Skip to main content

Χαλκιδική: Όφελος 15% με ένα μήνα επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου

Οι τουριστικοί παράγοντες της Χαλκιδικής έχουν βάλει ως στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, σε πρώτη φάση κατά ένα μήνα, σε δύο χρόνια.

του Γιώργου Δώρα

Την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου σε πρώτη φάση κατά ένα μήνα σε δύο χρόνια από σήμερα έχουν βάλει ως στόχο οι τουριστικοί παράγοντες της Χαλκιδικής, οι οποίοι αυτή την περίοδο οργανώνουν συστηματικά την προσέγγιση τους σε ξένες αγορές αποκλειστικά μέσω του Διαδικτύου και των social media. Την ίδια στιγμή εργάζονται για τον εμπλουτισμό του τουριστικού τους προϊόντος, στο οποίο σήμερα κυριαρχεί σχεδόν κατά 100% το «ήλιος και θάλασσα». Στη νέα αυτή φάση η Χαλκιδική ποντάρει στην εμπειρία που μπορεί να προσφέρει στους επισκέπτες, αξιοποιώντας την όμορφη και πλούσια φύση, το ιδιαίτερο χρώμα της περιοχής, από την κουζίνα μέχρι τον πολιτισμό, μέσω της πιστοποίησης «we do local», την ιστορία, που μετά την ανακάλυψη του τάφου του Αριστοτέλη αποκτά νέα δυναμική, τον προσκυνηματικό χαρακτήρα του Αγίου Όρους, αλλά και την εγγύτητα με τη Θεσσαλονίκη, μια πόλη με τουριστικό ενδιαφέρον όλο το χρόνο.

Στο περιθώριο της ημερίδας για την παρουσίαση της διαφημιστικής καμπάνιας του νομού, που πραγματοποιήθηκε σήμερα σε ξενοδοχείο στην Ποτίδαια με χορηγό επικοινωνίας τη Voria.gr, ο πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής και της Ένωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής Γρηγόρης Τάσσιος εκτίμησε ότι αν τα ξενοδοχεία της Χαλκιδικής αυξήσουν τις πληρότητες το πρώτο 15νθήμερο του Μαΐου και το δεύτερο 15νθήμερο του Οκτωβρίου τότε το συνολικό οικονομικό όφελος μπορεί να φτάσει στο 15% σε επίπεδο έτους. Όταν αυτό επιτευχθεί τα ξενοδοχεία θα βγάζουν τα έξοδά τους τόσο τον πρώτο, όσο και τον τελευταίο μήνα της περιόδου και η κερδοφορία που καταγράφουν τους τέσσερις καλούς μήνες -Ιούνιος, Ιούλιος, Αύγουστος, Σεπτέμβριος- θα είναι καθαρή στα βιβλία και τα ταμεία τους.  

Ήδη από τη φετινή σεζόν ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής διαθέτει 50.000 για διαδικτυακές δράσεις, σε συνεργασία με την μη κερδοσκοπική εταιρία Marketing Greece, που συνεργάζεται με το υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ και την διαφημιστική εταιρία της Θεσσαλονίκης ADMINE. Η φιλοσοφία των δράσεων αυτών βασίζεται στους ακόλουθους δύο άξονες:

Πρώτον, στην υπογράμμιση ότι η Χαλκιδική αποτελεί έναν εξωτικό Παράδεισο, που βρίσκεται στην Ευρώπη και άρα βρίσκεται πολύ κοντά στις αγορές της Κεντρικής και της Βόρειας Ευρώπης.
Δεύτερον, στην προβολή της επετείου των 2400 χρόνων από τη γέννηση του Αριστοτέλη, του μεγάλου φιλοσόφου, ο οποίος στην ουσία θεμελίωσε τη δυτική σκέψη. Οι φορείς της Χαλκιδικής έχουν πετύχει την ανάδειξη από την UNESCO του 2016 και του 2017 σε «έτη Αριστοτέλη», κάτι που σημαίνει ότι το ενδιαφέρον της διεθνούς ακαδημαϊκής κοινότητας είναι αυξημένο για τον Έλληνα φιλόσοφο.

Επίσης, στα σχέδια των τουριστικών φορέων της Χαλκιδικής είναι η συγκέντρωση από φέτος αξιόπιστων στατιστικών στοιχείων (πληρότητες, εθνικότητες, τιμές, τρόποι κράτησης κ.λπ.), στα οποία θα βασιστεί η χάραξη της στρατηγικής των πωλήσεων της περιοχής. Επίσης τα στοιχεία θα είναι χρήσιμα και για έναν δημιουργικό διάλογο με την πολιτεία, που σήμερα επικαλείται αποκλειστικά τα στοιχεία της Ελληνικής στατιστικής Αρχής και της τράπεζας της Ελλάδος, τα οποία σε πολλές περιπτώσεις –όπως επιμένουν οι επαγγελματίες της περιοχής- είναι λανθασμένα. Για το σκοπό αυτό ήδη η ΕΞΧ προετοιμάζει το παρατηρητήριο Χαλκιδικής, σε συνεργασία με το MKG GROUP, τον μεγαλύτερο συμβουλευτικό οργανισμό της Ευρώπης στον τουριστικό κλάδο, που έχει έδρα στο Παρίσι και τον οποίο δημιούργησε πριν από 30 χρόνια και διευθύνει μέχρι σήμερα ένας Έλληνας, ο κ. Γιώργος Παναγιώτης που κατάγεται από την Κρήτη.