Skip to main content

Δημοπράτηση έργων 1,5 δισ. ευρώ

Έργα προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ θα δημοπρατηθούν το 2010, ενώ το επόμενο έτος θα δρομολογηθούν έργα 1,5 δισ. ευρώ, εξήγγειλε από τη Βουλή ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Στο επίκεντρο της πολιτικής αντιπαράθεσης βρέθηκε στη Βουλή η πορεία των Δημοσίων Έργων. Κατά τη συζήτηση επίκαιρης επερώτησης βουλευτών της Ν.Δ., οι οποίοι ανέφεραν ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ  φρόντισε να καταστήσει την Ελλάδα «εξαίρεση» μεταξύ των χωρών που αξιοποιούν τα δημόσια έργα ως μοχλό ανάπτυξης, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δ. Ρέππας, κατέθεσε στοιχεία για την πρόοδο των εν εξελίξει έργων, κατηγορώντας παράλληλα την ΝΔ ότι παρέδωσε έργα που κατά κανόνα πάσχουν.

Έφερε μάλιστα ως παράδειγμα το έργο της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας της Θεσσαλονίκης, για το οποίο, όπως είπε, «παρά το ότι δεν έπεσε ούτε μία σφυριά, το κράτος καλείται τώρα να πληρώσει 68 εκ. ευρώ».

Ο κ. Ρέππας ανέφερε ότι μέχρι τέλος του 2010 θα δημοπρατηθούν νέα έργα προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ και ότι εντός του 2011 θα δρομολογηθούν έργα προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ. Τόνισε δε ότι έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία για την αλλαγή του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου για την παραγωγή των δημοσίων έργων, ώστε να γίνει αυτό πιο διαφανές, δίκαιο, αποτελεσματικό και αποδοτικό.

Από την πλευρά της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ο κ. Μ. Κεφαλογιάννης ανέφερε ότι η ΝΔ σε πέντε χρόνια διακυβέρνησης προχώρησε σε δημόσια έργα ύψους 19 δισ., ενώ το ΠΑΣΟΚ σε διπλάσιο χρονικό διάστημα -τη δεκαετία 1993-2003- έκανε έργα μόλις 10 δισ. ευρώ.

Απαντώντας στις αιτιάσεις ότι δεν πληρώνονται οι εργοληπτικές εταιρείες για έργα που εκτελούν, ο κ. Ρέππας υποστήριξε ότι έχουν εξοφληθεί στις εργοληπτικές εταιρείες 1 δισ. 200 εκατ. ευρώ από τα δύο περίπου δισ. οφειλές που άφησε η ΝΔ, και επισήμανε ότι επιχειρείται γενικότερο νοικοκύρεμα.

Σύμφωνα με τον πίνακα που παρέθεσε ο υπουργός η πρόοδος των μεγάλων έργων μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου συγκριτικά με τον αντίστοιχο περσινό μήνα έχει ως εξής:

- Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας 13% (από 4%)

- Ολυμπία Οδός ΠΑΘΕ: Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα και Ιονία Οδός: Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα 17% (από 6%)

- Ιόνια Οδός: Αντίρριο - Ιωάννινα, ΠΑΘΕ: Αθήνα (Α/Κ Μεταμόρφωσης) - Μαλιακός (Σκάρφεια) Σχηματάρι - Χαλκίδα 24% (από 13%)

- ΠΑΘΕ: Μαλιακός Κλειδί 52% (από 30%).

Όπως σημείωσε ακόμη ο κ. Ρέππας, το υπουργείο εξετάζει την περίπτωση να υποβάλλει στο ΣτΕ αίτηση μερικής ανάκλησης της απόφασης για την αναστολή της εκτέλεσης του έργου για την εκτροπή του άνω ρου του Αχελώου. Σε ό, τι αφορά στο Αεροδρόμιο Καστελλίου τόνισε πως χρειάστηκε να δοθεί παράταση ώστε να διερευνηθεί ο τρόπος χρηματοδότησης το Δημόσιο, να επιλυθούν θέματα λειτουργίας του αεροδρομίου, θέματα προμήθειας τοποθέτησης και λειτουργίας του εξοπλισμού αεροναυτιλίας, αλλά «όλα αυτά διευθετήθηκαν και οι δεσμευτικές προσφορές για το έργο αναμένεται να υποβληθούν εντός του έτους». Αναφορικά δε με την επέκταση του λιμένα της Ηγουμενίτσας προϋπολογισμού 74,4 εκατ. ευρώ, ανακοίνωσε ότι προετοιμάζεται η δημοπράτηση εντός του 2010.