υποδομών κ. Σπίρτζης.

Στον δρόμο αυτό που οδηγεί στην παραχώρηση πρέπει να επιλυθούν τα ζητήματα που αφορούν στη διαφορά Εταιρείας και Τράπεζας Πειραιώς για το ομολογιακό δάνειο των 250 εκατ. ευρώ που είχε ληφθεί το 2006, όπως και τον αριθμό και τον τύπο των σταθμών διοδίων στον άξονα της Εγνατίας και των καθέτων.

Τα παραπάνω συζητήθηκαν σε συνάντηση που είχε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Στέργιος Πιτσιόρλας, με τη διοίκηση της Εγνατίας Οδού Α.Ε., όταν επισκέφθηκε τα γραφεία της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη.

Τα ανοικτά θέματα που συνδέονται με την παραχώρηση θα πρέπει να επιλυθούν για να προχωρήσει η παραχώρηση καθώς μάλιστα, όπως πληροφορείται η Voria.gr, υπάρχει ενδιαφέρον από διεθνείς παίκτες που ασχολούνται με τη διαχείριση και λειτουργία μεγάλων οδικών υποδομών.

Η διαφορά Εγνατίας Οδού Α.Ε. και Τράπεζας, που σε απόλυτο νούμερο ανέρχεται σε 25 εκατ. ευρώ και έχει φέρει τις δύο πλευρές στα δικαστήρια, ενδέχεται να επιχειρηθεί εξωδικαστικά, μέσω διαπραγμάτευσης, κάτι που θα αποφασιστεί μόνο μετά από θετική νομική εισήγηση.

Άλλο θέμα που συζητήθηκε και μένει να αποφασιστεί είναι ο ακριβής αριθμός των σταθμών διοδίων, στον οποίο θα καταλήξει η Εταιρεία μετά την εκπόνηση σχετικής μελέτης. Πόσοι σταθμοί θα προστεθούν στους έξι που λειτουργούνε σήμερα και πόσοι τελικώς θα είναι μετωπικοί (συμβατικοί), πόσοι υβριδικοί έτσι ώστε στην επόμενη διετία να μπορούνε με τον ευκολότερο τρόπο να μετατραπούνε όλοι σε αναλογικούς.

Επίσης, συζητήθηκε το ύψος των διοδίων, καθώς η διοίκηση της Εγνατίας Οδού Α.Ε. υποστηρίζει την άποψη ότι το τίμημα θα πρέπει να διατηρηθεί στα σημερινά επίπεδα για να λειτουργήσει και ως κίνητρο για τους χρήστες του δρόμου. Σήμερα το ύψος των διοδίων είναι κατά μέσο όρο 0,03- 0,035 ευρώ/χλμ, όταν στον ΠΑΘΕ είναι περίπου το διπλάσιο. Πέραν αυτού, υπάρχει σκέψη υϊοθέτησης εκπτωτικής πολιτικής για τους συχνούς χρήστες της Οδού.

Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Μαρτίου το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πρόσληψη νομικού, οικονομικού και τεχνικού συμβούλων για να αντιμετωπισθούνε τα θέματα που συνδέονται με την παραχώρηση.