Skip to main content

Detrop Boutique, Artozyma και Ελλήνων Κόσμημα στη γραμμή εκκίνησης

Tρεις εκθέσεις με ένα σμπάρο, διοργανώνει η ΔΕΘ- Helexpo. Η πρόταση των ζαχαροπλαστών, να ονομαστεί η Θεσσαλονίκη, Πόλη του Γλυκού.

Τρεις κλαδικές εκθέσεις, δύο στη Θεσσαλονίκη και μία στην Αθήνα, διοργανώνει η ΔΕΘ - Helexpo, το διάστημα 26-29 Φεβρουαρίου, κάνοντας από φέτος τη DETROP ετήσια έκθεση, επαναφέροντας μετά από διάλειμμα τεσσάρων ετών την Artozyma, ενώ η ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑ αναδεικνύεται στη μεγαλύτερη έκθεση του κλάδου σε Ελλάδα και Βαλκάνια και "μετακομίζει" από το εκθεσιακό της ΔΕΘ στην Αθήνα, στο Metropolitan Expo.

Η συνέντευξη για τις τρεις εκθέσεις, παρουσία της υφυπ. Μακεδονίας - Θράκης κ. Μαρίας Κόλλια- Τσαρουχά, έφερε πολλές καλές ειδήσεις από τον κλάδο τροφίμων- ποτών, που θέλουν τη Θεσσαλονίκη να διεκδικεί τον τίτλο "Θεσσαλονίκη, η πόλη του Γλυκού", αλλά και τον κλάδο της αρτοποιίας να ετοιμάζει την Εθνική Ομάδα Αρτοποιίας.

Με τις Detrop Βοutique και την Artozyma η ΔΕΘ - Helexpo κλείνει ένα πολύ θετικό πρώτο δίμηνο εκθεσιακών διοργανώσεων, με 2.500 εκθέτες και 150.000 επισκέπτες μόνο στις Agrotica και Infacoma- Aquatherm, διοργανώσεις που διαχέουν βάσει μετρήσεων από 30 έως και 44 εκατομμύρια ευρώ στην τοπική οικονομία, όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ- Helexpo κ. Κυριάκος Ποζρικίδης.

Η ΔΕΘ, ανταποκρινόμενη σε αιτήματα εκθετών, προχωράει στην ετήσια διοργάνωση της Detrop, απο διετή και οργανώνει φέτος τη μικρότερη Detrop Boutique παράλληλα με την Artozyma.

H 26η διεθνής έκθεση τροφίμων, ποτών Detrop Boutique και η 7η διεθνής έκθεση αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, Artozyma ανοίγουν την Παρασκευή 26/2, με 110 ξένους προσκεκλημένους εμπορικούς επισκέπτες και αγοραστές, από 13 χώρες. Οι εμπορικοί επισκέπτες προέρχονται από Ρουμανία, Γερμανία, Ισπανία, Αυστρία, Γαλλία, Βέλγιο, Ολλανδία, Σουηδία , Ελβετία, Αγγλία, Κύπρο, Αλβανία, ενώ μεγάλη θα είναι η συμμετοχή από Ρωσία.

Στις δύο εκθέσεις συμμετέχουν πάνω από 300 εκθέτες σε έξι περίπτερα με κάλυψη 20.000 τ.μ., ενώ στο πλαίσιο των διοργάνωσεων έχουν προκαθοριστεί περί τις 3.000 επιχειρηματικά ραντεβού.

Γνωστοί σεφ και γευσιγνώστες στη Detrop

Η Detrop έρχεται με πλούσιο πρόγραμμα παράλληλων εκδηλώσεων και ορισμένα από τα πιο γνωστά ονόματα από το χώρο της ελληνικής διατροφής και κουζίνας, αλλά και της οινικού κλάδου. Έτσι, οργανώνεται το θεματικό αφιέρωμα "Cheese & Wine" με τον Ηλία Μαμαλάκη και τον οινολόγο Απόστολο Πλαχούρα, όπως επίσης εκπαιδευτικά master classes με τους σεφ Παναγιώτη Δεληθανάση, Χριστόφορο Πέσκια και Δημήτρη Σκαρμούτσο, αλλά και pop up εστιατόρια.

Στην παράλληλη Artozyma, επενδύουν πολλά τόσοι οι αρτοποιοί, όσο και οι ζαχαροπλάστες, που έρχονται στη διοργάνωση με φρέσκες ιδέες και προτάσεις.

Οι αρτοποιοί, επιδιώκουν, μέσα και από το 2ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ψωμιού, να συνθέσουν την Εθνική Ομάδα Αρτοποιίας, η οποία θα εκπροσωπεί τη χώρα σε διεθνείς διοργανώσεις. Ο κλάδος, μπορεί να έχει εξαγωγική προοπτική, υποστήριξε ο α' αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος κ. Νεόφυτος Παπαδόπουλος, σημειώνοντας ότι τέσσερις εταιρείες - μηχανημάτων και τεχνικές- έχουν αναλάβει έργα στην Αλβανία.

Μία πολλή καλή ιδέα των ζαχαροπλαστών, αποκάλυψε ο κ. Μάριος Παπαδόπουλος, πρόεδρος της Συντεχνίας Καταστηματαρχών, Ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης.

"Αναλαμβάνουμε πρωτοβουλία και καλούμε και τους θεσμικούς φορείς της πόλης να βοηθήσουν ώστε η Θεσσαλονίκη να ονομαστεί η πόλη του Γλυκού. Η Θεσσαλονίκη είναι η πόλη με τη μεγαλύτερη ποικιλία γλυκών, τα καλύτερα γλυκά σε όλη την Ελλάδα, αυτό πρέπει να το προσθέσει στη ταυτότητά της", είπε ο κ. Μάριος Παπαδόπουλος ο οποίος ζήτησε τη μείωση του ΦΠΑ από το 23% στο 13%.

Στο πλαίσιο της Artozyma θα πραγματοποιηθεί και η ημερίδα "Τεχνολογία- Καινοτομία στην Αρτοποιία και τη Ζαχαροπλαστική".

Μεγαλώνει η Ελλήνων Κόσμημα

Η Ελλήνων Κόσμημα, η μεγαλύτερη έκθεση του κλάδου, μεγάλωσε τόσο που δεν χωράει στο εκθεσιακό της ΔΕΘ στο Μαρούσι, γι' αυτό και θα πραγματοποιηθεί στο Metropolitan Expo, σε 6.100 τ.μ.

Η θετική πορεία της έκθεσης αποτυπώνεται καθαρά στους αριθμούς. Όπως είπε ο κ. Αναστάσιος Κανακάρης, α' αντιπρόεδρος της ΠΟΒΑΚΩ, το 2012 υπήρχαν 142 συμμετοχές ενώ φέτος συμμετέχουν 270 εταιρείες του κλάδου της αργυροχρυσοχοϊας και των ρολογιών, μία αύξηση σε αυτά τα χρόνια που φτάνει στο 90%. Την έκθεση αναμένεται να επισκεφθούν 6.000-7.000 εμπορικοί επισκέπτες.

Ο κ. Κανακάρης είπε ότι υπάρχει ζήτηση για το ελληνικό κόσμημα από τους ξένους επισκέπτες και τους τουρίστες, ωστόσο πρόσθεσε ότι η κρίση έχει φέρει σε δύσκολη θέση πολλές επιχειρήσεις- καταστήματα κοσμημάτων της περιφέρειας.

Απαντώντας σε δημοσιογραφική ερώτηση είπε ότι πράγματι υπάρχει ένα θέμα με τα χρυσαφικά που έχουν πουληθεί σε ενεχυροδανειστήρια , καθώς πολύ συχνά πωλούνται χωρίς παραστατικά και, με τον ίδιο τρόπο, τα πολύτιμα μέταλλα εξάγονται, σε Ρωσια, Τουρκία, Γερμανία.