Skip to main content

Δεν κλείνει μέσα στο καλοκαίρι η Βενιζέλου μετά από αίτημα του ΕΕΘ

Ο κ. Μυλόπουλος θέλησε να απαντήσει στις βολές που εξαπέλυσε εναντίον του ο πρόεδρος του ΕΕΘ, για τις ζημιές που έχουν υποστεί οι επαγγελματίες.

«Το αίτημα των επαγγελματιών να μην κλείσει η οδός Βενιζέλου μέσα στο καλοκαίρι εξετάζεται και θα ικανοποιηθεί», είπε σήμερα ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, απαντώντας στις αιτιάσεις των μελών και της διοίκησης του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης.

Υπενθυμίζεται ότι σε συνεδρίαση με θέμα το μετρό που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη στο ΕΕΘ, παρουσία του διευθυντή του μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργου Κωνσταντινίδη, οι επαγγελματίες ζήτησαν από την Αττικό Μετρό να μην κλείσει την οδό Βενιζέλου μέσα στο καλοκαίρι για την ανάγκη των εργασιών του Μετρό στον ομώνυμο σταθμό. 

Μιλώντας σήμερα σε συνέντευξη Τύπου για τη δράση «Μετρό και Ποίηση», ο κ. Μυλόπουλος θέλησε να απαντήσει στις βολές που εξαπέλυσε εναντίον του ο πρόεδρος του ΕΕΘ, Μιχάλης Ζορπίδης για τις ζημιές που έχουν υποστεί οι επαγγελματίες εξαιτίας των εργοταξίων του μετρό.

«Οι επαγγελματίες δεν ταλαιπωρούνται από τα εργοτάξια αλλά από τις καθυστερήσεις των έργων, οι οποίες είναι ευθύνη της προηγούμενης διοίκησης της Αττικό Μετρό», είπε, ενώ αναφορικά με το μνημόνιο που είχε υπογραφεί το 2010 και προέβλεπε αποζημιώσεις προς τους επαγγελματίες, ο κ. Μυλόπουλος απάντησε επίσης πως «αυτό είναι θέμα της προηγούμενης διοίκησης, εγώ δεν ήμουν πρόεδρος τότε».    

Ο κ. Μυλόπουλος είπε πως η οδός θα έκλεινε για κάποιο χρονικό διάστημα, ανεξάρτητα από τις αρχαιολογικές εργασίες, ενώ ερωτηθείς για το χρονικό διάστημα που θα μείνει κλειστή, είπε «το λιγότερο που καταφέραμε να κάνουμε είναι τρεις μήνες».

Έκανε ακόμη λόγο για «συγκεκριμένες γραφικές περιπτώσεις ανθρώπων οι οποίοι κάνουν τα πάντα προκειμένου να προκαλέσουν λίγα λεπτά δημοσιότητας γύρω από το όνομά τους» και υποστήριξε πως «το τελευταίο διάστημα επιχειρείται μια ενορχηστρωμένη προσπάθεια από το παλαιοκομματικό κατεστημένο της Θεσσαλονίκης να αμφισβητήσει την πρόοδο που σημειώνουν σήμερα τα έργα του μετρό. Δεν αντέχουν να πετυχαίνουμε εμείς εκεί που εκείνοι απέτυχαν».

Τέλος, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό επανέλαβε την παρουσίαση του έργου της εταιρείας επί των ημερών του και κατηγόρησε τους υπεύθυνους για τις καθυστερήσεις του έργου οι οποίοι παρέδωσαν στη διοίκησή του μια Θεσσαλονίκη «απέραντη λαμαρινούπολη».

Αναλυτικά ο κ. Μυλόπουλος δήλωσε τα εξής:

«Το παλαιοκομματικό κατεστημένο της Θεσσαλονίκης, που έκανε ανέκδοτο το μετρό, επανέρχεται σήμερα με επιθέσεις, ψέματα και παραπληροφόρηση, για να αποκρύψει ότι εμείς επιτύχαμε εκεί όπου εκείνοι απέτυχαν.
Τις τελευταίες ημέρες επιχειρείται μια ενορχηστρωμένη προσπάθεια του παλαιοκομματικού κατεστημένου της Θεσσαλονίκης να αμφισβητήσει την πρόοδο που σημειώνουν σήμερα τα έργα του μετρό.
Πρόκειται γι αυτούς που είναι υπεύθυνοι που το μετρό έγινε ανέκδοτο και η Θεσσαλονίκη πρωτεύουσα της φτώχειας, της ανεργίας και της… λαμαρίνας.
Μη έχοντας αφήγημα για την πόλη, προσπαθούν διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα και παραπληροφορώντας, να αμφισβητήσουν το έργο που γίνεται σήμερα.
Προφανώς δεν αντέχουν εμείς να πετυχαίνουμε εκεί όπου εκείνοι απέτυχαν.
Άδικα όμως κουράζονται. Τους διαψεύδει η ίδια η πραγματικότητα.
Όπως όλοι θυμούνται, το έργο ξεκίνησε το 2006 με ημερομηνία ολοκλήρωσης το 2012.
Αντ' αυτού, αντί δηλαδή το 2012 το έργο να παραδοθεί και πριν ακόμα αποκαλυφθούν τα αρχαία, αυτό μετρούσε ήδη 5 χρόνια καθυστέρησης.
Η συνέχεια είναι γνωστή. Το δίλημμα «Ή αρχαία ή μετρό» δίχασε την πόλη και τελικά το 2014 σταμάτησε οριστικά κάθε εργασία στο μετρό.
Μετατρέποντας το δίλημμα σε: «Ούτε αρχαία ούτε μετρό».
Να θυμίσω εδώ ότι όταν το 2016 αναλάβαμε ως νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε, η εικόνα του έργου ήταν η εξής:
Η Θεσσαλονίκη ήταν μια απέραντη λαμαρινούπολη.
Τα εργοτάξια ήταν νεκρά.
Οι χιλιάδες εργαζόμενοι του έργου είχαν βγει στην ανεργία.
Τα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ των εγκεκριμένων κονδυλίων παγωμένα στις τράπεζες, σε μια εποχή που η πόλη και η χώρα διψούσαν για επενδύσεις.
Σήμερα, 2 χρόνια μετά, τίποτε δεν θυμίζει το κακό παρελθόν.
Όλες οι εκκρεμότητες και τα προβλήματα του έργου αντιμετωπίστηκαν.
Το μετρό επανεκκίνησε σε νέες και σταθερές βάσεις.
Το 40% ολοκλήρωσης που παραλάβαμε, μετά από 10 ολόκληρα χρόνια ταλαιπωρίας, έφτασε σήμερα, δύο μόλις χρόνια μετά, στο 65%.
Που σημαίνει ότι το έργο τρέχει πλέον με τριπλάσιο ρυθμό σε σχέση με το παρελθόν.
Η απορρόφηση των κονδυλίων ξεπέρασε τα 200 εκατομμύρια Ευρώ μόνο το 2017 στη γραμμή Θεσσαλονίκης και Καλαμαριάς.
Χιλιάδες εργαζόμενοι απασχολούνται άμεσα ή έμμεσα σήμερα στο έργο.
Όσο για τις λαμαρίνες, αυτές έχουν αρχίσει να αποσύρονται, αποδίδοντας σε κυκλοφορία, για πρώτη φορά μετά από χρόνια, τους δρόμους της πόλης.
Σήμερα τέλος, που το έργο έχει μπει στις ράγες, προχωρεί και για πρώτη φορά βλέπει ορίζοντα ολοκλήρωσης, ήρθε η ώρα να σχεδιάσουμε το μέλλον, ξεκινώντας τη συζήτηση για τις επεκτάσεις δυτικά και ανατολικά.
Όσο για τη Βενιζέλου, την οποία παραλάβαμε με μηδενική πρόοδο, τα όσα λένε για την καθυστερημένη ολοκλήρωσή της σε σχέση με το υπόλοιπο έργο, θυμίζουν τον πατροκτόνο που ζητά την επιείκεια του δικαστηρίου, επικαλούμενος την ορφάνια του...
Κατηγορούν εμάς, για όσα εκείνοι επί χρόνια προκάλεσαν.
Η απάντηση στην παραπληροφόρηση, τα ψέματα και τις ανοίκειες επιθέσεις τους είναι τα έργα μας και η εικόνα μιας Θεσσαλονίκης που έχει οριστικά πλέον γυρίσει σελίδα και που, για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, ανακτά τη χαμένη της αυτοπεποίθηση…».