Δευτέρα 21 Αυγούστου 2017
x

ΜΕ ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΤΟΝ ΝΕΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΟΑΣΘ

Όλα τα μέλη των τριών δ.σ. σε ΟΑΣΘ και ΟΣΕΘ, σύνολο 17, ανήκουν σε ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, καθώς και στους συνεργαζόμενους με τον ΣΥΡΙΖΑ Οικολόγους.

του Νίκου Ηλιάδη

Η κομματική ταυτότητα ήταν το βασικό, αν όχι το αποκλειστικό κριτήριο επιλογής των προσώπων τα οποία θα στελεχώσουν από σήμερα τα διοικητικά συμβούλια του κρατικοποιημένου πλέον ΟΑΣΘ, του νεοσύστατου Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) και της εταιρείας Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης (ΑΣΥΘ) η οποία θα συσταθεί αργότερα.

Ειδικότερα, όλα τα μέλη των τριών δ.σ. σε ΟΑΣΘ και ΟΣΕΘ, σύνολο 17, τα οποία είχε δικαιοδοσία να διορίσει και ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης ανήκουν σε ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, καθώς και στους συνεργαζόμενους με τον ΣΥΡΙΖΑ Οικολόγους.

ΟΑΣΘ: ΣΥΡΙΖΑ 5, ΑΝΕΛ 1

Στον ΟΑΣΘ τόσο ο πρόεδρος όσο και ο διευθύνων σύμβουλος είναι στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ. Στη θέση του προέδρου τοποθετήθηκε ο Στέλιος Παππάς, πατέρας του υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής Νίκου Παππά. Ο διορισμός του προκάλεσε αρκετά σχόλια με πιο ενδεικτικό αυτό του προέδρου του ΤΕΕ/ΤΚΜ Πάρη Μπίλλια ο οποίος χαρακτήρισε την επιλογή του «προσβολή για την πόλη». Ο Στέλιος Παππάς υπήρξε οικονομολόγος, συνταξιούχος σήμερα, από τα ιστορικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, στον οποίο είχε διατελέσει συντονιστής του Τμήματος Ευρωπαϊκής Πολιτικής και σήμερα μέλος της Κεντρικής Επιτροπής.

Διευθύνων σύμβουλος τοποθετήθηκε ο πολιτικός μηχανικός Σάββας Παναγιωτίδης. Ανήκει επίσης στον ΣΥΡΙΖΑ τον οποίο προσέγγισε μετά τις εκλογές του 2012. Όσον αφορά τα υπόλοιπα, διορισμένα από τον κ. Σπίρτζη μέλη του δ.σ. ο Ακρίτας Καϊδατζής είναι επίκουρος καθηγητής συνταγματικού δικαίου στο ΑΠΘ και διευθυντής του νομικού γραφείου του υπουργικού συμβουλίου, ο Μανώλης Λαμτζίδης είναι πρώην πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, υποψήφιος βουλευτής στις εκλογές του 2015 και υποψήφιος δήμαρχος με τον ΣΥΡΙΖΑ στην Καλαμαριά, ο Φώτης Μπίμπασης με περάσματα από ΠΑΣΟΚ, Οικολόγους και τώρα ΣΥΡΙΖΑ και η δημοσιογράφος Όλγα Γιάννη, υποψήφια βουλευτής με τους ΑΝΕΛ το 2015.

Τα υπόλοιπα τρία μέλη είναι οι θεσμικοί εκπρόσωποι από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας (ο περιφερειακός σύμβουλος Γαβριήλ Αβραμίδης, από τους ΑΝΕΛ), από τον δήμο Θεσσαλονίκης (η πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Καλυψώ Γούλα) και ο εκπρόσωπος των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ ο οποίος θα οριστεί από το συνδικάτο μετά τον Δεκαπενταύγουστο.

ΟΣΕΘ: ΣΥΡΙΖΑ 4, ΑΝΕΛ 1

Στα δύο συγκυβερνώντα κόμματα ανήκουν και τα πέντε μέλη του δ.σ. του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) που είναι το διάδοχο σχήμα του ΣΑΣΘ. Πρόεδρος διορίστηκε ο δικηγόρος Κωνσταντίνος Αμπατζάς, υποψήφιος βουλευτής με τον ΣΥΡΙΖΑ στη Β’ Θεσσαλονίκης. Διευθύνων σύμβουλος ο μηχανικός Ιωάννης Τσιωνάς, επίσης μέλος του ΣΥΡΙΖΑ, στέλεχος του ΤΕΕ και πρόεδρος της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ/ΤΚΜ, ως εκπρόσωπος της παράταξης του κυβερνώντος κόμματος. Ο κ. Τσιωνάς είναι επίσης διορισμένος και στο δ.σ. της ΕΥΑΘ Α.Ε. Από τα υπόλοιπα τρία μέλη ο λογιστής Δρόσος Δρόσος είναι μέλος του ΣΥΡΙΖΑ στον οποίο εντάχθηκε μετά το κίνημα των Αγανακτισμένων, ως μέλος μάλιστα της ΚΟΕ την οποία όμως δεν ακολούθησε στην αποχώρηση από τον ΣΥΡΙΖΑ τον Αύγουστο του 2015. Ο τραπεζικός υπάλληλος Αντώνης Ελευθεριάδης ανήκει στη Σοσιαλιστική Τάση του ΣΥΡΙΖΑ, προερχόμενος από τους Νέους Σοσιαλιστές. Τέλος, ο δικηγόρος Αλέξανδρος Κιτικίδης ήταν υποψήφιος βουλευτής με τους ΑΝΕΛ. Τα υπόλοιπα τέσσερα μέλη που εκπροσωπούν φορείς της πόλης είναι ο Στάθης Αβραμίδης περιφερειακός σύμβουλος Κεντρικής Μακεδονίας, ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ Πάρις Μπίλλιας, ο αντιδήμαρχος του δήμου Θεσσαλονίκης Θανάσης Παππάς, ενώ μετά τον Δεκαπενταύγουστο θα στείλει τις προτάσεις της (τρία ονόματα προκειμένου να επιλέξει έναν ο κ. Σπίρτζης) η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας.

Σημειώνεται ότι στο νόμο προβλέπεται η δυνατότητα τη θέση του προέδρου του ΟΣΕΘ να καταλάβει ένας εκ των τεσσάρων εκπροσώπων των φορέων, κάτι το οποίο το είχε υποσχεθεί ο υπουργός Μεταφορών στους δημάρχους της Θεσσαλονίκης. Ωστόσο, αυτό αγνοήθηκε τελικά και ο κ. Σπίρτζης αποφάσισε να διορίσει εκείνος και τον πρόεδρο και τον διευθύνοντα σύμβουλο.

Πρώτα το δ.σ., μετά η εταιρεία

Ο υπουργός Μεταφορών προχώρησε στην ανακοίνωση και των ονομάτων των μελών τα οποία πρόκειται να αναλάβουν τη διοίκηση της εταιρείας Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης (ΑΣΥΘ) παρότι αυτή δεν έχει συγκροτηθεί ακόμη και είναι άγνωστο πότε θα αποκτήσει νομική υπόσταση. Και σε αυτήν το δ.σ. είναι 9μελες με τον υπουργό να διορίζει έως οκτώ μέλη, πλην του εκπροσώπου των εργαζομένων.

Επίσης δίνεται η δυνατότητα σε περίπτωση που δήμοι ή άλλοι φορείς αποκτήσουν μετοχές (ως το 49%) της ΑΣΥΘ να εκπροσωπηθούν στο δ.σ. με έως τρεις εκπροσώπους της. Υπό αυτά τα θεωρητικά δεδομένα ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε μόνον έξι από τα εννέα ονόματα για το… προσεχώς δ.σ. της ΑΣΥΘ. Εξ αυτών πέντε είναι μέλη ή φίλα προσκείμενοι στον ΣΥΡΙΖΑ. Πρόκειται για τους μηχανικούς Κική Αραβίδου και Ιάκωβο Σαρηγιάννη, τους οικονομολόγους Βαγγέλη Ζορκάδη (προερχόμενο από ΚΚΕ Εσωτερικού και ΔΗΜΑΡ), Γιώργο Τοζίδη ο οποίος συμμετέχει και στο δ.σ. του ΟΛΘ και Φίλιππο Γκανούδη, μηχανικό, μέλος των Οικολόγων και υποψήφιο με τον ΣΥΡΙΖΑ το 2015 στη Β’ Θεσσαλονίκης. Ο έκτος είναι ο Δημήτρης Αργυρόπουλος τον οποίο ο κ. Σπίρτζης σύστησε ως «ο γνωστός φωτορεπόρτερ και φωτογράφος και της πόλης και της χώρας. Αν θυμάμαι καλά έχει καλύψει και το δικαστήριο της υπόθεσης Λαμπράκη, ως σημειολογία και δεν είναι ΣΥΡΙΖΑ».

Παράδοση – παραλαβή

Η εγκατάσταση των νέων διοικήσεων σε ΟΑΣΘ και ΟΣΕΘ πρόκειται να γίνει σήμερα. Στη 1 το μεσημέρι ο υπουργός Μεταφορών, συνοδευόμενος από τα μέλη του δ.σ. του κρατικοποιημένου ΟΑΣΘ πρόκειται να μεταβεί στα γραφεία του Οργανισμού, στο κτίριο επί της Παπαναστασίου προκειμένου να εγκαταστήσει τη νέα διοίκηση. Είναι άγνωστο εάν εκεί θα τον υποδεχθεί η απερχόμενη διοίκηση των μετόχων υπό τον Χρήστο Στεφανίδη, αν και χθεσινοβραδινές πληροφορίες ήθελαν τον κ. Στεφανίδη να παραδίδει στον Στέλιο Παππά.

Νωρίτερα, θα γίνει η τοποθέτηση των μελών του δ.σ. στον ΟΣΕΘ (πρώην ΣΑΣΘ) στον οποίο βεβαίως οι μόνοι που θα τους υποδεχθούν είναι οι λιγοστοί εργαζόμενοι καθώς διοίκηση δεν υπάρχει εδώ και αρκετούς μήνες.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ