Τρίτη 24 Οκτωβρίου 2017
x

ARTEON, ΤΟ ΝΕΟ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΟ «ΠΡΟΣΩΠΟ» ΤΗΣ VOLKSWAGEN

Βασικό χαρακτηριστικό αποτελεί η μεγάλη 3D μάσκα ψυγείου που εκτείνεται κατά πλάτος σε όλο το εμπρός τμήμα, ενσωματώνοντας τα φωτιστικά σώματα.

του Νίκου Χριστόπουλου

Υπάρχουν κλασικές λιμουζίνες. Υπάρχουν, όμως, και σπορ αυτοκίνητα. Οι μεν προσφέρουν πολύ χώρο και υψηλά επίπεδα άνεσης, ενώ τα δε ελκυστική σχεδίαση και πολύ δυναμισμό. Η Volkswagen λανσάρει στην αγορά ένα νέο μοντέλο, το οποίο συνδέει αυτούς τους δύο κόσμους της αυτοκίνησης: το Arteon. Ένα σπορτίφ gran turismo, που έχει εντυπωσιακή σχεδίαση, είναι εξοπλισμένο με καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης, βρίσκεται μόνιμα on-line, είναι εξοπλισμένο με αποδοτικούς και ισχυρούς κινητήρες, έχει σπορτίφ οδική συμπεριφορά, όντας συγχρόνως άνετο και προσφέροντας πολύ μεγάλους χώρους, όπως μία λιμουζίνα της πολυτελούς κατηγορίας (E).

Το Arteon εισαγάγει το νέο σχεδιαστικό «πρόσωπο» της Volkswagen. Βασικό χαρακτηριστικό αποτελεί η μεγάλη 3D μάσκα ψυγείου που εκτείνεται κατά πλάτος σε όλο το εμπρός τμήμα, ενσωματώνοντας τα φωτιστικά σώματα. Τα τελευταία, τοποθετημένα σχεδιαστικά πίσω από την μάσκα, προσδίδουν την τρίτη διάσταση (βάθος). Οι εγκάρσιες χρωμιωμένες γρίλιες της μάσκας με τις ενσωματωμένες φωτιστικές LED διόδους τους, «αναλαμβάνουν» λειτουργίες όπως τα φώτα ημέρας, τα φώτα θέσης και τα φλας.

Η αεροδυναμική τελειοποιεί τη δυναμική οδική συμπεριφορά. Στο νέο Arteon επιτεύχθηκε η ιδανική ισορροπία ανάμεσα σε έναν καλό αεροδυναμικό συντελεστή cw 0,265 και σε καλές τιμές αρνητικής άντωσης (πίεσης του αέρα στο αμάξωμα, προς τα κάτω). Αυτό εξασφαλίζει από την μία πλευρά χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση και συνεπώς χαμηλές τιμές κατανάλωσης, και από την άλλη ένα υψηλό επίπεδο δυναμικής οδικής συμπεριφοράς. Οι τιμές αρνητικής άντωσης επιτεύχθηκαν με το συνολικό αεροδυναμικό πακέτο, στο οποίο ανήκει μεταξύ άλλων η χαρακτηριστική άκρη του πίσω μέρους, πάνω από τα πίσω φωτιστικά σώματα. Η ισορροπία των τιμών άντωσης, που σταθεροποιούν το πίσω μέρος, βελτιστοποιεί τη ρύθμιση της ανάρτησης στον εμπρός και τον πίσω άξονα, με συνέπεια την εξαιρετική οδική συμπεριφορά και την υψηλή σταθερότητα ακόμα και σε ταχύτητες πολύ κοντά στην τελική. Έτσι το νέο Arteon δε χρειάζεται να φέρει μετακινούμενη πίσω αεροτομή, η οποία να εξέρχεται του αμαξώματος σε υψηλές ταχύτητες.

Ένα ευρύχωρο 5θέσιο. Το νέο Arteon βασίζεται στην πλατφόρμα MQB. Όλα τα σύγχρονα MQB μοντέλα της μάρκας χαρακτηρίζονται από τους μεγαλύτερους του μέσου όρου εσωτερικούς χώρους, χάρη στους απομακρυσμένους μεταξύ τους άξονες. Όλα αυτά, ισχύουν και στο νέο Arteon. Ανάμεσα στους δύο άξονες του εκτείνεται ένα μεγάλο μεταξόνιο 2.837 mm, με το συνολικό μήκος του fastback μοντέλου να φτάνει τα 4.862 mm. Το Arteon έχει πλάτος 1.871 mm (2.127mm με καθρέπτες), ενώ το ύψος του είναι 1.427 mm. Το αυξημένο μέγεθος του μεταξονίου, παρέχει κορυφαία άνεση στο εσωτερικό. Έτσι, το νέο Arteon διαθέτει τον μεγαλύτερο στην κατηγορία ελεύθερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Η τιμή των 1.016 mm είναι η καλύτερη στην κατηγορία. Σε αυτόν τον τομέα το Arteon ανταγωνίζεται με τις λιμουζίνες της μεγάλης κατηγορίας «Ε», όπου το μήκος των αυτοκινήτων ξεπερνά τα 5 μέτρα. Χάρη στη μεγάλη σε μήκος οροφή, το διαθέσιμο ύψος στο πίσω μέρος (940 mm) είναι επίσης εντυπωσιακό. Το εσωτερικό πλάτος εμπρός είναι 1.500 mm ενώ στην πίσω σειρά καθισμάτων φτάνει τα 1.481 mm, παρέχοντας έτσι άφθονο χώρο για πέντε ενήλικες. Τέλος, παρά το αυξημένο μεταξόνιο, ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 563 και φτάνει έως τα 1.557 λίτρα, τιμές που καμία κλασική λιμουζίνα δε προσφέρει.



Avant garde και στο εσωτερικό. Η κατασκευαστική αρτιότητα και τα υλικά κορυφαίας επιλογής είναι ευδιάκριτα σε κάθε λεπτομέρεια του εσωτερικού διάκοσμου. Ο συνδυασμός του σπορτίφ χαρακτήρα με την κομψότητα, της αυξημένης μεταβλητότητας με την ευρυχωρία, δίνουν μία νέα ερμηνεία στον όρο “gran turismo” και στο εσωτερικό του νέου Arteon. Τα διαδραστικά και ψηφιακά στοιχεία ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό και δημιουργούν ένα μοναδικό αποτέλεσμα υψηλής τεχνολογίας και εκλεπτυσμένης σχεδίασης, όπως το “Active Info Display” (ψηφιακός πίνακας οργάνων) και τα τελευταίας γενιάς συστήματα πλοήγησης και ψυχαγωγίας με ενιαία γυάλινη επιφάνεια 9,2 ιντσών που υπακούν στις εντολές του χρήστη ανέπαφα, αναγνωρίζοντας ακόμα και χειρονομίες. Επιπλέον, οι ένθετες διακοσμητικές επενδύσεις στο ταμπλό και στις πόρτες διαθέτουν μια κρυφή φωτιστική ρίγα, με ρυθμιζόμενη ένταση (dimmer). Με τη βοήθεια αυτού του φωτιστικού εφέ ο χώρος αποκτά ένα ιδιαίτερα πολυτελές ύφος.

Έξι turbo κινητήρες. Το Arteon θα ξεκινήσει την πορεία του αρχικά με τρεις turbo κινητήρες άμεσου ψεκασμού: ένα 2λτ βενζινοκινητήρα TSI ισχύος 280 PS και δύο 2λτ TDI (diesel) με 150 PS και 240 PS. Το φάσμα των κινητήρων θα ολοκληρωθεί από άλλα τρία μηχανικά σύνολα: τον νέο 1.5 TSI Evo με 150 PS και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, καθώς επίσης έναν 2λτ TSI και έναν 2λτ TDI με 190 PS.

Κιβώτια ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG για όλες τις εκδόσεις. Όλοι οι κινητήρες μπορούν να συνδυαστούν με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG) 7-σχέσεων. Μάλιστα, το DSG είναι στάνταρντ από τα 190 PS και πάνω. Επιπλέον, ο TSI των 280 PS και ο TDI των 240 PS συνδυάζονται αποκλειστικά με το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION της Volkswagen.

Σε συνεργασία με το GONEWS

 




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ