Skip to main content

Χαλκιδική: Διαγωνισμός για την αντιμετώπιση των κατολισθήσεων

Πού υπάρχουν τα μεγαλύτερα προβλήματα κατολισθήσεων και καταπτώσεων βράχων στη Χαλκιδική. Πότε και πώς θα γίνουν οι επεμβάσεις.

Την αντιμετώπιση του προβλήματος των κατολισθήσεων στη Χαλκιδική θέλει να αντιμετωπίσει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με τη διακήρυξη ανοιχτού διαγωνισμού για την εκτέλεση έργων βελτίωσης της ευστάθειας των πρανών και προστασίας του οδικού δικτύου του νομού από τις καταπτώσεις βράχων, προϋπολογισμού 800.000 ευρώ.

Ο διαγωνισμός εγκρίθηκε στη σημερινή συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας και μάλιστα ομόφωνα.

Η Χαλκιδική σε μεγάλο μέρος του οδικού δικτύου της αντιμετωπίζει προβλήματα κατολισθήσεων. Αιτία, όπως τονίζουν οι αρμόδιοι, είναι το γεγονός ότι η κατασκευή των δρόμων χρονολογείται από τη δεκαετία του 1960 και χωρίς να ληφθούν υπόψη τα απότομα πρανή στις βραχώδεις περιοχές από όπου πέρασαν οι δρόμοι.

Βροχές και άλλα έντονα καιρικά φαινόμενα, σε συνδυασμό με τις ελλιπείς συντηρήσεις εδώ και πολλά χρόνια είχαν ως αποτέλεσμα να πέφτουν βράχοι στο οδόστρωμα και να καθιστούν τη διέλευση των οχημάτων επικίνδυνη.

Όπως είπε ο περιφερειακός σύμβουλος Χαλκιδικής της συμπολίτευσης, Δημήτρης Τζηρίτης, το δίκτυο της Σιθωνίας στη βόρεια πλευρά έχει προβλήματα. «Η μελέτη κατασκευής του δρόμου έγινε άκομψα και άτεχνα. Έκοβαν βουνό κι έφτιαχναν δρόμο. Μετρήσεις σοβαρές για το συμπαγές του εδάφους δεν έγιναν και δεν υπήρξε καμιά πρόβλεψη για το τι μπορεί να συμβεί στο μέλλον. Στην άλλη πλευρά του δρόμου το πρανές δεν είναι ομαλό κλίσης 45 μοιρών, αλλά κάθετο κι έτσι κάθε χρόνο φεύγουν τμήματα βράχων και πέφτουν στο δρόμο», εξήγησε.

Τα μεγαλύτερα προβλήματα κατολισθήσεων παρατηρούνται στο δρόμο από τη Βουρβουρού μέχρι τη Συκιά, αλλά και στον δρόμο Τρυπητή – Ουρανούπολη και προς Κασσάνδρα. Είναι γνωστά άλλωστε και τα προβλήματα στην περιοχή του Βόθωνα, στη Ν. Φώκαια και σε άλλα σημεία.

Οι εργασίες που θα γίνουν αφορούν στην κατασκευή τοιχίων κατά μήκος του δρόμου σε όσα σημεία υπάρχει θέμα, ώστε οι βράχοι να συγκρατούνται και να μην πέφτουν μέσα στο δρόμο.

«Γίνεται μια προσπάθεια για να λυθεί οριστικά το πρόβλημα και να μην δαπανούμε κάθε χρόνο ποσά της τάξης των 100.000 και 150.000 ευρώ για να καθαρίζουμε τους δρόμους από τους βράχους», τόνισε ο κ. Τζηρίτης.

Επίσης, προβλέπονται ορύγματα για να βελτιωθούν οι κλίσεις, καθαρισμοί τάφρων και οχετών και διάνοιξη νέων για να περιοριστούν οι διαβρώσεις, αλλά και καθαρισμός των πρανών και η τοποθέτηση χαλύβδινου πλέγματος στις βραχώδεις επιφάνειες.

Οι εργασίες αναμένεται να αρχίσουν το καλοκαίρι, τα σημεία των παρεμβάσεων καταγράφηκαν και η διάρκεια των επεμβάσεων υπολογίζεται στους οχτώ μήνες.

Σύμφωνα με τον περιφερειακό σύμβουλο, Στάθη Αβραμίδη, τα έργα δε θα επιβαρύνουν κυκλοφοριακά τις περιοχές επέμβασης και δεν θα κλείσει κανένας δρόμος. Απαιτείται, σύμφωνα με τον ίδιο απόσταση δύο μέτρων από την άκρη του οδοστρώματος κι έτσι μόνο ένα μικρό τμήμα του δρόμου θα καταλαμβάνεται από τα συνεργεία.