Skip to main content

Απογοητευμένο το 82% των εμπόρων της Θεσσαλονίκης από τις εκπτώσεις

Η έλλειψη χρημάτων, η ανεργία και η ανασφάλεια που νιώθουν οι καταναλωτές, συνέβαλαν καθοριστικά στην πτώση του τζίρου των καταστημάτων.

Απογοητευμένο από την κίνηση της αγοράς την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, δήλωσε το 82% των εμπόρων, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης σε εμπορικές επιχειρήσεις της πόλης μας.

Όπως αναφέρει ο ΕΣΘ, η έλλειψη χρημάτων, η ανεργία και η ανασφάλεια που νιώθουν οι καταναλωτές, συνέβαλαν καθοριστικά στο παραπάνω αποτέλεσμα που είχε ως συνέπεια την πτώση του τζίρου των επιχειρήσεων σε ποσοστό 27% κατά μέσο όρο, σε σχέση με πέρυσι. Το 21% των επιχειρήσεων δεν είχαν μεταβολή στον τζίρο τους, ενώ μόνο το 5% είδε αύξηση τζίρου σε σχέση με πέρυσι.

Καλύτερη περίοδος κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων ήταν το πρώτο διάστημα της εκπτωτικής περιόδου, από 9 έως 31 Ιανουαρίου για το 26% των ερωτηθέντων, ενώ το 38% απάντησαν ότι καμία χρονική περίοδος δεν έκανε τη διαφορά στην αγοραστική κίνηση, παρόλο που υπήρχαν γενναία ποσοστά εκπτώσεων.

Συγκεκριμένα το 62% των καταστημάτων πραγματοποίησαν εκπτώσεις σε ποσοστό από 21% έως 50%, το 32% έκαναν εκπτώσεις πάνω από 50% και το 6% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι οι εκπτώσεις τους κυμάνθηκαν σε ποσοστό έως 20%.

Τέλος, σε ερώτηση αν το χρονικό διάστημα των εκπτώσεων ήταν επαρκές, το 82% δήλωσε ότι ήταν επαρκές, το 16% ότι ήταν μεγάλο ενώ το 2%  των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι το χρονικό διάστημα ήταν μικρό, κυρίως λόγω της αναδουλειάς που υπήρχε τις ημέρες που επικράτησαν άσχημες καιρικές συνθήκες.

«Η μη ανατρέψιμη εικόνα που παρουσιάζει η κίνηση των καταστημάτων κάθε χρόνο, σε μια περίοδο όπως οι εκπτώσεις που είναι η μόνη περίοδος που θα περίμεναν αύξηση τζίρου, δείχνει το αδιέξοδο και την ανασφάλεια με την οποία οι συνάδελφοι έμποροι αντιμετωπίζουν το μέλλον», τονίζει ο ΕΣΘ και προσθέτει:.

«Ας αντιληφθεί, λοιπόν η πολιτεία, ότι αυτά τα αποτελέσματα έχουν άμεσο αντίκτυπο στα έσοδα του κράτους και ότι η λύση σ’αυτό δεν είναι η αφαίμαξη του μικρού εμπόρου με αβάσταχτα φορολογικά και ασφαλιστικά μέτρα αλλά η προσφορά κινήτρων ώστε να βγούμε από το αδιέξοδο στο οποίο βρισκόμαστε».