Skip to main content

Εγνατία Οδός: Τι προβλέπουν οι διαγωνισμοί για διόδια και συντηρήσεις

Για τον κάθε ένα από τους δύο τομείς του άξονα της Εγνατίας, τα έργα έχουν χρόνο εκτέλεσης 18 μήνες ενώ προβλέπεται προαίρεση επέκτασης των συμβάσεων.

«Δίδυμοι» διαγωνισμοί προκηρύχθηκαν από την Εγνατία Οδό Α.Ε., όπως άλλωστε αναμενόταν, για τη λειτουργία, συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου και των καθέτων αξόνων, όπως και την κατασκευή σταθμών διοδίων. Σύμφωνα με την προκήρυξη, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να καταθέσουν τις προσφορές τους μέχρι τις 5 Φεβρουαρίου, για μεγάλα «πακέτα» έργων, που συνολικά – τόσο για δυτικό, όσο και ανατολικό τομέα- έχουν προϋπολογιστεί σε 144,545 εκατ. ευρώ.

Με αυτούς τους διαγωνισμούς, όπως έχει ήδη γράψει η Voria.gr, (εδώ ) επιχειρείται αφενός να εκτελεστούν απολύτως αναγκαία έργα τρέχουσας αλλά και βαριάς συντήρησης και, αφετέρου να κατασκευαστούν οι ανεκτέλεστοι σταθμοί διοδίων, μετωπικοί και πλευρικοί, που θα πρέπει να τεθούν σε λειτουργία καθώς πιέζει η μνημονιακή υποχρέωση για παραχώρηση της εκμετάλλευσης του οδικού άξονα και των βασικών καθέτων, σε ιδιώτες διαχειριστές.

Για τον κάθε ένα από τους δύο τομείς του άξονα της Εγνατίας, τα έργα έχουν χρόνο εκτέλεσης 18 μήνες ενώ προβλέπεται προαίρεση επέκτασης των συμβάσεων για επιπλέον έξι μήνες, μετά από μονομερή τροποποίηση των συμβάσεων (σ.σ. με διαδικασία που θα κινήσει η αναθέτουσα αρχή).

Στο Δυτικό Τομέα: Λειτουργία, συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου στον Δυτικό Τομέα, στους Κάθετους Άξονες Α29 & Α25 και Κατασκευή Σταθμών Διοδίων Εκτιμώμενη συνολική αξία χωρίς ΦΠΑ: Βασικού έργου 47.450.000,00 Προαιρέσεις: 23.266.129, 03 Συνολική Αξία: 70.716.129,03 . Εκτέλεση έργων στις Περιφερειακές Ενότητες Θεσπρωτίας, Ιωαννίνων, Τρικάλων, Καστοριάς, Φλώρινας, Γρεβενών –Κοζάνης, Ημαθίας, Θεσσαλονίκης, Σερρών.

Βασικό σχέδιο του έργου είναι :  

- Η κατασκευή μετωπικού σταθμού διοδίων στην θέση «Στρυμονικό.

- Η συντήρηση και λειτουργία του Δυτικού Τομέα της Εγνατίας Οδού και των Καθέτων Αξόνων Α29 & Α25.

- Συγκεκριμένα:

Α. του τμήματος της Εγνατίας Οδού από την έξοδο του Λιμένα Ηγουμενίτσας μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) 17 Κλειδίου, μήκους περίπου 289 χλμ.

Β. του Κάθετου Άξονα “Α/Κ Δυτ. Σιάτιστας – Κορομηλιά - Μεθοριακός Σταθμός Κρυσταλλοπηγής” (συνολικού μήκους περίπου 69,2 χλμ.).

Γ. του Κάθετου Άξονα “Α/Κ Λαγκαδά – Μεθοριακός Σταθμός Προμαχώνα” ( συνολικού μήκους περίπου 95,5 χλμ.

Οι εργασίες που προβλέπονται είναι: α) Εργασίες τεχνικής αστυνόμευσης οδού και επιθεώρησης Η/Μ και σηράγγων. β) Λεπτομερείς επιθεωρήσεις των στοιχείων της οδού. γ) Συντήρηση και αποκατάσταση βλαβών του αυτοκινητοδρόμου από χρήση. δ) Λειτουργία οδού και σηράγγων. ε) Κατασκευή νέων Σταθμών Διοδίων στ) Αντιμετώπιση των προβλημάτων του χειμώνα (αποχιονισμός, παγετός). ζ) Εργασίες βελτίωσης - αποκατάστασης της οδού και του εξοπλισμού της (λόγω φθορών, αλλαγής προδιαγραφών κλπ.). η) Εργασίες βελτίωσης της λειτουργίας της οδού (κατασκευή αποθηκών άλατος, διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου των εγκαταστάσεων συντήρησης και λειτουργίας της οδού κλπ.). θ) Διάθεση προσωπικού για τη στελέχωση ομάδων τεχνικής υποστήριξης της ΕΟΑΕ. ι) Μελέτες για την κατασκευή των σταθμών διοδίων που αποτελούν αντικείμενο του δικαιώματος προαίρεσης.

Στη λίστα των προαιρέσεων προβλέπεται και η κατασκευή {σύμφωνα με την Κ.Υ.Α. Αριθμ. ΔΝΣγ/ΦΝ 393 (ΦΕΚ 1867 Β/29-05-2017), του μετωπικού σταθμού διοδίων Σιάτιστας καθώς και των πλευρικών Σ.Δ. Παναγιάς, Ανατ. Σιάτιστας, Καλαμιάς, Κλειδίου, Μαλγάρων, Αξιού (ημικόμβος Χαλάστρας) και Λαγκαδά/Σερρών και του πλευρικού Σ.Δ. Πολυκάστρου στον Κάθετο Άξονα Χαλάστρας – Ευζώνων (Α1), σύμφωνα με τα οριζόμενα στην Τεχνική Περιγραφή. Ο προϋπολογισμός των εργασιών κατασκευής των ως άνω σταθμών διοδίων ανέρχεται ως έγγιστα, στο ύψος των 17.850.000 ευρώ (με ΦΠΑ) (14.395.161,29 ευρώ χωρίς ΦΠΑ.  

Στον Ανατολικό Τομέα: Λειτουργία, συντήρηση του Αυτοκινητοδρόμου στον Ανατολικό Τομέα, στους Κάθετους Άξονες Α1 & Α23 και Κατασκευή Σταθμών Διοδίων. Εκτιμώμενη συνολική αξία χωρίς ΦΠΑ: Βασικού έργου 49.455.000,00 ροαιρέσεις: 24.374.193,55 Συνολική Αξία: 73.829.193,55

Βασικό σχέδιο του έργου είναι:  

- Η κατασκευή του Σταθμού Διοδίων στην «Καβάλα.

- Η συντήρηση και λειτουργία του Ανατολικού Τομέα της Εγνατίας Οδού (από Α/Κ 17 Κλειδίου μέχρι πριν το Τελωνείο Κήπων, μήκους περίπου 368,7 χλμ.) και των Καθέτων Αξόνων Α1 (Α/Κ Αξιού/Χαλάστρας - Μεθοριακός Σταθμός Ευζώνων” ) & Α23 (“Κομοτηνή – Νυμφαία - Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα” ).

Οι εργασίες που προβλέπονται είναι τεχν. αστυνόμευσης οδού και επιθεώρησης Η/Μ και σηράγγων, λεπτομερείς επιθεωρήσεις των στοιχείων της οδού, συντήρηση και αποκατάσταση βλαβών του αυτοκινητοδρόμου από χρήση, λειτουργία οδού και σηράγγων, κατασκευή νέων Σταθμών Διοδίων, αντιμετώπιση προβλημάτων χειμώνα (αποχιονισμός, παγετός), βελτίωσης-αποκατάστασης της οδού και του εξοπλισμού της (λόγω φθορών, αλλαγής προδιαγραφών κλπ.), βελτίωσης της λειτουργίας της οδού (κατασκευή αποθηκών άλατος, διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου των εγκαταστάσεων συντήρησης και λειτουργίας της οδού κλπ.), διάθεσης προσωπικού για τη στελέχωση ομάδων τεχνικής υποστήριξης της ΕΟΑΕ, και μελέτες για την κατασκευή των Σταθμών που αποτελούν αντικείμενο του δικαιώματος προαίρεσης.

Στις προαιρέσεις προβλέπεται η κατασκευή του μετωπικού ΣΔ Αρδανίου καθώς και των πλευρικών Σ.Δ. Προφήτη, Βαγιοχωρίου,Βρασνών/Ασπροβάλτας,Γαληψού/Ορφανίου, Μουσθένης, Ελευθερούπολης, Αγ. Ανδρέα, Άσπρων Χωμάτων, Βαφέικων, Ιάσμου,ΒΙΠΕ Κομοτηνής/Φύλακα και Μέστης. Ο προϋπολογισμός των εργασιών κατασκευής των ως άνω ΣΔ ανέρχεται ως έγγιστα, στο ύψος των 22.800.000 ευρώ (με ΦΠΑ).