Skip to main content

Χωρίς συγκοινωνία μένει η μισή Νεάπολη - Έκτακτη συνεδρίαση του δήμου

Σε λίγες ώρες συνεδριάζει εκτάκτως το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Νεάπολης – Συκεών, παρουσία τοπικών φορέων και συλλόγων.

Επί ποδός είναι η δημοτική αρχή και οι κάτοικοι του δήμου Νεάπολης – Συκεών για το επιχειρούμενο σχέδιο του ΟΑΣΘ που προβλέπει συγχώνευση των λεωφορειακών γραμμών 25 (Νεάπολη), 57 (Ερμού – Διεύθυνση Χορτιάτη) και τροποποίηση της γραμμής 59.

Με το σχέδιο αυτό ουσιαστικά η μισή περιοχή της Νεάπολης μένει χωρίς συγκοινωνία, καθώς θα σταματήσει η λεωφορειακή γραμμή του 25 και θα εξυπηρετείται από τη γραμμή 57.

Σε λίγες ώρες συνεδριάζει εκτάκτως το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Νεάπολης – Συκεών, παρουσία τοπικών φορέων και συλλόγων, προκειμένου να ασκηθούν πιέσεις και να ακυρωθεί η πρόταση του ΟΑΣΘ. Στη συνεδρίαση έχει κληθεί να παρευρεθεί και η διοίκηση του ΟΑΣΘ.

Σήμερα η πρόεδρος της Νεάπολης Χριστίνα Τερζή και ο δημοτικός σύμβουλος Γιάννης Πασιαλής επισκέφθηκαν τον Τερματικό Σταθμό της Νεάπολης και συνομίλησαν με τους εργαζόμενους οι οποίοι επίσης είναι ανάστατοι.

Όπως σημειώνεται σε έγγραφο με την πρόταση του ΟΑΣΘ, «οι λόγοι της συγχώνευσης των δύο γραμμών, καθώς και τα λεπτομερή χαρακτηριστικά λειτουργίας της νέας γραμμής που θα προκύψει (αφετηρία, τέρμα, στάσεις, διαδρομή, χειμερινά ωράρια, ώρες εξόδου κλπ) περιγράφονται αναλυτικά στην μελέτη συγχώνευσης.

»Επιπλέον, λόγω της κατάργησης του Τερματικού Σταθμού Νεάπολης που θα προκύψει από την συγχώνευση των δύο γραμμών, προτείνεται η αλλαγή της αφετηρίας της λεωφορειακής γραμμής 59 «Τοπικό Πεύκων» και η μεταφορά της στον Τερματικό Σταθμό Ευκαρπίας – Σκλαβενίτης».

Στο έγγραφο με την πρόταση του ΟΑΣΘ σημειώνεται επίσης ότι με «τον τρόπο αυτό θα επιτευχθεί η σύνδεση της περιοχής των Πεύκων με τα νοσοκομεία Παπαγεωργίου και 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο κι επιπλέον και με τα Πανεπιστήμια μέσω της μετεπιβίβασης στην λεωφορειακή γραμμή 28 «Τ.Σ. Ευκαρπίας – Σκαλβενίτης – Πανεπιστήμια» αλλά και με τα ΚΤΕΛ Μακεδονία μέσω της μετεπιβίβασης στην λεωφορειακή γραμμή 1».

Σύμφωνα με το έγγραφο του ΟΑΣΘ η πρόταση συγχώνευσης έχει «στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, μέσω της καλύτερης αξιοποίσης των διαθέσιμων πόρων (λεωφορείων και προσωπικού)». Όπως επισημαίνεται στην πρόταση μελέτης, στις δύο γραμμές υπάρχει μεγάλος αριθμός ίδιων στάσεων καιν μεγάλο ποσοστό επικάλυψης στο μεγαλύτερο τμήμα της διαδρομής.

Από την άλλη, η δημοτική αρχή αναφέρει ότι «όλο το προηγούμενο διάστημα η διοίκηση του ΟΑΣΘ, παρά τις επίμονες προσπάθειες του δημάρχου Σίμου Δανιηλίδη, απέκρυπτε επιμελώς από το δήμο την επίσημη πρότασή της προς το ΟΣΕΘ για την κατάργηση της γραμμής Νο25».  

«Πρόκειται για ένα σχέδιο που στρέφεται ευθέως κατά της κοινωνίας και των δεκάδων χιλιάδων συμπολιτών μας, και ως τέτοιο δεν πρόκειται να επιτρέψουμε να υλοποιηθεί. Με τον ΟΑΣΘ συζητάμε αποκλειστικά και μόνο για τη βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών και την ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών προς όλο το επιβατικό κοινό με αύξηση των δρομολογίων και νέα σύγχρονα λεωφορεία, και τίποτα άλλο. Ας γνωρίζουν οι επιτελείς του, όποια κίνητρα κι αν τους καθοδηγούν σε τέτοιες σκέψεις και προτάσεις, ότι θα μας βρουν απέναντί τους δυναμικά και ενωμένους με την κοινωνία. Καλό είναι, λοιπόν, να επανεξετάσουν τη στάση τους και να ανακαλέσουν τα απαράδεκτα σχέδιά τους», δηλώνει ο δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών Σίμος Δανιηλίδης.