Skip to main content

Από την ιδέα στην επιχείρηση ένας διαγωνισμός... δρόμος

Ομάδες που έκαναν την ιδέα τους επιχείρηση μετά από τη συμμετοχή του στον διαγωνισμό John & Mary Pappajohn Business Plan Competition.

Εν αρχή ην... η επιχειρηματική ιδέα και τα όνειρα για την επιτυχία. Αμέσως μετά ξεκινούν οι δυσκολίες και τα εμπόδια από το να αναπτύξεις την ιδέα, να εκπονήσεις ένα business plan και να φτιάξεις μία ομάδα μέχρι να βρεις πρόσβαση σε χρηματοδότηση και να βγάλεις την επιχείρηση στην αγορά.

Αυτό τον δύσκολο δρόμο επιδιώκει να κάνει πιο βατό για όσους ενδιαφέρονται να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση ο Διαγωνισμός Επιχειρηματικών Ιδεών «John & Mary Pappajohn Business Plan Competition», που διεξάγεται για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά από το Κέντρο Επιχειρηματικότητας του ΑCT - American College of Thessaloniki. Τα τρία προηγούμενα χρόνια στον Διαγωνισμό Επιχειρηματικών Ιδεών συμμετείχαν 387 ιδέες από όλη την Ελλάδα και αναδείχθηκαν 15 νικήτριες ομάδες, ήτοι πέντε ομάδες σε κάθε διαγωνισμό.

Τα πέντε καλύτερα επιχειρηματικά πλάνα κάθε διαγωνισμού κέρδισαν χρηματικά βραβεία ύψους 4.000 ευρώ το καθένα τα οποία προσφέρει ο ελληνικής καταγωγής επιχειρηματίας John Pappajohn. Παράλληλα, όμως οι νικητές του διαγωνισμού εξασφάλισαν τη δυνατότητα πρόσβασης σε διεθνείς Διαγωνισμούς Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας, κέρδισαν μεγάλες ευκαιρίες χρηματοδότησης, προσχώρησαν σε μεγάλα δίκτυα έμπρακτης καθοδήγησης (mentoring), και δημιούργησαν συνεργασίες που συμβάλλουν θετικά στην ανάπτυξή τους στην εγχώρια και διεθνή αγορά.

Συγκεκριμένα, στο 1ο John and Mary Pappajohn Business Plan Award Competition το 2014 συμμετείχαν 136 ενδιαφερόμενοι, σε τελική φάση πέρασαν 35 άτομα, ενώ νικητές αναδείχτηκαν 20 άτομα(πέντε νικήτριες ομάδες). Οι εταιρείες που κέρδισαν στον πρώτο διαγωνισμό ήταν οι Boneless Ramps, Boom2Boom, που μετονομάστηκε σε Bubbllz, Enodia, Heysuccess και Maia.

Σημειώνεται ότι μετά τη νίκη της στο διαγωνισμό του ACT, η mobile εφαρμογή Bubbllz συμμετείχε στα Βραβεία Επιχειρηματικότητας 2016, όπου διακρίθηκε μεταξύ 1.100 συμμετοχών και κέρδισε ένα από τα τρία Βραβεία αποκτώντας πρόσβαση σε τμήμα του συνολικού χρηματικού επάθλου των 1,25 εκατ.ευρώ. Η Bubbllz (www.bubbllz.com) είναι μία mobile εφαρμογή που επιβραβεύει τους χρήστες για τα social post τους. Παράλληλα είναι μια web marketing πλατφόρμα, η οποία δίνει τη δυνατότητα σε καταστήματα, επιχειρήσεις, brands να προβάλλουν προϊόντα και υπηρεσίες μέσω User Generated Content. Οι χρήστες απλά βγάζουν μια φωτογραφία ή selfie με το προϊόν που αγοράζουν και δημιουργείται ένας κωδικός ανταμοιβής. Η φωτογραφία ανεβαίνει στα social media, και οι χρήστες ανταμείβονται άμεσα, με εκπτώσεις, κουπόνια,διαγωνισμούς, loyalty πόντους και ειδικές προσφορές. Την εφαρμογή δημιούργησαν οι Κωνστάντιος Μπατσιώλας, Γεώργιος Θρασκιάς και Παναγιώτης Χατζηδάκης.

Το 2015, δεύτερη χρονιά του John and Mary Pappajohn Business Plan Award Competition οι συμμετέχοντες ήταν 129, φιναλίστ αναδείχτηκαν 28 άτομα εκ των οποίων οι νικητές ήταν 14.

Οι πέντε νικήτριες ομάδες ήταν οι Electronio, Audio Arch, My GreekCloset, 3asyR και Hajj-SIM.

Η εταιρεία κατασκευής premium ηλεκτρονικών ποδηλάτων Elektronio ήταν μεταξύ των 25 ομάδων που προκρίθηκαν στον προκριματικό γύρο στο MITEF Greece Startup Competition 2016, που διοργανώνεται από το MIT Enterprise Forum Greece. Επίσης, η Elektronio κατέκτησε το Εθνικό Βραβείο National Energy Globe Ελλάδας 2016. Το πρώτο μοντέλο της clean tech επιχειρηματικής προσπάθειας από τη Θεσσαλονίκη είναι το “Play”, το οποίο ανήκει στην κατηγορία των tilting trikes, όπου οι δύο μπροστινοί τροχοί στρίβουν και πλαγιάζουν ταυτόχρονα και ανεξάρτητα. Το ποδήλατο διαθέτει μία άνετη θέση οδήγησης και προσαρμόσιμους αποθηκευτικούς χώρους.

Στον δρόμο της Electronio και η εταιρεία 3asyR, που βρίσκεται φέτος μεταξύ των 25 ομάδων που προκρίθηκαν MITEF Greece Startup Competition 2017. Η ιδέα για τη δημιουργία της 3asyR ανήκει στην Μαρία Τσιάνα η οποία στα 22 της χρόνια διαγνώστηκε με δυσλεξία. “Σκέφτηκα ότι διάβαζα καλύτερα βιβλία ή έντυπα όταν υπήρχε φωσφορούχο χρώμα. Αποφάσισα λοιπόν να δημιουργήσω ένα εύχρηστο εργαλείο που βοηθά άτομα με δυσλεξία και άλλα προβλήματα ανάγνωσης να διαβάζουν ευκολότερα στο διαδίκτυο», τονίζει στη Voria.gr η κυρία Τσιάνα.

Η κυρία Τσιάνα δημιούργησε μία πενταμελή ομάδα και ξεκίνησε να αναπτύσσει τo 3asyR, που βραβεύτηκε ως καλύτερη web ιδέα στο Startuplive Thessaloniki. Στη συνέχεια η ομάδα του 3asyR υπέβαλαν την ιδέα και το business plan στον διαγωνισμό του Κέντρου Επιχειρηματικότητας του ACT. “Το χρηματικό έπαθλο του διαγωνισμού ήταν πολύ σημαντική βοήθεια στην προσπάθειά μας να αναπτύξουμε το προϊόν μας και να πάμε ένα βήμα παραπάνω. Σημαντικά ήταν τα οφέλη και σε επίπεδο networking και προβολής, ενώ ακόμη και σήμερα είμαστε σε στενή επαφή με το Κέντρο Επιχειρηματικότητας και τον Διευθυντή του Κέντρου, Δημήτρη Κονταρίνη, όποτε χρειαζόμαστε βοήθεια”, αναφέρει η Μαρία Τσιάνα.

Σύμφωνα με την ίδια, το 3asyR είναι ένα καινοτόμο εργαλείο παγκοσμίως. Η λειτουργία φωσφόρισης, υπογράμμισης και αύξησης του μεγέθους γραμματοσειράς καθώς και η ειδική γραμματοσειρά για δυσλεξικούς (Open dyslexic fond) διευκολύνει την ανάγνωση σε ιστοσελίδες εφημερίδων, ενημερωτικών portals, ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών και άλλων. Η έκδοση του 3asyR είναι διαθέσιμη προς το παρόν μόνο σε Google Chrome, ενώ σύντομα θα μπορεί να εφαρμοστεί και σε άλλους browsers, αλλά και application για smartphones (iOs και android) και tablet.

Τέλος, στον τρίτο διαγωνισμό John and Mary Pappajohn Business Plan Award Competition αναδείχτηκαν 10 νικητές μεταξύ 122 συμμετεχόντων, εκ των οποίων στο τελικό έφθασαν 23 άτομα.

Οι πέντε νικήτριες ομάδες ήταν οι Καταγραφή, ψηφιοποίηση και διαχείρηση δικτύων Ύδρευσης και αποχέτευσης, e-troufa, theSARMproject, Turnand και Best Back Seat.

Η διαδικασία συμμετοχής στον διαγωνισμό

Οι ενδιαφερόμενοι που επιθυμούν να συμμετάσχουν στον Διαγωνισμό, θα πρέπει να καταθέσουν την περιγραφή της ιδέας τους (μέχρι 300 λέξεις) για το επιχειρηματικό πλάνο τους έως και την Τετάρτη 22 Μαρτίου 2017 στο www.act.edu/businessplan. Στη συνέχεια, όπως τονίζει στη Voria.gr ο Διευθυντής του Κέντρου Επιχειρηματικότητας του ACT Δημήτρης Κονταρίνης οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να κάνουν μια σύντομη παρουσίαση της ιδέας τους στη διάρκεια συνέντευξης από την κριτική επιτροπή του διαγωνισμού. Ακολούθως, πραγματοποιείται ένα δίωρο σεμινάριο, όπου οι συμμετέχοντες λαμβάνουν οδηγίες για την κατάρτιση του business plan, που θα καταθέσουν. Στο επόμενο στάδιο του διαγωνισμού, οι ενδιαφερόμενοι παρουσιάζουν πιο αναλυτικά την ιδέα τους και δέχονται ερωτήσεις από την κριτική επιτροπή, η οποία και τους βαθμολογεί.

Οι διαγωνιζόμενοι κρίνονται με βάση τις ιδέες που θα καταθέσουν, τη δυνατότητα και ετοιμότητα ανάπτυξης της ιδέας, ενώ αξιολογούνται και οι προσωπικές επιχειρηματικές ικανότητες, η γνωστική επάρκεια, η αφοσίωση και η επικοινωνιακή ευχέρεια τους.

Οι νικήτριες ομάδες έχουν τη δυνατότητα να λάβουν δωρεάν συμβουλευτική καθοδήγηση (mentoring) για την εκπόνηση του σχεδίου τους και υποβοηθούνται για έξι συν έξι μήνες από έμπειρους επιχειρηματίες μέσω του δικτύου του Κέντρου Επιχειρηματικότητας.