Skip to main content

Δήμαρχοι Θεσσαλονίκης: Υπουργέ, έλα να μας δώσεις απαντήσεις

Επιφυλακτικοί οι δήμαρχοι της πόλης για το σχέδιο Σπίρτζη για τις αστικές συγκοινωνίες, το οποίο τους απέστειλε πριν μία εβδομάδα.

του Δημήτρη Παπανίκου

Επιστολή – πρόσκληση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη αναμένεται να στείλει η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας με την οποία θα του ζητά να έρθει στη Θεσσαλονίκη προκειμένου να απαντήσει στα δεκάδες ερωτήματα που έχουν οι δήμαρχοι αναφορικά με το προσχέδιο νόμου για τις αστικές συγκοινωνίες το οποίο τους απέστειλε πριν από μια εβδομάδα. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες της Voria.gr στην προγραμματισμένη αυριανή συνεδρίαση των δημάρχων του νομού Θεσσαλονίκης η οποία συνεκλήθη ειδικά για το σκοπό αυτόν, προκειμένου να πάρουν θέση επί του προσχεδίου, οι δήμαρχοι θα δηλώσουν ότι αδυνατούν να προβούν σε οριστικές κρίσεις καθώς από την ανάγνωση του προσχεδίου διαπίστωσαν πάμπολλες ασάφειες, κενά και αντιφάσεις. Για τον λόγο αυτόν προσανατολίζονται να ζητήσουν από τον υπουργό να έρθει στη Θεσσαλονίκη για να δώσει εκ του σύνεγγυς τις απαντήσεις στα ερωτήματά τους.

Έκθεση ιδεών το προσχέδιο

«Όλοι οι δήμαρχοι είναι επιφυλακτικοί. Τα ερωτήματα είναι πολλά και ο μόνος ο οποίος μπορεί να τα απαντήσει είναι ο κ. υπουργός. Γι’ αυτό θα ζητήσουμε από τον κ. Σπίρτζη να μας δώσει αυτές τις απαντήσεις εκ του σύνεγγυς, ώστε στη συνέχεια να εκφέρουμε την τελική γνώμη μας» δήλωσε στη Voria.gr ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας Λάζαρος Κυρίζογλου. Εξηγώντας τη σκοπιμότητα αυτής της κίνησης ο δήμαρχος Αμπελοκήπων Μενεμένης ανέφερε πως «αυτό το οποίο πήραμε στα χέρια μας είναι μια έκθεση ιδεών, όχι ένα αξιόλογο νομικό κείμενο. Έχει πολλά κενά, πολλές ασάφειες για τις οποίες πρέπει να δοθούν απαντήσεις». Ο κ. Κυρίζογλου ανέφερε για παράδειγμα ότι στο προσχέδιο του κ. Σπίρτζη δεν διευκρινίζεται που θα βρεθούν τα λεφτά για να στηθεί ένας κρατικός φορέας συγκοινωνιών. «Τι τόλμημα είναι αυτό εν μέσω οικονομικής κρίσης; Ο κ. υπουργός θα πρέπει να μας πει που θα βρει τα λεφτά», υπογραμμίζει. Επίσης, εκφράζει την πλήρη διαφωνία των δημάρχων αναφορικά με διατάξεις οι οποίες θίγουν αυτοδιοικητικές αρμοδιότητες όπως για παράδειγμα η αφαίρεση από τους δήμους της αρμοδιότητας χωροθέτησης των στάσεων. Ο πρόεδρος της ΠΕΔ-ΚΜ επισημαίνει, παράλληλα, ότι το προσχέδιο εμπεριέχει πολλές αντιφάσεις όπως για παράδειγμα, ότι σε κάποιο από τα πρώτα άρθρα του προβλέπεται η δυνατότητα πάροχος της οδικής αστικής συγκοινωνίας να είναι ο ΟΑΣΘ, ενώ προς το τέλος του προσχεδίου, το έργο αυτό σχεδιάζεται να ανατεθεί σε μια κρατική εταιρεία, θυγατρική του νέου ΣΑΣΘ.

Επιφυλακτικοί οι δήμαρχοι

Ιδιαίτερα επιφυλακτικοί εμφανίζονται σχεδόν όλοι οι δήμαρχοι, ακόμη και εκείνοι οι οποίοι δηλώνουν σύμφωνοι επί της αρχής με το πνεύμα του προσχεδίου. «Υπάρχουν πολλές απορίες και ερωτήματα τα οποία θα πρέπει να διευκρινιστούν προτού πάρουμε σαφή θέση», δηλώνει ο δήμαρχος Νεάπολης Συκεών Σίμος Δανιηλίδης ο οποίος βλέπει θετικά την ίδρυση κρατικού συγκοινωνιακού φορέα.

«Δεν λέει τίποτε το ουσιαστικό αυτό το κείμενο», αναφέρει ο δήμαρχος Κορδελιού Ευόσμου Πέτρος Σούλας. Προσθέτει ότι «οι δήμαρχου θέλουμε αναβαθμισμένες συγκοινωνίες και με προσιτό εισιτήριο».

«Θα πρέπει να προηγηθεί εξαντλητική συζήτηση και μετά να πάρουμε αποφάσεις», τονίζει ο δήμαρχος Πυλαίας Χορτιάτη. Ο Ιγνάτιος Καϊτεζίδης υπογραμμίζει, παράλληλα, ότι «θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα ώστε η πόλη να μην ζήσει ξανά, όσα έζησε πέρυσι το καλοκαίρι. Να μην υπάρξει νέο μπλακ άουτ στην πόλη».

Πριν από τη συνάντηση των δημάρχων, ο κ. Κυρίζογλου θα συναντηθεί με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ. Μιλώντας στη Voria.gr o Χρήστος Στεφανίδης απέφυγε να αποκαλύψει ποια είναι η θέση του Οργανισμού απέναντι στο προσχέδιο Σπίρτζη, περιοριζόμενος να πει ότι «πρόκειται για ένα κείμενο χωρίς αρχή, μέση και τέλος. Επίσης δεν λέει τίποτε για το που θα βρεθούν τα κεφάλαια για να στηθούν αυτές οι κρατικές εταιρείες». Ο πρόεδρος της ΠΕΔ-ΚΜ θα συναντηθεί επίσης, και με αντιπροσωπεία της κίνησης «Προοδευτικοί Πολίτες» με επικεφαλής τον Γιάννη Μαγκριώτη ο οποίος θα παρουσιάσει την πρότασή τους για το τι πρέπει να γίνει στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.