Skip to main content

Αντιμέτωπα με τα ραβασάκια της Εφορίας τα ανασφάλιστα ΙΧ

Τι λένε οι τελευταίες πληροφορίες σχετικά με τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οδηγών από τη Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.

Πλήθος φημών κυκλοφορούν τις τελευταίες ημέρες στην αγορά σχετικά με το πόσο κοντά βρίσκεται η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) στον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων, για τις κινήσεις που θα ακολουθήσουν, αλλά και για τον αριθμό των οδηγών που κυκλοφορούν με ανασφάλιστο όχημα.

«Πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί, καθώς όλοι μας έχουμε διαψευσθεί πολλές φορές κατά το παρελθόν πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα. Από τη μια πλευρά ακούγεται ότι η περιβόητη διασταύρωση των δύο λιστών (αυτής της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος και εκείνης του Υπουργείου Οικονομικών) έγινε, πως από αυτή προέκυψαν πάνω από ένα εκατομμύριο ανασφάλιστα αυτοκίνητα και τέλος πως σύντομα θα αρχίσουν να φεύγουν τα… ραβασάκια προς τους παρανομούντες. Μακάρι να είναι έτσι, αλλά αμφιβάλλω», δηλώνει γνωστό στέλεχος της ασφαλιστικής αγοράς, σύμφωνα με το euro2day.gr.

Σύμφωνα με άλλη πηγή, «υπάρχει η πληροφορία ότι “έτρεξε” από την ΑΑΔΕ μια πρώτη διασταύρωση των δύο λιστών από την οποία προέκυψε μια διαφορά 1,2 εκατομμυρίου οχημάτων, ωστόσο υπάρχουν σαφείς ενδείξεις, ή έστω φόβοι, ότι λόγω τεχνικών προβλημάτων έχουν υπάρξει λάθη και παραλείψεις.

Υπήρξε μάλιστα και μια σκέψη, προκειμένου να αποφευχθεί… τσουνάμι παραπόνων, να αποσταλούν αρχικά μόλις γύρω στα πενήντα με εκατό χιλιάδες ειδοποιητήρια, προκειμένου να εντοπιστούν πιθανά λάθη και έτσι να τρέξει με περισσότερο αξιόπιστο τρόπο η διασταύρωση των δύο λιστών στη συνέχεια».

Αμφισβητήσεις ωστόσο υπάρχουν και σε ότι αφορά τον αριθμό των ανασφάλιστων οχημάτων. «Όσο και αν τους τελευταίους μήνες ο συγκεκριμένος αριθμός έχει αυξηθεί, θεωρώ υπερβολικό ένα νούμερο που υπερβαίνει το ένα εκατομμύριο. Ίσως ένας αριθμός κοντά στις 850-900 χιλιάδες να βρίσκεται πιο κοντά στην πραγματικότητα» καταλήγει η ίδια πηγή.

Σύμφωνα πάντως με τον πρόεδρο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών κ. Γιάννη Χατζηθεοδοσίου, «η ΓΓΔΕ θα πρέπει να επιταχύνει τις διαδικασίες, καθώς η υπόθεση αυτής της περιβόητης διασταύρωσης εκκρεμεί εδώ και περισσότερα από τέσσερα χρόνια! Η υπόθεση αυτή από τη μια πλευρά στερεί ετησίως από τα κρατικά ταμεία γύρω στα 50 εκατ. ευρώ και από τις ασφαλιστικές εταιρείες περίπου 250 εκατ. ευρώ. Και από την άλλη πλευρά, προκαλεί πολύ μεγάλα προβλήματα κυρίως για όσους ασφαλισμένους και ανασφάλιστους οδηγούς εμπλακούν σε τροχαίο ατύχημα».

Επιπρόσθετα, υψηλόβαθμο στέλεχος ασφαλιστικής εταιρείας υποστηρίζει πως «κατά τα τελευταία χρόνια, οι έλεγχοι της Τροχαίας έχουν ενταθεί και το γεγονός ότι γίνονται με ηλεκτρονικό τρόπο, οδηγεί στην επιβολή πολλών χιλιάδων προστίμων κάθε χρόνο. Αυτός είναι ένας επιπρόσθετος κίνδυνος για τους ανασφάλιστους οδηγούς, αλλά ο μεγαλύτερος κίνδυνος έγκειται στην περίπτωση ατυχήματος, όπου ο ανασφάλιστος οδηγός μπορεί ακόμη να χάσει και το σπίτι του».