Skip to main content

Κίνδυνο για νέο χειρόφρενο στον ΟΑΣΘ σε 10 μέρες βλέπει ο Τζιτζικώστας

Την αποπληρωμή της μισθοδοσίας του Αυγούστου στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ ζήτησε ο περιφερειάρχης. Οριστική λύση ζητούν οι περιφερειακές παρατάξεις.

Τον κίνδυνο σε δέκα μέρες να επαναληφθεί το 12ήμερο «ομηρίας» και «παράλυσης» της Θεσσαλονίκης από ενδεχόμενες νέες κινητοποιήσεις των εργαζόμενων στον ΟΑΣΘ, επισήμανε ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, στη σημερινή συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας.

Ο κ. Τζιτζικώστας ζήτησε την άμεση καταβολή της μισθοδοσίας των εργαζομένων για το μήνα Αύγουστο, αφού όπως είπε το μέρος των χρεών της Πολιτείας προς τον ΟΑΣΘ, που αναγνωρίζει η κυβέρνηση, υπερβαίνει το ύψος της μισθοδοσίας.

«Εδώ και μερικές μέρες υπάρχει σιγή για το θέμα επειδή ξαναβγήκαν τα λεωφορεία στους δρόμους. Όμως το πρόβλημα δεν έχει λυθεί κι αυτό πρέπει να γίνει άμεσα. Δεν πρόκειται να δεχτούμε να επαναληφθούν όσα ζήσαμε στη Θεσσαλονίκη επί 12 μέρες με τις κινητοποιήσεις στον ΟΑΣΘ», επισήμανε ο κ. Τζιτζικώστας.

Ο περιφερειάρχης δήλωσε ότι υπάρχουν δυο θέματα τα οποία πρέπει να επιλυθούν άμεσα.

«Το πρώτο είναι για ποιο λόγο, εφόσον μπορούσε να δοθεί λύση χωρίς αυτή την απίστευτη 'ομηρία' και 'παράλυση' της Θεσσαλονίκης από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με την καταβολή ενός μισθού στους εργαζόμενους, όπως έγινε τελικά, έπρεπε να φτάσουμε στο σημείο να καταθέσουμε μηνυτήρια αναφορά η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, οι Δήμοι και οι παραγωγικοί φορείς στον Εισαγγελέα; Δηλαδή έπρεπε να προσφύγουμε στη Δικαιοσύνη για να σταματήσει η 12ήμερη ταλαιπωρία, όπως έγινε και με την περίπτωση της Ειδομένης, όπου μόλις προσέφυγα στη Δικαιοσύνη, λύθηκε το θέμα χωρίς καμιά άσκηση βίας; Μέσω της Δικαιοσύνης θα λύνουμε πλέον τα θέματα; Είναι αυτό χαρακτηριστικό ευνομούμενης και δημοκρατικής χώρας; Καλώ την Κυβέρνηση να σοβαρευτεί», τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας.

Το δεύτερο θέμα που έθεσε είναι η άμεση καταβολή των δεδουλευμένων του Αυγούστου στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ: «Η Πολιτεία συνεχίζει να χρωστάει στον ΟΑΣΘ. Υπάρχουν τα δεδουλευμένα του Αυγούστου που δεν καταβλήθηκαν στους εργαζόμενους. Δε θα μπούμε στη λογική ποιος ευθύνεται ή ποιος χρωστάει τι. Αφού η ίδια η κυβέρνηση αναγνωρίζει ένα ύψος χρεών προς τον ΟΑΣΘ που υπερβαίνουν κατά πολύ τον ένα μισθό προς τους εργαζόμενους, πρέπει να καταβάλει άμεσα και τη μισθοδοσία του Αυγούστου. Σε δέκα μέρες υπάρχει ο κίνδυνος οι εργαζόμενοι να τραβήξουν και πάλι χειρόφρενα με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία του κόσμου και την ασφυξία της αγοράς. Αυτό δεν μπορούμε να το επιτρέψουμε. Καλώ την Κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα στην αποπληρωμή του Αυγούστου γιατί εδώ και λίγες μέρες χρωστούν και το Σεπτέμβριο. Ας κάνουν όποια συζήτηση θέλουν με τον ΟΑΣΘ. Εμείς έχουμε ήδη προτείνει τι πρέπει να γίνει για την οριστική επίλυση του ζητήματος των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Μέσα από έναν ενιαίο φορέα που θα έχει υπό την ομπρέλα του όλες τις αστικές μετακινήσεις (αστικά λεωφορεία, θαλάσσια συγκοινωνία, μετρό κτλ.) και στον οποίο θα συμμετέχουν ενεργά τόσο η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όσο και οι Δήμοι του νομού Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο των μητροπολιτικών αρμοδιοτήτων που έχει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας».

Την άμεση επίλυση των προβλημάτων στον ΟΑΣΘ ζήτησε ο περιφερειακός σύμβουλος της Περιφέρειας Πρωταθλήτριας, Θανάσης Μπασδάνης.

«Η θέση μας για τον ΟΑΣΘ είναι ότι η μεταφορά των πολιτών πρέπει να είναι κοινωνικό και δημόσιο αγαθό και υποστηρίζουμε πως θα πρέπει να υπάρχουν δημόσιες συγκοινωνίες και ο ΟΑΣΘ να αποτελέσει ένα μέρος ενός ενιαίου δημόσιου φορέα μητροπολιτικής ενότητας Θεσσαλονίκης, με κοινωνικό έλεγχο. Το ζήτημα από τους εργαζόμενους για τις αποδοχές τους θα επανέλθει σε λίγες μέρες όντως. Αυτό κάνει πιο επιτακτική την ανάγκη να δούμε πως οι πολίτες θα μετακινούνται με ασφάλεια και ποιοτικές συγκοινωνίες, χωρίς να επιβαρύνονται οι χαμηλές εισοδηματικές ομάδες», επισήμανε η επικεφαλής της Ριζοσπαστικής Αριστερής Ενότητας, Δέσποινα Χαραλαμπίδου.

«Η νίκη των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ είναι δική τους και δεν ανήκει σε κανέναν. Καμιά μηνυτήρια αναφορά δεν αποτέλεσε μέσο πίεσης», είπε ο επικεφαλής της Ελληνικής Αυγής, Νίκος Χρυσομάλλης.

«Πολυδιάστατο» χαρακτήρισε το ζήτημα ο περιφερειακός σύμβουλος της παράταξης Συμμετέχω, Δημήτρης Μούρνος, ο οποίος ζήτησε εμπεριστατωμένο διάλογο για το θέμα των αστικών συγκοινωνιών.

«Το θέμα του ΟΑΣΘ δεν εξαντλείται. Πράγματι χρειάζεται να ανοίξει συζήτηση για τις αστικές συγκοινωνίες. Εμείς υποστηρίζουμε τη δημιουργία δημόσιου κοινωνικοποιημένου φορέα μεταφοράς που θα ικανοποιεί τις ανάγκες των εργαζομένων, των μαθητών, των λαϊκών στρωμάτων...», τόνισε ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, Γιάννης Ζιώγας.

Την ανάγκη επανεξέτασης συνολικά του τρόπου λειτουργίας του ΟΑΣΘ επισήμανε η επικεφαλής της παράταξης Πολίτες Μπροστά, Νιόβη Παυλίδου, η οποία τόνισε ότι είναι λάθος να απομονώνεται η αποπληρωμή των δεδουλευμένων, διότι έτσι δεν προκύπτει οριστική λύση.

Ο περιφερειακός σύμβουλος της Οικολογίας-Αλληλεγγύης, Δαμιανός Ανδρέου υπογράμμισε ότι δεν έχει γίνει συζήτηση επί της ουσίας για το θέμα των αστικών συγκοινωνιών. «Το περιφερειακό συμβούλιο να καταθέσει τις απόψεις του. Να καταθέσουμε εμείς τις προτάσεις μας για τα προβλήματα που αφορούν στους πολίτες».

«Ο ΟΑΣΘ είναι ο καθρέφτης του πως λειτουργεί η ιδιωτική πρωτοβουλία. Η ιδιωτικοποίηση δεν οδηγεί πουθενά», επισήμανε ο επικεφαλής της ΑΝΤΑΡΣΙΑ, Θανάσης Αγαπητός.