Skip to main content

Αποδοτική κίνηση η αγροτική έκθεση στη Λάρισα από δήμο και ΔΕΘ

Όλοι οι εμπλεκόμενοι έχουν αυξημένες πιθανότητες να βγουν κερδισμένοι και η διοργάνωση να εξελιχθεί τα επόμενα χρόνια σε σημαντικό οικονομικό γεγονός

Η συνεργασία της ΔΕΘ – Helexpo με τον δήμο Λαρισαίων για την διοργάνωση της πανελλήνιας έκθεσης για τη γεωργία, την κτηνοτροφία και το περιβάλλον «Agrothessaly» τον προσεχή Μάρτιο είναι μια κίνηση που έχει λογική και πιθανόν να αποδειχθεί –τόσο βραχυπρόθεσμα, όσο και μακροπρόθεσμα- παραγωγική και αποδοτική.

Η Λάρισα βρίσκεται στο επίκεντρο της Θεσσαλίας, μιας περιοχής με υψηλότατες επιδόσεις στον πρωτογενή τομέα της οικονομίας, αλλά και στον κλάδο της αγροδιατροφής. Δηλαδή, αφενός έχει τις επιχειρήσεις, τους φορείς και τους οργανισμούς για να στηρίξει μια κλαδική έκθεση και αφετέρου παρέχει κίνητρο για τους εκτός Θεσσαλίας, οι οποίοι είτε συνεργάζονται, είτε επιθυμούν να εισέλθουν στη συγκεκριμένη αγορά, να συμμετάσχουν.

Επομένως από την πρώτη νέα «Agrothessaly» -διότι μέχρι σήμερα ο δήμος Λάρισας οργάνωνε μόνος αγροτική έκθεση με περιορισμένα αποτελέσματα- όλοι οι εμπλεκόμενοι έχουν αυξημένες πιθανότητες να βγουν κερδισμένοι και η διοργάνωση να εξελιχθεί τα επόμενα χρόνια σε σημαντικό οικονομικό γεγονός.

Αν αυτές οι εκτιμήσεις επιβεβαιωθούν θα πρόκειται επί της ουσίας για την πρώτη στρατηγικού χαρακτήρα συνεργασία της ΔΕΘ – Helexpo στην ελληνική περιφέρεια. Διότι δεκαετίες τώρα οι πρωτοβουλίες της ΔΕΘ εκτός Θεσσαλονίκης και Αθηνών ήταν περισσότερο αμήχανες, παρά στοχευμένες. Κι αυτό διότι υπερίσχυε το γεωγραφικό κριτήριο από το περιεχόμενο. Ως αποτέλεσμα ήταν η φθίνουσα πορεία και σε ορισμένες περιπτώσεις η τελική κατάργηση.  

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της έκθεσης «Θράκη», που συνεχίζει να οργανώνει η ΔΕΘ στην Κομοτηνή και την οποία φέτος –πριν από δέκα μόλις ημέρες- εγκαινίασε ο ίδιος ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας. Η έκθεση –όπως λένε στην Κομοτηνή και γράφει ο τοπικός τύπος- δεν πήγε καλά. Όπως δεν πάει καλά τα αρκετά τελευταία χρόνια.

Η διαφορά της αγροτικής έκθεσης στη Λάρισα με την έκθεση της Κομοτηνής, αλλά και τις υπόλοιπες εξορμήσεις της ΔΕΘ στην περιφέρεια της χώρας, είναι η στόχευση. Όπως πολύ καλά γνωρίζουν οι ενασχολούμενοι με τις εκθεσιακές διοργανώσεις –ασφαλώς και τα στελέχη της ΔΕΘ- συνήθως η καλή, μέτρια ή κακή πορεία μιας έκθεσης εξαρτάται από την αγορά που αφορά και επιχειρεί να εκπροσωπήσει. Αν, δηλαδή, η αγορά των επίπλων δεν πηγαίνει καλά, η Furnitech έχει μικρό ή μεγαλύτερο πρόβλημα.

Πολύ περισσότερο όταν μιλάμε για γενικές εμπορικές εκθέσεις τύπου Κομοτηνής, οι οποίες ασφαλώς επηρεάζονται αρνητικά από την υποτονική εμπορική και επιχειρηματική κίνηση στην περιοχή.

Συμπέρασμα: στις μέρες μας μόνο στοχευμένες εκθέσεις, οι οποίες αξιοποιούν, μεγιστοποιούν και πολλαπλασιάζουν τις δυνατότητες της κρίσιμης μάζας ενός κλάδου που υπάρχει σε μια περιοχή έχουν ουσιαστικό νόημα. Στην Ελλάδα κάθε περιοχή έχει τα δικά της παραγωγικά και οικονομικά χαρακτηριστικά. Μόνο η επένδυση και η προσαρμογή πάνω σε αυτά μπορεί να είναι αποδοτική στο εκθεσιακό πεδίο, το οποίο προφανώς μπορεί να έχει μεγαλύτερο ή μικρότερο αποτέλεσμα. Αλλά, πάντως, αποτέλεσμα.   

ΥΓ. Στην εποχή του διαδικτύου, της δορυφορικής τηλεόρασης και των διαρκών –και σχετικά εύκολων σε σχέση με το παρελθόν- μετακινήσεων των ανθρώπων οι εκθέσεις δεν παίζουν, πλέον, κάποιον ιδιαίτερο ενημερωτικό ρόλο. Εκείνο που κυρίως αξίζει σε αυτές τις προσπάθειες είναι η επαφή των επιχειρήσεων και των επαγγελματιών, άρα ο κλαδικός ή ο περιφερειακός τους χαρακτήρας.