Skip to main content

Από ρούχα και τάμπλετ μέχρι... ξηρούς καρπούς, όλοι Βlack Friday

Μικρότερα και μεγαλύτερα καταστήματα σε ρυθμό Black Friday - Γενικευμένο χαρακτήρα παίρνει ο θεσμός, ωστόσο δεν αναμένονται μεγάλες εκπτώσεις.

Σε ρυθμούς Βlack Friday κινείται ήδη η αγορά της Θεσσαλονίκης με τη συμμετοχή των πολυκαταστημάτων αλλά φέτος και των μικρότερων μαγαζιών.

Ήδη τα μεγαλύτερα εμπορικά καταστήματα, όπως ο Κωτσόβολος, το Media Markt, to Jysk και το Πλαίσιο, ξεκινούν από σήμερα και αύριο εκπτώσεις σε κάποια από τα είδη τους και θα κορυφώσουν τις προσφορές τους την Παρασκευή.

Στον χορό όμως των εκπτώσεων φαίνεται να μπαίνουν και μικρότερα καταστήματα που εμπορεύονται από ρούχα και κοσμήματα μέχρι ξηρούς καρπούς ενώ «παρών» δηλώνουν ακόμα και καφετέριες και εστιατόρια.

Ο πρόεδρος του ΕΣΘ, Παντελής Φιλιππίδης είχε προτρέψει όποιο εμπορικό κατάστημα θέλει να συμμετάσχει στο Black Friday. «Δεν θα χαρίσουμε χώρο σε πολυεθνικές» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Πράγματι, τα μικρότερα καταστήματα συμμετέχουν δυναμικά στην καταναλωτική αυτή γιορτή με τις δικές τους δυνάμεις. Ωστόσο, όπως δηλώνουν οι περισσότεροι από τους ιδιοκτήτες τους, η συμμετοχή τους οφείλεται περισσότερο σε λόγους μάρκετινγκ παρά κέρδους.

«Συμμετείχαμε και πέρσι και θα το κάνουμε και φέτος. Το κάνουμε περισσότερο για να μην φαινόμαστε αρνητικοί σε αυτή την πρωτοβουλία, για να ευχαριστήσουμε τους πελάτες μας» δηλώνει ο κ. Γιάννης, ιδιοκτήτης καταστήματος κοσμημάτων, συμπληρώνοντας ότι οι πελάτες ενδιαφέρονται και ρωτούν αν θα ισχύσουν προσφορές λόγω της ημέρας.

Την άποψη αυτή συμμερίζεται και η υπεύθυνη σε κατάστημα ρούχων στην οδό Εγνατία. «Είναι δύσκολο για τα μικρότερα καταστήματα να συμμετέχουν αλλά θα το κάνουμε και φέτος. Αν σε μια νορμάλ μέρα, μπαίνουν 50 πελάτες στο κατάστημα, ξέρω πως στο Black Friday θα μπουν 100!» σημειώνει.

Παρότι, τα μικρότερα καταστήματα θα συμμετέχουν στη φρενίτιδα του Black Friday, οι εκπτώσεις θα είναι μικρότερες, από 20% έως 40% και μόνο σε επιλεγμένα προϊόντα καθώς, σύμφωνα με τους καταστηματάρχες, το περιθώριο κέρδους που έχουν είναι πολύ μικρότερο.

Υπάρχουν επίσης και καταστήματα που θα απέχουν από τον νέο αυτό θεσμό και απλά θα διατηρήσουν τις προσφορές που ήδη έχουν.

«Δεν έχουμε το ίδιο περιθώριο κέρδους με τα καταστήματα ηλεκτρονικών ή ρούχων» ανέφερε χαρακτηριστικά, ιδιοκτήτρια καταστήματος οπτικών, σημειώνοντας ότι θα διατηρήσει και μπορεί να βελτιώσει τις προσφορές της σε παλαιότερα μοντέλα.

Πάντως, είτε μεγαλύτερα ή μικρότερα καταστήματα έχουν επιδοθεί ήδη στην προβολή των προσφορών της ερχόμενης Παρασκευής, άλλοι δημιουργώντας ολόκληρες εκστρατείες και άλλοι ετοιμάζοντας αφίσες και εκμεταλλευόμενοι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Διαφαίνεται ωστόσο ότι παρά τον γενικευμένο χαρακτήρα που θα πάρει φέτος -ακόμα πιο έντονα από πέρσι- το Black Friday, η αγορά της πόλης θα απέχει ξανά κατά πολύ από τις εντυπωσιακές εκπτώσεις του εξωτερικού, που αποτελούν και το νόημα της Black Friday και αγγίζουν το 70%, το 80% ακόμα και το 90% της αρχικής τιμής.

Οδηγίες Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης

Ο Σύλλογος σημειώνει ακόμα πως οι εμπορικές επιχειρήσεις που επιθυμούν να συμμετέχουν στην προωθητική ενέργεια «Black Friday», την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου, θα πρέπει να προσέχουν ιδιαίτερα, καθώς θα πρέπει να λάβουν υπ’όψιν ότι εφαρμόζονται οι όροι και κανόνες της Υπουργικής Απόφασης 56885/19-11-2014 για τις προσφορές και προωθητικές ενέργειες. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων και προαιρετικά το ποσοστό της μείωσης σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που πωλούνται τα προϊόντα.

Σε κάθε περίπτωση δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των κωδικών που διαθέτει το κατάστημα και αυτό ισχύει και για τη Black Friday.

Η τήρηση των προϋποθέσεων αυτών είναι αυτονόητη, γιατί οι κυρώσεις είναι αυστηρές και δεν επιτρέπεται να επιβάλλονται πρόστιμα λόγω λάθους και μάλιστα σε αυτήν την δύσκολη εποχή.