Skip to main content

Αρχές Μαρτίου το πρώτο κατάστημα Saturn στη Θεσσαλονίκη

Στην τελική ευθεία η είσοδος της αλυσίδας ηλεκτρικών κι ηλεκτρονικών συσκευών Saturn στη Θεσσαλονίκη. Οι Γερμανοί προετοιμάζουν διπλό «χτύπημα» στην τοπική αγορά, με το πρώτο κατάστημα να εγκαινιάζετα
Μετρά αντίστροφα, πλέον, ο χρόνος για την είσοδο και στην αγορά της Θεσσαλονίκης, της γερμανικής πολυεθνικής αλυσίδας ηλεκτρικών ειδών και ηλεκτρονικών προϊόντων Saturn, η οποία, ήδη, διατηρεί παρουσία στη χώρα, με δύο καταστήματα στην Καλλιθέα και το Γέρακα Αττικής.

Η επέκταση των δραστηριοτήτων της αλυσίδας στο δεύτερο μεγαλύτερο αστικό κέντρο της ελληνικής επικράτειας χρονικά θα πραγματοποιηθεί την άνοιξη του 2010, ενώ προς το τέλος του έτους, εκτός απροόπτου, θα υπάρξει και δεύτερο «χτύπημα» στην τοπική αγορά.

Για το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με πληροφορίες, ο σχεδιασμός προβλέπει να τεθεί σε λειτουργία σε πολύ λίγες εβδομάδες και συγκεκριμένα στις 3 του Μάρτη. Για τη χωροθέτησή του, εξάλλου, οι Γερμανοί έχουν επιλέξει χώρο στο ακίνητο (σ. σ. πρώην καπναποθήκη) ιδιοκτησίας του Θεσσαλονικέα επιχειρηματία Φέσσα, που βρίσκεται στη βορειοδυτική πλευρά της πόλης, κοντά στην αερογέφυρα της Σταυρούπολης. Το κατάστημα, που προετοιμάζεται πυρετωδώς, θα έχει, κατά τις ίδιες πηγές, συνολική επιφάνεια περίπου 5.000 τ. μ. Για τη στελέχωσή του, δε, έχουν ήδη ξεκινήσει, από τον ελληνικό «βραχίονα» της Saturn, οι συνεντεύξεις με δυνάμει διευθυντικά στελέχη, αλλά και απλό προσωπικό, προκειμένου να επιλεγούν τα περίπου 120 άτομα που θα προσληφθούν για να απασχοληθούν στο κατάστημα.

Και… ανατολικά

Λίγους μήνες αργότερα, προς το τέλος του 2010 δηλαδή, αναμένεται να λειτουργήσει και το δεύτερο κατάστημα της αλυσίδας στη Θεσσαλονίκη. Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει ακίνητο μεγάλης επιφάνειας (πιθανότατα θα υπερβεί τα 5.000 τ. μ.) στην ανατολική πλευρά της πόλης, δίπλα από την έκθεση πώλησης μοτοσυκλετών της εταιρείας Τερζή και πίσω από το Hypermarket Carrefour, που υπάρχει εντός του εμπορικού κέντρου Μακεδονία και λέγεται πως θα το θέσει σε λειτουργία τον Οκτώβριο.
Με τον τρόπο αυτό (το άνοιγμα δύο καταστημάτων δηλαδή), όπως επισημαίνεται, η αλυσίδα θα αποκτήσει στρατηγική θέση και στις δύο εισόδους – εξόδους της πόλης, αντλώντας πελάτες και από γειτονικούς νομούς. Ανάλογη τακτική, άλλωστε, έχει ακολουθηθεί και με τη Media Markt, την «αδελφή» εταιρεία της Saturn (αμφότερες ανήκουν στο Metro Group), η οποία, επίσης, διαθέτει 2 καταστήματα στη Θεσσαλονίκη (και συνολικά οκτώ στην Ελλάδα), ανατολικά και δυτικά της πόλης.

Μερίδια

Πηγές της αγοράς, εξάλλου, αναφέρουν ότι τα δύο σήματα, με τα δέκα, συνολικά, καταστήματα στην ελληνική επικράτεια, έχουν καταφέρει να «σκαρφαλώσουν» στη δεύτερη θέση της εγχώριας αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, με τζίρο που υπολογίζεται στα 220 – 250 εκατ. ευρώ το χρόνο ή μερίδιο περίπου 14%. Ηγέτης της αγοράς είναι η βρετανική Dixons, που έχει στην Ελλάδα τις αλυσίδες Κωτσόβολος και Electro World, ενώ στην 3η θέση φέρεται να είναι η αλυσίδα Expert Hellas, η οποία στο 9μηνο του 2009 παρουσίασε τζίρο στα 148 εκατ. ευρώ, μειωμένο κατά 9,5%.
Η εγχώρια αγορά πάντως έχει παρουσιάσει κάμψη ζήτησης, η οποία ειδικά στο τελευταίο τρίμηνο του 2009 έφθασε στα επίπεδα του 15-20%. Το μεγάλο πλήγμα το έχουν δεχθεί οι «μαύρες» συσκευές –για τις οποίες πάντως εκφράζεται ελπίδα ότι θα ανακάμψουν όσο πλησιάζουμε προς το καλοκαίρι, διότι φέτος διεξάγεται το παγκόσμιο κύπελο ποδοσφαίρου στη Νότιο Αφρική, και μεταξύ άλλων θα συμμετάσχει κι η εθνική ομάδα ποδοσφαίρου μας- και η νέα τεχνολογία.