Skip to main content

Διόδια Εγνατίας: Πρόταση 6 σημείων από περιφερειάρχες της Β. Ελλάδας

Με το αντίτιμο στα 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο η Εγνατία εξασφαλίζει ετησίως περίπου 70 εκ. ευρώ, όσα δηλαδή απαιτούνται περίπου για τη συντήρησή της.

Σε μια κοινή πρόταση έξι σημείων, που στη βάση της έχει την αρχή της εφαρμογής αναλογικού συστήματος χρέωσης στα διόδια της Εγνατίας Οδού και μέχρι αυτό να υιοθετηθεί να μην κατασκευαστεί νέος σταθμός μετωπικός ή πλευρικός, κατέληξαν οι τέσσερις περιφερειάρχες της Βόρειας Ελλάδας (Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης), στη σημερινή συνεδρίασή τους για τα 38 διόδια που προτίθεται να λειτουργήσει η κυβέρνηση στον αυτοκινητόδρομο.

Οι κ.κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης (Ηπείρου), Θεόδωρος Καρυπίδης (Δυτικής Μακεδονίας), Απόστολος Τζιτζικώστας (Κεντρικής Μακεδονίας) και Χρήστος Μέτιος (Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης) ενημερώθηκαν από τον πρόεδρο της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Απόστολο Αντωνούδη και τους εργαζόμενους στην εταιρία για τα διόδια στον αυτοκινητόδρομο και κατέληξαν στην εξής ομόφωνη πρόταση έξι σημείων προς την κυβέρνηση:

1. Να εφαρμοστεί αναλογικό σύστημα χρέωσης των διοδίων επί της Εγνατίας Οδού, με μέγιστο αντίτιμο 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο και στο μέλλον.

2. Να μη λειτουργήσει, ούτε να κατασκευαστεί νέος σταθμός διοδίων, μετωπικός ή πλευρικός, μέχρι την εφαρμογή του αναλογικού συστήματος χρέωσης.

3. Για τις εντός Περιφερειακών Ενοτήτων εσωτερικές μετακινήσεις να μην υπάρχει χρέωση.

4. Σε Περιφερειακές Ενότητες όπου λειτουργούν ήδη περισσότερα του ενός διόδια, οι τιμές να διαμορφωθούν στη βάση της αναλογικότητας, με αντίτιμο 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο.

5. Να θεσπιστεί ειδική τιμολογιακή πολιτική για τους συχνούς χρήστες της Εγνατίας Οδού.

6.Να μη λειτουργήσουν διόδια σε δρόμους που δεν έχουν χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητοδρόμου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της «Εγνατία Οδός ΑΕ» σήμερα η χρέωση (μέγιστη) είναι 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο στην Εγνατία, όταν στον άξονα Αθηνών – Θεσσαλονίκης (ΠΑΘΕ) φτάνει στα 0,065 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Αντίτιμο στο οποίο μπορεί να φτάσουν και τα διόδια της Εγνατίας όταν ιδιωτικοποιηθεί. Το πιθανότερο μάλιστα είναι ότι η χρέωση θα κυμανθεί μεταξύ 0,05 – 0,055 ευρώ/χλμ., κάτι που σημαίνει σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των διοδίων.

Από την άλλη, η κατασκευή και λειτουργία των νέων διοδίων δεν πρέπει να θεωρείται εφικτή, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της εταιρίας πριν την παρέλευση 17μήνου.

Την επόμενη εβδομάδα η «Εγνατία Οδός ΑΕ» προτίθεται να καταθέσει την πρότασή της για την τιμολογιακή πολιτική στον αυτοκινητόδρομο στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενώ σύμφωνα με τον κ. Αντωνούδη, αναλογικά διόδια δεν μπορούν να λειτουργήσουν πριν τα μέσα του 2018.

Συγκεκριμένα, οι προδιαγραφές για το αναλογικό σύστημα, που ανατέθηκαν σε εταιρία θα είναι έτοιμες τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και μέχρι το τέλος του έτους θα έχει ολοκληρωθεί η σχετική μελέτη, ενώ η εφαρμογή του συστήματος θα είναι εφικτή από το δεύτερο εξάμηνο του 2018.

Με το αντίτιμο στα 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο η Εγνατία εξασφαλίζει ετησίως περίπου 70 εκ. ευρώ, όσα δηλαδή απαιτούνται περίπου για τη συντήρησή της.