Κυριακή 26 Μαρτίου 2017
x

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΟΣΚΟΒΙΣΙ ΣΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΗΣ ΣΠΥΡΑΚΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΣΦΑ

Η αποκρατικοποίηση του ΔΕΣΦΑ είναι και θα παραμείνει βασικό στοιχείο του ελληνικού προγράμματος, δήλωσε ο ευρωπαίος Επίτροπος

Βασικό στοιχείο του ελληνικού προγράμματος χαρακτήρισε την αποκρατικοποίηση του ΔΕΣΦΑ ο Πιερ Μοσκοβισί σε απαντητική επιστολή που έστειλε μετά από ερώτηση της ευρωβουλευτή Μαρίας Σπυράκη για την πορεία της συγκεκριμένης αποκρατικοποίησης.

«Η αποκρατικοποίηση του ΔΕΣΦΑ είναι και θα παραμείνει βασικό στοιχείο του ελληνικού προγράμματος. Οι συζητήσεις όσον αφορά τα επόμενα βήματα και το χρονοδιάγραμμα βρίσκονται σε εξέλιξη στο πλαίσιο της δεύτερης αξιολόγησης του προγράμματος στήριξης της σταθερότητας για την Ελλάδα, με στόχο την άμεση επανέναρξη της διαδικασίας για τη διασφάλιση ολοκλήρωσης της αποκρατικοποίησης του 66% του ΔΕΣΦΑ με πλήρη διαχωρισμό της ιδιοκτησίας, με τη μικρότερη δυνατή καθυστέρηση» δήλωσε χαρακτηριστικά ο ευρωπαίος Επίτροπος.

Σύμφωνα με την κ. Σπυράκη, μέσω της απάντησης του ο Επίτροπος όχι μόνο προειδοποιεί την κυβέρνηση ότι θα πρέπει να προχωρήσει άμεσα στην επανέναρξη της διαδικασίας για την αποκρατικοποίηση του 66% του ΔΕΣΦΑ αλλά συγχρόνως αποκαλύπτει ότι «δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί ούτε καταγραφεί επισήμως από καμία πλευρά» το ναυάγιο των διαπραγματεύσεων με την κρατική εταιρεία πετρελαίου του Αζερμπαϊτζάν (SOCAR).

«Η απάντηση του κ. Moscovici είναι ιδιαίτερα κρίσιμη καθώς οι συζητήσεις της κυβέρνησης με τους εκπροσώπους των πιστωτών βρίσκονται σε εξέλιξή και γύρω από την πορεία της αποκρατικοποίησης του ΔΕΣΦΑ υπάρχει ιδιαίτερα θολό τοπίο» διευκρίνισε η κ. Σπυράκη.

Ολόκληρη η ερώτηση της Μαρίας Σπυράκη έχει ως εξής:

«Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, την Τετάρτη 30/10/2016 ολοκληρώθηκαν χωρίς αποτέλεσμα οι συζητήσεις ανάμεσα στην ελληνική κυβέρνηση και τις εταιρίες SOCAR και Snam για την πώληση του 66% του ΔΕΣΦΑ (Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου).

Πρόσφατα, η ελληνική κυβέρνηση και συγκεκριμένα το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας είχε εισηγηθεί, και η ελληνική Βουλή είχε ψηφίσει, τροπολογία με την οποία μεταβλήθηκαν όροι της συμφωνίας ανάμεσα στην κρατική αζερική εταιρεία φυσικού αερίου Socar και το ελληνικό Δημόσιο για την αποκρατικοποίηση του ΔΕΣΦΑ.
1.    Τι συνιστά η Επιτροπή ύστερα από το ναυάγιο της αποκρατικοποίησης, μίας υποχρέωσης ανειλημμένης στο πλαίσιο του τρίτου ελληνικού Προγράμματος;
2.    Πότε εκτιμά η Επιτροπή ότι η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει στην επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση του ΔΕΣΦΑ, δεδομένου ότι η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί σε συγκεκριμένο ετήσιο στόχο για τα έσοδα από αποκρατικοποιήσεις;»

Ολόκληρη η απάντηση του Επιτρόπου Moscovici έχει ως εξής:

«Μετά από διαδικασία διαγωνισμού που διοργανώθηκε από το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) στο πλαίσιο του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων, υπεγράφη τον Δεκέμβριο του 2013 σύμβαση πώλησης μετοχών  και  συμφωνία μετόχων για την πώληση του 66 % των μετοχών στον ΔΕΣΦΑ, τον μόνο διαχειριστή συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου της Ελλάδας και φυσικό μονοπώλιο,  έναντι ανταλλάγματος ύψους 400 εκατομμυρίων EUR, στην κρατική εταιρεία πετρελαίου της Δημοκρατίας του Αζερμπαϊτζάν (SOCAR). Ωστόσο,  δεν πραγματοποιήθηκε η ολοκλήρωση της συναλλαγής , δεδομένου ότι δεν πληρούνταν όλες οι απαραίτητες κανονιστικές προϋποθέσεις.

Μετά από πολλές παρατάσεις της προθεσμίας και αρκετούς γύρους συζητήσεων τόσο η SOCAR όσο και η Ελληνική Δημοκρατία ανακοίνωσαν δημοσίως την αποτυχία και επικείμενη εγκατάλειψη της  συναλλαγής κατά τη διάρκεια του Οκτωβρίου 2016. Αυτό δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί ούτε καταγραφεί επισήμως από καμία πλευρά.

Η αποκρατικοποίηση του ΔΕΣΦΑ είναι και θα παραμείνει βασικό στοιχείο του ελληνικού προγράμματος. Οι συζητήσεις όσον αφορά τα επόμενα βήματα και το χρονοδιάγραμμα βρίσκονται σε εξέλιξη στο πλαίσιο της δεύτερης αξιολόγησης του προγράμματος στήριξης της σταθερότητας για την Ελλάδα, με στόχο την άμεση επανέναρξη της διαδικασίας και τη διασφάλιση ολοκλήρωσης της αποκρατικοποίησης του 66% του ΔΕΣΦΑ με πλήρη διαχωρισμό της ιδιοκτησίας, με τη μικρότερη δυνατή καθυστέρηση».




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ