Skip to main content

Έφτασε στη Νέα Κρήνη ο πρώτος μετροπόντικας «Έλλη» (φωτο+video)

Στόχος στα τέλη του 2020, λίγο μετά την κανονική λειτουργία της βασικής γραμμής, να λειτουργήσει για το κοινό και η επέκταση προς Καλαμαριά.

Ο πρώτος μετροπόντικας "Έλλη" έφτασε στον σταθμό Νέα Κρήνη της επέκτασης Καλαμαριάς του Μετρό, έχοντας διανύσει περίπου 400 μέτρα υπόγειας σήραγγας, ξεκινώντας στις 15 Μαΐου από τον τερματικό σταθμό στη Μίκρα. Στα μέσα Ιουλίου ξεκινάει ο δεύτερος μετροπόντικας, ο "Φρίξος", προς την ίδια κατεύθυνση.

Σε δηλώσεις του, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. , καθ. Γιάννης Μυλόπουλος, τόνισε: «Τρέχει το μετρό και στην Καλαμαριά, ως το τέλος του 2017 θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού σε όλους τους σταθμούς της Επέκτασης. Μέχρι το τέλος του 2018 θα έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη των δίδυμων σηράγγων, το 2019 θα γίνει η προμήθεια των ηλεκτομηχανολογικών και άλλων υποστηρικτικών συστημάτων και θα αρχίσει η δοκιμαστική λειτουργία και τέλη του 2020, λίγο μετά την κανονική λειτουργία της βασικής γραμμής, θα λειτουργήσει για το κοινό και η επέκταση προς Καλαμαριά».

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων για τη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης ο κ. Μυλόπουλος είπε ότι η χρηματοδότηση του έργου δεν κινδυνεύι επειδή το 2020 δεν θα έχουν παραδοθεί σε λειτουργία οι σταθμοί "Βενιζέλου" και "Αγία Σοφία". Οι εργασίες σε αυτούς τους σταθμούς συνεχίζονται και οι καθυστερήσεις οφείλονται στις προσπάθειες προστασίας και ανάδειξης των σημαντικών αρχαιοτήτων που αποκαλύφθηκαν, in situ. Μάλιστα ο κ. Μυλόπουλος πρόσθεσε ότι η Διαχειριστική Αρχή, βρίσκεται αυτές τις ημέρες στη Θεσσαλονίκη και παρακολουθεί την πρόοδο στο έργο. 

Το πότε θα λειτουργήσουν και οι δύο αυτοί σταθμοί, η Αττικό Μετρό Α.Ε. θα είναι σε θέση να το απαντήσει όταν θα ολοκληρωθεί η αρχαιολογική ανασκαφή. Σε ό,τι αφορά στα στοιχεία υδραργύρου που βρέθηκαν στο εργοτάξιο του σταθμού "Αγία Σοφία", οι απαντήσεις από το γερμανικό εργαστήριο στο οποίο στάλθηκαν τα 35 δείγματα που λήφθηκαν, αναμένονται σε περίπου μία εβδομάδα. Τότε θα γνωρίζουν αν  ρύπανση από το τοξικό μέταλο είναι εντοπισμένη και περιορισμένη ή εκτεταμένη, οπότε ανάλογες θα είναι και οι εργασίες για τον καθαρισμό της περιοχής.

Σε ό,τι αφορά στη λειτουργία του Μετρό, τέλη του 2020 οι συρμοί θα κινούνται από δύο τερματικούς, από την Νέα Ελβετία και τη Μίκρα, προς το κέντρο της πόλης και μέχρι το σταθμό "Συντριβάνι", ακριβώς επειδή δεν θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα σε "Βενιζέλου" και "Αγία Σοφία"

πα