Skip to main content

Apifon: Πώς ένας 28χρονος Θεσσαλονικιός πέτυχε στέλνοντας SMS

To success story του Θεσσαλονικιού Κωνσταντίνου Στρουμπάκη και της Apifon που στήθηκε σε ένα παιδικό δωμάτιο στην Περαία Θεσσαλονίκης.

Όταν οι φίλοι του έπαιζαν μπάλα και μπάσκετ στις γειτονιές της Περαίας, ο Κωνσταντίνος Στρουμπάκης μάθαινε προγραμματισμό. Στα 14 του χρόνια έγραψε τον πρώτο του κώδικα και στα 15 του σχεδίασε την πρώτη του εμπορική ιστοσελίδα. Η πληροφορική ήταν δεύτερη φύση του αλλά με εξαίρεση το ECDL που πήρε όταν ήταν 12 χρονών δεν κατέχει τίτλους σπουδών και περγαμηνές από σχολές της Ελλάδας ή του εξωτερικού. Μάλιστα, δεν ολοκλήρωσε καν και τις σπουδές του στο Τμήμα Μηχανολόγων του ΤΕΙ Σερρών καθώς μετά το Λύκειο ξεκίνησε να δουλεύει στον κλάδο πληροφορικής σε εταιρείες των Αθηνών.

Στο τέλος του 2010, σε ηλικία 22 ετών ο Κωνσταντίνος Στρουμπάκης δανείζεται 1.500 ευρώ από τους γονείς και τους φίλους του και ξεκινά στη Θεσσαλονίκη, στο παιδικό του δωμάτιο την εταιρεία Apifon με αντικείμενο το messaging, δηλαδή την παροχή υπηρεσιών μάρκετινγκ μέσω sms. Αυτή είναι και η μοναδική χρηματοδότηση που θα λάβει ο 28χρονος σήμερα επιχειρηματίας, καθώς δύο φορές που υπέβαλε αιτήσεις σε προγράμματα ενίσχυσης νέων επιχειρήσεων η Apifon κόπηκε... ως μη καινοτόμα. "Το ξεκίνημα ήταν μεγάλος πόνος. Ουσιαστικά η εταιρεία ήταν one man show. Έκανα τον προγραμματισμό, κυνηγούσα τις πωλήσεις και είχα και την υποστήριξη των πωλήσεων", αναφέρει στη Voria.gr ο κ.Στρουμπάκης. Με τα πρώτα χρήματα που βγάζει μετακομίζει σε ένα χώρο 25 τμ, αποκτά συνεργάτη που τον βοηθάει στις πωλήσεις και μετά το 2014 η Apifon αρχίζει να έχει ουσιαστικά έσοδα και κέρδη και ανοίγει τα φτερά της. Από 100.000 ευρώ τζίρο το 2012 ο τζίρος της σε μία διετία φθάνει το 1.000.000 ευρώ. Μετατρέπεται σε ΙΚΕ, μετακομίζει σε μεγαλύτερο χώρο στη Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής, αναπτύσσει νέες υπηρεσίες, όπως SMS API, SMS Landing, Chat App, Voice και email marketing, ενισχύεται με ανθρώπινο δυναμικό και βγαίνει στις αγορές του εξωτερικού.

Κρούσεις από επενδυτές

Από μια μικρή startup η Apifon εξελίχθηκε σε ηγέτη στον κλάδο της στην ελληνική αγορά, με το 40% του τζίρου της να προέρχεται από το εξωτερικό και συγκεκριμένα από Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία, Ρουμανία, κλπ. Πελάτες της Apifon είναι κατά κύριο λόγο εταιρίες με μεγάλες βάσεις δεδομένων πελατολογίων, που απευθύνονται σε μεγάλα target groups είτε για τη διαφήμιση προϊόντων τους είτε για ενημερώσεις.

Τους τελευταίους 18 μήνες η εταιρεία διπλασίασε τον κύκλο εργασιών της, ανέπτυξε μια έξυπνη πλατφόρμα αποστολής μηνυμάτων που συνδυάζει πολλαπλά κανάλια επικοινωνίας πετυχαίνοντας βελτιστοποιημένες και στοχευμένες καμπάνιες, ενώ συνεργάζεται με περισσότερες από 500 επιχειρήσεις-πελάτες σε όλον τον κόσμο. Απασχολεί 24 άτομα και συνεχίζει..." Στην Apifon αντιλαμβανόμαστε διαφορετικά την αγορά και αναπτύσσουμε προϊόντα που δεν έχει ο ανταγωνισμός. Το όραμά μας είναι να δώσουμε στο messaging τη δυνατότητα της αλληλεπίδρασης", υπογραμμίζει ο κ.Στρουμπάκης.

Η εταιρεία έχει δεχθεί κρούσεις από Έλληνες και ξένους επενδυτές, που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν συμμετοχή στο μετοχικό της κεφάλαιο, ενώ βρίσκεται σε συζητήσεις με εταιρείες του εξωτερικού για στρατηγικές συνεργασίες με στόχο την παγκόσμια αγορά.

Όλη αυτή την πορεία από το 2010 μέχρι σήμερα από τη σύλληψη της ιδέας μέχρι την επιχειρηματική επιτυχία αφηγήθηκε ο κ.Στρουμπάκης τον περασμένο Οκτώβριο στον Στέλιο Χατζηιωάννου, ο οποίος και επέλεξε να απονείμει στην Apifon ένα από τα οκτώ βραβεία «Στέλιος Χατζηιωάννου, Επιχειρηματικό Ξεκίνημα Χρονιάς 2016». Μάλιστα, εδώ και λίγο καιρό η Easy Group του Κύπριου επιχειρηματία είναι πελάτης της Apifon.

Επιπλέον, η βορειοελλαδική εταιρεία αναδείχθηκε ως National Champion στην κατηγορία “Καινοτομία” των European Business Awards 2016-2017 και διεκδικεί την ψήφο του κοινού για την ανάδειξή της σε Εθνικό Πρωταθλητή Ψηφοφορίας(μπορείτε να ψηφίσετε εδώ).

Παρά τα εμπόδια που συνάντησε και ακόμη αντιμετωπίζει στον επιχειρηματικό στίβο ο Κωνσταντίνος Στρουμπάκης επιμένει να "τρέχει" την εταιρεία του στην Ελλάδα και δη στη Θεσσαλονίκη. "Το κόστος του development στην Ελλάδα είναι χαμηλό και αυτό μας ευνοεί. Θα κόστιζε τριπλάσια ή τετραπλάσια χρήματα στο εξωτερικό. Το μόνο εμπόδια είναι το κράτος και η φορολογία. Έχουμε φθάσει στο σημείο να χρηματοδοτούμε το ΦΠΑ. Υπάρχει όμως πρόβλημα και στην εύρεση εξειδικευμένων στελεχών. Γίνεται, όμως, μια προσπάθεια από το Technopolis cluster, στο οποίο είμαστε μέλη, να αλλάξει αυτό και να δημιουργήσουμε μία θετική εικόνα στη Θεσσαλονίκη. Στο πλαίσιο αυτό οργανώθηκε και το TechSaloniki, το διήμερο προσέλκυσης νέων εργαζομένων στις επιχειρήσεις πληροφορικής», καταλήγει ο κ.Στρουμπάκης.