Skip to main content

Δύο καινοτόμα σχέδια από τη Θεσσαλονίκη στο Ευρωπαϊκό FINODEX

Πέρασαν ψηλά στο 2ο γύρο του FINODEX, η «FLEX», εφαρμογή για ασθενείς με άνοια αλλά και η «EatOutSmart», εφαρμογή για ιδιαίτερες απαιτήσεις φαγητού.

Δύο προτάσεις από τη Θεσσαλονίκη πέρασαν στη β' φάση και στις 52, από τις 297 που αρχικά υποβλήθηκαν στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα FINODEX, έναν επιταχυντή start ups και μικρομεσαίων που δουλεύουν πάνω σε καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες, κάνοντας χρήση τεχνολογιών FIWARE, δηλαδή τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών ανοικτής αρχιτεκτονικής.

Οι δύο αυτές προτάσεις είναι το «FLEX» και το «ΕatOutSmart», με το «Flex» μάλιστα, μία επαναστατική ηλεκτρονική πλατφόρμα που φιλοδοξεί να βελτιώσει τη ποιότητα ζωής ασθενών με άνοια και Αλτχάιμερ, να έχει περάσει πρώτο στους '52' του δεύτερου γύρου. Σε υψηλή θέση, στην 13η, είναι και το «ΕatOutSmart» της καινοτόμου εταιρείας SmartUp που ήδη έχει κάνει το ντεμπούτο της στην αγορά με εφαρμογές για το χώρο της εστίασης.

Στο «FLEX» αναφέρθηκε ο προγραμματιστής και τεχνικός υπεύθυνος της κοινοπραξίας που το δημιούργησε, ο κ. Σέργιος Βενετεκίδης. Το «FLEX» είναι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που συνδυάζει λογισμικό και έξυπνες συσκευές έτσι ώστε οι ασθενείς να αποκτήσουν αυτονομία στη καθημερινότητά τους, ενώ παράλληλα θα μπορούν να παρακολουθούνται από τους συγγενείς και τους φροντιστές τους.

Η πλατφόρμα συνδυάζει εφαρμογές για φορητές συσκευές, (Mobile Applications), με συσκευές που μπορούν να φορεθούν από τον ασθενή (wearable devices), καθώς επίσης αξιοποιεί και την χρήση ανοικτών δεδομένων (οpen data). O ασθενής φορά ένα βραχιολάκι bluetooth ενώ μέσα στο σπίτι του υπάρχουν αυτοκόλλητα- bluetooth tags που λειτουργούν ως οδηγοί.

Η πλατφόρμα «FLEX», περιλαμβάνει λειτουργίες όπως «Εικονικός βοηθός για ψώνια» και «Εικονικός βοηθός για περπάτημα», που βοηθούν τους ασθενείς να εκτελέσουν τις καθημερινές τους δραστηριότητες, ενώ ταυτόχρονα παρακολουθούνται οι κινήσεις τους και η κατάσταση της υγείας τους.

Το EatOutSmart για την εστίαση

Το «ΕatOutSmart» είναι μία νέα εφαρμογή της Smartup,  με την οποία ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει το διατροφικό του προφίλ, που μπορεί να υπόκειται σε διάφορους περιορισμούς όπως αλλεργίες ή συγκεκριμένη δίαιτα λόγω κάποιας ασθένειας και, ν’ αναζητήσει κοντά του εστιατόρια, μενού ή ακόμη και πιάτα που ταιριάζουν στις απαιτήσεις τους. Ανταποκρίνεται όμως και σε νέες διατροφικές τάσεις που κερδίζουν έδαφος, όπως vegeterianism και pescetarianism.

Από την πλευρά των ιδιοκτητών επιχειρήσεων εστίασης, υποστηρίζει ο κ. Βασίλης Τσίτουρας της Smartup, το «EatOutSmart» μπορεί να αποτελέσει εργαλείο ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητάς τους. Παρέχοντας πλήρη πληροφόρηση για τα συστατικά του πιάτου, τη διατροφική αξία ή ακόμη και τον τρόπο παρασκευής του, ο ιδιοκτήτης μπορεί να παρέχει προσωποποιημένες υπηρεσίες στον πελάτη, αλλά και να ενδυναμώσει την κοινωνική ευθύνη της επιχείρησης με την ελαχιστοποίηση του κινδύνου αλλεργικού περιστατικού στο εστιατόριο τους.

Παράλληλα, το «EatOutSmart» συμβαδίζει με τη νέα Ευρωπαϊκή Οδηγία για λεπτομερή περιγραφή των προϊόντων που αναμένεται όχι μόνο να είναι υποχρεωτική, αλλά να επισύρει και πρόστιμα στην αντίθετη περίπτωση.

O κ. Τσίτουρας, υποστηρίζει την συμμετοχή των ελληνικών επιχειρήσεων απευθείας στα ευρωπαϊκά προγράμματα, καθώς μπορεί να απαιτείται μεν η πολύ καλή προετοιμασία του φακέλου, αλλά οι γραφειοκρατικές διαδικασίες είναι μικρότερες και ταχύτερη η καταβολή των επιδοτήσεων, ενώ οι υποψήφιοι αποκτούν πιο οξυμμένα ανταγωνιστικά αντανακλαστικά.

Να σημειωθεί ότι από τους 53 του δεύτερου γύρου το FINODEX, θα επιλεγούν στο τρίτο γύρο δέκα και οι τρεις καλύτερες προτάσεις θα έχουν επιπλέον χρηματοδότηση.