Skip to main content

Πόσο κόστισε στην Περιφέρεια η επιχείρηση βόμβα στο Κορδελιό

Κριτική από την αντιπολίτευση για το κόστος. Αναγκαία η διάχυση του μηνύματος, συνέβαλε τα μέγιστα στην επιτυχία της επιχείρησης, λέει η Περιφέρεια.

Στα 75.392 ευρώ ανήλθε το κόστος της επιχείρησης απενεργοποίησης και απομάκρυνσης της βόμβας του Β' Παγκοσμίου Πολέμου που βρέθηκε στη δυτική Θεσσαλονίκη για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, χωρίς σε αυτό το ποσό να έχει υπολογιστεί ακόμη και το κόστος μετάδοσης των ενημερωτικών μηνυμάτων από τους τηλεοπτικούς σταθμούς.

Αυτό το ποσό ενέκρινε στη σημερινή συνεδρίασή της η οικονομική επιτροπή της Περιφέρειας. Το ποσό επιμερίζεται ως εξής:

-38.000 ευρώ για τη λειτουργία του κέντρου τηλεφωνικής ενημέρωσης του κοινού (call center)

-15.600 ευρώ για το στήσιμο της καμπάνιας ενημέρωσης των πολιτών (ραδιοφωνικά μηνύματα, παραγωγές, έντυπα κτλ.)

-21.392 ευρώ για την προμήθεια του εξοπλισμού που ζήτησε η ΕΛΑΣ (γιλέκα, κιγκλιδώματα, ακόμη και 30 χλμ. απαγορευτικής κορδέλας...).

Απολογιστικά θα προκύψει, όπως ενημέρωσε σήμερα την επιτροπή ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας, Χαράλαμπος Στεργιάδης, το κόστος για τη μετάδοση των ενημερωτικών σποτ από τα ΜΜΕ.

Ο κ. Στεργιάδης είπε ότι ο χρόνος για την προετοιμασία του όλου εγχειρήματος της ενημέρωσης του κόσμου (72.000 άνθρωποι) ήταν ελάχιστος. Ήταν μόλις τέσσερις μέρες, κατά τις οποίες η Περιφέρεια έπρεπε να φροντίσει ώστε το μήνυμα της εκκένωσης και η επισταμένη ενημέρωση των πολιτών να φτάσει μέχρι και τον τελευταίο, ακόμη και με την πόρτα – πόρτα ειδοποίηση.

Συνολικά έγιναν 35.000 κλήσεις στο τηλεφωνικό κέντρο της Περιφέρειας από πολίτες, ενώ στην ιστοσελίδα της Περιφέρειας και στο διαδραστικό χάρτη που ενημερωνόταν ο κόσμος εάν το σπίτι του είναι εντός ή εκτός ζώνης εκκένωσης έγιναν 500.000 χτυπήματα και αναζητήσεις.

Η αντιπολίτευση άσκησε κριτική στη διοίκηση, παρότι αναγνώρισε ότι η επιχείρηση ήταν επιτυχημένη.

Ο περιφερειακός σύμβουλος της «Ριζοσπαστικής Αριστερής Ενότητας», Γιώργος Θεοδωρόπουλος, είπε ότι ο κίνδυνος ήταν πολύ μεγάλος σε περίπτωση που τα πράγματα δεν πήγαιναν καλά και ζήτησε να γίνει επικαιροποίηση του ΣΑΤΑΜΕ (σχεδίου για έκτακτες ανάγκες). Σε ό,τι αφορά στο κόστος, ο κ. Θεοδωρόπουλος είπε ότι «είναι περίπου 46.000 ευρώ που δόθηκαν σε ΜΜΕ, τα περισσότερα από τα οποία σε τηλεοπτικά κανάλια. Όμως βάσει νόμου θα έπρεπε να γίνει δωρεάν μετάδοση οπτικοακουστικών και ηχητικών μηνυμάτων, διότι αποτελεί υποχρέωση ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών η μετάδοσή τους όταν πρόκειται για ενημέρωση που εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον. Η μετάδοση αυτών των μηνυμάτων εγκρίνεται από τη Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και δε θεωρείται διαφήμιση, ενώ απαλλάσσεται από κάθε άλλη επιβάρυνση. Πιστεύω πως όλη η διαδικασία έπρεπε να γίνει δωρεάν».

Ο κ. Στεργιάδης τόνισε ότι η δωρεάν μετάδοση, όπως προβλέπεται δε διασφαλίζει σε ποια ώρα και σε ποια ζώνη θα μεταδοθεί το σποτ. Αυτό σημαίνει ότι σε ώρες αιχμής μπορεί να μη μεταδιδόταν, οπότε θα περιοριζόταν το κοινό που θα μπορούσε να ενημερωθεί. «Όταν έχεις να ενημερώσεις 72.000 πολίτες σε ένα διάστημα Πέμπτη – Κυριακή προσπαθείς να κάνεις ό,τι είναι δυνατό για να μη μείνει κανείς χωρίς ενημέρωση. Υπάρχουν σποτ με κοινωνικά μηνύματα που παίζουν στα κανάλια. Τι να το κάνεις όταν ένα τέτοιο σποτ παίζει στις 3 τα ξημερώματα; Εμείς θέλαμε να ενημερωθεί άμεσα ο κόσμος για την ανάγκη της εκκένωσης και τα μηνύματα μεταδόθηκαν σε prime time ζώνες. Ήταν έκτακτη ανάγκη... Αν δεν κάναμε όλη αυτή την επείγουσα προεργασία εντός τριών τεσσάρων ημερών που είχαμε στη διάθεσή μας δεν θα υπήρχε ενημέρωση όλων και μπορεί να πηγαίναμε σε καταστροφικά φαινόμενα και να μιλούσαμε τώρα για άλλες καταστάσεις όχι εξαιτίας έκρηξης της βόμβας, αλλά από αμέλεια, από μποτιλιαρίσματα, από συγκρούσεις κτλ.», εξήγησε.

Ο κ. Θεοδωρόπουλος πάντως δήλωσε αποχή και είπε ότι ήταν απαράδεκτη η τιμή που όρισαν τα κανάλια για να μεταδώσουν τα μηνύματα.