Skip to main content

Μείωση εισακτέων κατά 1/3 στο ΑΠΘ ζητά ο Περικλής Μήτκας

Η εισήγηση του πρύτανη είναι ο αριθμός των φοιτητών να μειωθεί κατά 34,1% σε σχέση με τον αριθμό του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους.

Τη μείωση του αριθμού των εισακτέων στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) ζητά από το υπουργείο Παιδείας ο πρύτανης, Περικλής Μήτκας.

Πιο συγκεκριμένα, η εισήγησή του είναι ο αριθμός των φοιτητών να μειωθεί κατά 34,1% σε σχέση με τον αριθμό του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους.

«Αυτό που ζητάμε είναι να γίνεται κάθε χρόνο σεβαστή η απόφαση του ΣτΕ για ανώτατο όριο 10%-15%, που μπορεί να δεχτεί το κάθε τμήμα. Το έχουμε υπερβεί», τόνισε ο κ. Μήτκας, μιλώντας στον 102fm της ΕΡΤ3.

«Στέλνουμε στοιχεία και δεν γίνονται ποτέ δεκτά. Το υπουργείο συνήθως αυξάνει τον αριθμό. Δεν είναι κάτι καινούργιο», τόνισε, προσθέτοντας παράλληλα ότι πέρσι είχαν ζητηθεί «4.010, οι εισακτέοι ήταν 6.120 και ήδη γράψαμε πάνω από 7.600».

Να σημειωθεί ότι το ίδιο αίτημα καταγράφεται και από τους υπόλοιπους πρυτάνεις κεντρικών πανεπιστημίων της χώρας.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, το Πανεπιστήμιο Πατρών και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών ζητούν να μειωθούν οι εισακτέοι κατά 50%, ακολουθεί το ΤΕΙ Αθήνας (μείωση 42%) και έπονται το Πανεπιστήμιο Πειραιά (-35,80%) και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (-30%).

Οι πρυτάνεις σημειώνουν ότι οι εισηγήσεις που έχουν στείλει προς την ηγεσία του υπουργείου στηρίζονται στα οικονομικά δεδομένα, τις υποδομές και το έμψυχο δυναμικό των ΑΕΙ και από εκεί έχει προκύψει η πρόταση του κάθε ιδρύματος, για τον αριθμό των φοιτητών που μπορούν να δεχθούν.

Το τελευταίο διάστημα, το υπουργείο Παιδείας έλαβε τις αιτιολογημένες εισηγήσεις των διοικήσεων των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, για τον αριθμό των εισακτέων που μπορούν να δεχτούν το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος. Σε αυτές τις εισηγήσεις, λοιπόν, ζητείται γενναία μείωση των εισακτέων, σε σχέση με το τρέχον ακαδημαϊκό έτος, εξαιτίας της υποχρηματοδότησης των τελευταίων ετών, του μεγάλου αριθμού συνταξιοδοτήσεων σε διδακτικό προσωπικό που δεν αναπληρώθηκαν, της έλλειψης υποδομών αλλά και του πρόσθετου αριθμού φοιτητών που αναγκάζονται να εκπαιδεύσουν λόγω των μετεγγραφών.