Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Πάνω από 2,5 εκατ. οι απλήρωτες κλήσεις στον δήμο

Από την απλήρωτη κλήση της δημοτικής αστυνομίας, στα αναγκαστικά μέτρα. Ποια διαδικασία ακολουθείται από το δήμο Θεσσαλονίκης.

Ξεπερνούν τα 2,5 εκατ. ευρώ οι ληξιπρόθεσμες οφειλές στο δήμο Θεσσαλονίκης από απλήρωτες κλήσεις του ΚΟΚ, είτε της δημοτικής αστυνομίας είτε της Τροχαίας, καθώς όπως φαίνεται οι περισσότεροι παραβάτες είτε δεν μπορούν να πληρώσουν είτε επιλέγουν να αγνοήσουν τα χαρτάκια που βρίσκουν στα παρμπρίζ των αυτοκινήτων τους. Κίνηση, την οποία, ωστόσο, θα... πληρώσουν ακριβά, αφού οι κλήσεις ούτε παραγράφονται ούτε.. ξεχνιούνται στα ντουλάπια του δήμου. Εάν, δε, κάποιος οδηγός έχει μία έφεση στο παράνομο πάρκινγκ και συλλέγει κλήσεις μόλις το ποσό της οφειλής ξεπεράσει τα 300 ευρώ θα βρεθεί αντιμέτωπος με τη δυσάρεστη έκπληξη της κατάσχεσης του τραπεζικού του λογαριασμού. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία από τις οικονομικές υπηρεσίες του δήμου, το συνολικό ποσό που έχει βεβαιωθεί ως οφειλή από απλήρωτες κλήσεις και δεν έχει εισπραχθεί ανέρχεται στα 2.569.883 ευρώ και επιπλέον 9.459,97 ευρώ είναι οι προσαυξήσεις. Το ποσό αυτό αφορά τη χρονική περίοδο από το Σεπτέμβριο του 2015, οπότε και ανασυστάθηκε η δημοτική αστυνομία στο δήμο Θεσσαλονίκης. Την ίδια ώρα ο δήμος έχει βάλει στα ταμεία του από κλήσεις, οι οποίες πληρώθηκαν, περίπου 1,8 εκατ. ευρώ.

Ο ακριβής αριθμός των κλήσεων που αντιστοιχεί στο ποσό των ληξιπρόθεσμων οφειλών (2.569.883) δεν είναι γνωστός, καθώς ένας μεγάλος αριθμός από αυτές προέρχεται από την Τροχαία για παραβάσεις του ΚΟΚ. Οι υπηρεσίες, ωστόσο, του δήμου εκτιμούν ότι ο συνολικός αριθμός των κλήσεων που δεν έχουν πληρωθεί ανέρχεται σε περίπου 45.000.

Τα ραβασάκια στους οφειλέτες

Ο δήμος Θεσσαλονίκης έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια να στέλνει ειδοποιητήρια στους παραβάτες, καλώντας τους να πληρώσουν τις κλήσεις. Σύμφωνα με όσα ανέφερε η αντιδήμαρχος Οικονομικών Γιούλη Ρανέλλα, μιλώντας στη Voria.gr, τα ειδοποιητήρια που στέλνουν οι υπηρεσίες του δήμου, «είναι και για κλήσεις παρελθόντων ετών και για τωρινές». Η κ. Ρανέλλα στέλνει μήνυμα ότι «οι οφειλές δε παραγράφονται και πως ο δήμος ακολουθεί τη νόμιμη διαδικασία». Κάλεσε, μάλιστα, τους πολίτες να προσέλθουν στο δήμο και να τακτοποιήσουν τις οφειλές τους.

Αναγκαστικά μέτρα για τις απλήρωτες κλήσεις - Πότε ενεργοποιούνται

Συγκεκεριμένα, ο δήμος Θεσσαλονίκης αποστέλλει στους παραβάτες δύο ειδοποιήσεις, προκειμένου να ενημερώσει για το ποσό της οφειλής. Συγκεκριμένα, όταν κόβεται μια κλήση από τη δημοτική αστυνομία, στέλνεται από την Οικονομική Διεύθυνση του δήμου στον οφειλέτη ειδοποίηση, με την οποία του δίνει προθεσμία 60 ημερών για να προσέλθει στα ταμεία και να πληρώσει το πρόστιμο.

Σε περίπτωση που δεν ανταποκριθεί ο παραβάτης, τότε η οφειλή εγγράφεται σε χρηματικούς καταλόγους και οριστικοποιείται. Στη συνέχεια ο δήμος στέλνει και δεύτερη τελική ειδοποίηση, η οποία δίνει νέα προθεσμία πληρωμής του ποσό 30 ημερών. Αν όμως ο πολίτης δεν ανταποκριθεί εντός του χρονικού διαστήματος, τότε η οφειλή καθίσταται ληξιπρόθεσμη και επιβάλλονται προσαυξήσεις σε μηνιαία βάση. Αν το συνολικό ποσό της οφειλής υπερβεί τα 295 ευρώ ο δήμος έχει τη δυνατότητα να κινήσει τη διαδικασία των αναγκαστικών μέτρων σε βάρος του οφειλέτη.

Οι ενέργειες του δήμου για τα αναγκαστικά μέτρα

Ακολούθως, ο δήμος, βάσει της νομοθεσίας, στέλνει τη λίστα με τα ονόματα των οφειλετών στις αρμόδιες ΔΟΥ, ανοίγοντας έτσι το δρόμο για τη στέρηση της φορολογικής ενημερότητας του οφειλέτη.

Στη συνέχεια, σε εύλογο χρονικό διάστημα που δεν προβλέπεται νομοθετικά αλλά δεν ξεπερνάει τους 6 μήνες ενεργοποιείται η διαδικασία κατάσχεσης εις χείρας τρίτου.

Ειδικότερα, αποστέλλονται οι καταστάσεις των οφειλετών στις τράπεζες και σε περίπτωση που ένας οφειλέτης διατηρεί τραπεζικό λογαριασμό με ποσά που υπερβαίνουν τα 1.000 ευρώ γίνεται κατάσχεση του οφειλόμενου ποσού στο δήμο. Από την κατάσχεση εξαιρούνται οι λογαριασμοί μισθοδοσίας ή καταβολής σύνταξης από όλες τις τράπεζες εκτός από την Alpha Bank.

Η αρμόδια αντιδήμαρχος, πάντως, σημειώνει πως «για να αρθούν τα αναγκαστικά μέτρα θα πρέπει ο πολίτης να πληρώσει όλο το ποσό». Όπως αναφέρει η κ. Ρανέλλα, «αν προχωρήσει σε ρύθμιση, οι λογαριασμοί ξεμπλοκάρονται όταν τακτοποιηθεί το σύνολο της οφειλής».

Σε περίπτωση που όλα αυτά τα μέτρα αποβούν άκαρπα, τότε ο δήμος έχει το δικαίωμα να προχωρήσει στο επόμενο μέτρο, το οποίο είναι η κατάσχεση ακινήτου. Τότε, ανατίθεται σε δικαστικό επιμελητή η έρευνα για την κατοχή ακινήτων από τον οφειλέτη. Ωστόσο, από την οικονομική υπηρεσία του δήμου ξεκαθαρίζεται πως «λόγω του μεγάλου βάρους του συγκεκριμένου μέτρου ο δήμος δεν προβαίνει στην υλοποίηση διαδικασίας πλειστηριασμών, χωρίς ωστόσο να απεμπολεί το σχετικό δικαίωμα».