Skip to main content

Εγνατία Οδός ΑΕ: Αλλάζει και πάλι διοίκηση-Ποιοι αναλαμβάνουν

Νέος πρόεδρος ο Απ. Αντωνούδης και δ/νουσα σύμβουλος η καθ. Ρ. Καλφακάκου. Αδιανόητη ασυνεννοησία μεταξύ του αρμοδίου Υπουργείου και του ΤΑΙΠΕΔ.

Ιλαροτραγωδία ή και κακόγουστο ανέκδοτο, μπορεί να χαρακτηριστεί το διοικητικό «κουβάρι» της Εγνατίας Οδού Α.Ε., της τεχνικής εταιρείας του δημοσίου, που συνεχίζει να πατάει σε δύο βάρκες, να «υπακούει σε δύο αφέντες», από τη μια το καθ' ύλην αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και από την άλλη το διαχειριστή ΤΑΙΠΕΔ που προωθεί την παραχώρηση του οδικού άξονα.

Η αδυναμία συνεννόησης μεταξύ των δύο παραπάνω φορέων, που σημειωτέον εκπροσωπούν και οι δύο τα συμφέροντα του δημοσίου, έχει καταλήξει στο απίστευτο παράδοξο, το Δεκέμβριο του 2015 να ορίζονται- πλειοψηφικά με απόφαση δ.σ.- νέοι επικεφαλής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, οι κύριοι Δ. Ρούτος και Γ. Κολλιόπουλος αντίστοιχα και, σήμερα, αυτή την ώρα να εξετάζονται από την Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής, ο νέος πρόεδρος, ο τοπογράφος μηχανικός Απόστολος Αντωνούδης και η νέα διευθύνουσα σύμβουλος, η καθ. της Πολυτεχνικής του ΑΠΘ, Ρία Καλφακάκου.

Ποιος θα μπορούσε να φανταστεί ότι ΤΑΙΠΕΔ και Υπουργείο δε συνεννοούνται όσον αφορά την επιλογή νέων επικεφαλής σε μία εταιρεία του δημοσίου; Ποιος θα έλεγε, ότι μετά τις εκλογές Ιανουαρίου 2015 και την αναμονή μηνών για την τοποθέτηση νέας διοίκησης, η εταιρεία θα έμπαινε ξανά σε νέες περιπέτειες, όταν μάλιστα έχει υποστηριχθεί από γνωρίζοντες ότι οι διαδικασίες που ακολουθήθηκαν «έπασχαν νομιμότητας» κι όταν από μέλος του δ.σ. έχουν κατατεθεί περισσότερα του ενός υπομνήματα που επισήμαιναν τα προβλήματα;

Όπως και να έχει το πράγμα, γίνεται μία νέα διοικητική αλλαγή, μόλις 22 ημέρες πριν λήξει η θητεία του διοικητικού συμβουλίου(στις 29/1/2016) , που είχε οριστεί πριν τρία χρόνια από τη γενική συνέλευση, που είχε τοποθετήσει επικεφαλής, πρόεδρο και δ/νοντα τον καθ. Π. Σαββαΐδη.

H Voria.gr επικοινώνησε με μέλη δ.σ. της Εταιρείας, αλλά και με το μέλος, πολιτικό μηχανικό κ. Κωνσταντίνο Χατζή, που είχε καταθέσει σχετικά υπομνήματα. Ο κ. Χατζής αποκάλυψε τηλεφωνική συνομιλία με τον υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, ο οποίος δεν γνώριζε ότι στη συνεδρίαση δ.σ. της 10ης Δεκεμβρίου 2015 (εκείνη την ίδια ημέρα δηλαδή), σε εκτός ημερησίας διάταξης θέμα, θα συζητείτο η τοποθέτηση των κυρίων Ρούτου και Κολλιόπουλου στις θέσεις προέδρου και διευθύνοντος.

Ήταν γνωστό εδώ και αρκετό καιρό ότι υπήρχε διάσταση απόψεων μεταξύ Υπουργείου Υποδομών και ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με τα δάνεια της Εγνατίας Οδού Α.Ε. και τη διαχείριση των τραπεζικών  διεκδικήσεων, τον τύπο των σταθμών διοδίων και τις εισπράξεις των εσόδων, ενώ στις πιο πρόσφατες διαφορές προστέθηκε και η άποψη του Υπουργείου ότι η 35ετής παραχώρηση της Εγνατίας μπορεί να εξαιρεθεί από το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων.

Όπως όμως αποδεικνύεται, η έκφραση «διάσταση απόψεων», δεν περιγράφει επακριβώς την κατάσταση, αφού υπάρχει όπως φαίνεται πλήρης ασυνεννοησία.

Αυτή την ώρα πάντως, περνάνε από ακρόαση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, ο κ. Αντωνούδης, μηχανικός και υποψήφιος δήμαρχος Πυλαίας- Χορτιάτη στις τελευταίες Αυτοδιοικητικές εκλογές και, η κ. Καλφακάκου, επίσης μηχανικός, πανεπιστημιακός, δημοτική σύμβουλος Θεσσαλονίκης και υποψήφια βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ. Σημειωτέον ότι το όνομα της κ. Καλφακάκου, από πολλούς μήνες πριν συζητείτο για την Εγνατία Οδό Α.Ε.

Όσο για το ποια θα είναι τα υπόλοιπα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Ε.Ο.Α.Ε., τα νυν μέλη «περιμένουν να μάθουν». Θεωρείται πιθανό ότι τα παλαιότερα μέλη που πρόσκεινται σε ΝΔ και ΠΑΣΟΚ θα αντικατασταθούν με νέα, κοντά στα κυβερνητικά κόμματα ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ.

Αξίζει για την ιστορία του πράγματος να σημειωθούν, όσων αφορά τις διοικητικές μεταβολές στην Ε.Ο.Α.Ε., τα εξής: Το νυν δ.σ. με πρόεδρο τότε τον κ. Π. Σαββαΐδη, εκλέχθηκε με απόφαση γενικής συνέλευσης στις 29/1/2013. Όταν παραιτήθηκε ο κ. Σαββαΐδης, με απόφαση δ.σ. επιλέχθηκε νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος ο μηχανικός Γ. Σκόδρας, ο οποίος πέρασε και από ακρόαση στη Βουλή. Μετά τις βουλευτικές εκλογές του Ιανουρίου 2015, παραιτείται ο κ. Σκόδρας και το μέλος δ.σ. Χρ. Βάρδας αναλαμβάνει πρόεδρος με απόφαση δ.σ., στις 28/4/2015.  Με απόφαση πάλι δ.σ. στις 21/5/2015 ο κ. Βάρδας παραμένει επικεφαλής προκειμένου να μην υπάρξει διοικητικό κενό στην εταιρεία.  Στο δ.σ. της 10ης Σεπτεμβρίου 2015 (σ.σ. με πρωτοβουλία του ΤΑΙΠΕΔ) τοποθετούνται οι κύριοι Ρούτος και Κολλιόπουλος ως μέλος και σύμβουλος αντίστοιχα. Και, στη συνεδρίαση 10/12/2015, εκτός ημερησίας διάταξης, τέθηκε θέμα συγκρότησης διοικητικού συμβουλίου και μάλιστα για εκτελεστικά μέλη.

Αυτό το οποίο μπορεί κάποιος να ισχυριστεί είναι ότι επιτέλους Υπουργείο και ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να συνεννοηθούν σε ότι αφορά στα ζητήματα της Εγνατίας Οδού Α.Ε., τόσο αυτά που συνδέονται με την παραχώρηση, όσο και με τα διοικητικά και λειτουργικά θέματα της επιχείρησης. Η εταιρεία, όσο πατάει σε δύο βάρκες, δεν μπορεί παρά να κλυδωνίζεται σε μία χρονική περίοδο που βγαίνουν έργα στο πλαίσιο του ΣΕΣ 2014-2020, αλλά και έργα αυτοδιοικητικών από διαφορετικές πηγές χρηματοδότησης.