Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2017
x

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ 1,5 ΕΚΑΤ. ΣΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ

Η προμήθεια ανταλλακτικών και λοιπών ειδών για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών συντήρησης των οχημάτων εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία.

Θύελλα αντιδράσεων προκάλεσε, χθες στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, η απόφαση της διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης να προχωρήσει στην προκήρυξη διεθνούς ανοιχτού διαγωνισμού, ύψους 1,448 εκατ. ευρώ, για την προμήθεια ανταλλακτικών και άλλων ειδών για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών συντήρησης και επισκευής του στόλου των οχημάτων και μηχανημάτων του δήμου για δύο έτη.  

Η παράταξη «Εντάξει», δια του δημοτικού συμβούλου Νίκου Ζεϊμπέκη, αλλά και ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης «Πρωτοβουλία» Παναγιώτης Αβραμόπουλος άσκησαν σκληρή κριτική στη δημοτική αρχή, για τον νέο διαγωνισμό στην Καθαριότητα, κατηγορώντας τη δημοτική αρχή για τον τρόπο διαχείρισης των προβλημάτων στη Διεύθυνση Καθαριότητας.  

Για έλλειψη ελέγχου από την πλευρά της δημοτικής αρχής έκανε λόγο ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης «Εντάξει» Νίκος Ζεϊμπέκης, σημειώνοντας πως ο δήμος είναι υπό διάλυση.

«Μπορούμε με το 1,5 εκατ. ευρώ να αγοράσουμε 30 οχήματα με 50.000 ευρώ το καθένα και θα έχουμε και το δωρεάν σέρβις και τα πάντα», σχολίασε ο κ. Ζεϊμπέκης, σημειώνοντας πως αντί η διοίκηση «να συμμαζεύει, ξοδεύει περισσότερα». «Είναι υπό διάλυση και ο δήμος και τα συνεργεία και τα οχήματα», ανέφερε.

Κάλεσε τη δημοτική αρχή να εξετάσει τις δυνατότητες του συνεργείου καθώς και να προμηθευτεί το ειδικό πρόγραμμα διάγνωσης.

«Δεν γνωρίζουν ποιες εργασίες μπορούν να πραγματοποιηθούν στο δημοτικό συνεργείο. Ακόμα και οι διαγνώσεις γίνονται σε εξωτερικά συνεργεία και δεχόμαστε ότι μας πουν. Να εξετάσουμε τις δυνατότητες του συνεργείου, να αγοράσουμε το πρόγραμμα διάγνωσης, το οποίο κοστίζει έως 20.000 ευρώ και να γίνονται από εμάς οι διαγνώσεις για τις βλάβες. Έτσι θα γλιτώσουμε πολλά χρήματα», υπογράμμισε. Τόνισε, παράλληλα, για το θέμα των ελαστικών των οχημάτων ότι «έχουν να αλλαχτούν τέσσερα χρόνια και τώρα ζητούν 5000.000 ευρώ». 

Αναφέρθηκε στο περιστατικό με τη φωτιά στο σάρωθρο, τονίζοντας πως το συγκεκριμένο όχημα πάρθηκε το πρωί από το συνεργείο και το απόγευμα κάηκε.

«Το σύνολο των ανταποδοτικών τελών τα τελευταία 7 περίπου χρόνια αγγίζει το επίπεδο των 350-400 εκατομμυρίων ευρώ. Παρά το τεράστιο ποσό που έχει συσσωρευτεί η κατάσταση στον τομέα της καθαριότητας έχει πάρα πολλά προβλήματα. Με τα ποσά αυτά θα μπορούσαμε να είχαμε αλλάξει τη συνολική εικόνα του τομέα της καθαριότητας, συμπεριλαμβανομένης και της ανακύκλωσης. Θα μπορούσαμε, με τα χρήματα αυτά, να είχαμε δημιουργήσει έναν καινούριο στόλο οχημάτων -μέχρι εργοστάσιο επεξεργασίας των απορριμμάτων», επισήμανε στην τοποθέτησή του ο δημοτικός σύμβουλος Παναγιώτης Αβραμόπουλος.

Ο πρώην πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου κατηγόρησε τη δημοτική αρχή, ότι «έχει χαθεί χρόνος πολύς και πολύτιμος και η καθαριότητα παραμένει στα ίδια επίπεδα με πριν από 3-4 χρόνια».

«Σήμερα ερχόμαστε, για δεύτερη φορά μέσα σε λίγους μήνες, να δώσουμε την έγκρισή μας για ένα ποσό της τάξης του 1,5 εκ ευρώ ενώ τον Αύγουστο εγκρίναμε προμήθεια για επισκευές/συντήρηση της τάξη των 3,8 εκ. ευρώ με τον ίδιο σκοπό», τόνισε.

Κατά την τοποθέτησή του, πρότεινε μεταξύ άλλων να δημιουργηθεί ένα στοκ από ανταλλακτικά και να παρακολουθείται με όλα τα σύγχρονα μέσα (ηλεκτρονικά και μη) οι αποθήκες του δήμου. «Γιατί δεν φροντίζουμε εμείς, με τα τόσα χρήματα που έχουμε διαθέσιμα, να αγοράσουμε τα μέσα που μας λείπουν (ηλεκτρονικό εγκέφαλο, για παράδειγμα), έτσι ώστε να ξέρουν οι δικοί μας υπάλληλοι και οι τεχνικοί την εκάστοτε βλάβη που παθαίνουν τα οχήματα;», διερωτήθηκε ο κ. Αβραμόπουλος. Κάλεσε τη διοίκηση να αναθεωρήσει τα πράγματα και να αντιμετωπίσει την καθαριότητα με άλλον τρόπο και άλλη μέθοδο.

Απαντώντας στις επικρίσεις ο γενικός γραμματέας του δήμου, αρμόδιος για θέματα Καθαριότητας Θωμάς Ψαρράς, σημείωσε ότι το περίπου 1,5 εκατ. ευρώ, «δεν σημαίνει ότι θα καταναλωθεί και ότι θα υποχρεωθεί ο δήμος να προμηθευτεί τα ανταλλακτικά, τα οποία θα τα έχουμε στις αποθήκες χωρίς να γνωρίζουμε τις ανάγκες μας». «Με την συμφωνία – πλαίσιο, η οποία θα προκύψει μετά τον διεθνή διαγωνισμό, θα αγοράζουμε κάθε φορά τα ανταλλακτικά που χρειαζόμαστε», υπογράμμισε.

Ξεκαθάρισε ότι ο δήμος έχει διαγνωστικό μηχάνημα, στο οποίο, όμως δεν έχει γίνει ανανέωση των προγραμμάτων, κάτι το οποίο θα προχωρήσει σύντομα. «Τα προηγούμενα χρόνια, βγάζαμε διαγωνισμό ύψους 1 εκατ. ευρώ ετησίως για ανταλλακτικά και τώρα για δύο χρόνια έχουμε προδιαγράψει λιγότερα από 1,5 εκατ. ευρώ», σημείωσε ο κ. Ψαρράς.

Η προμήθεια ανταλλακτικών και λοιπών ειδών για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών συντήρησης και επισκευής του στόλου των οχημάτων και μηχανημάτων του Δήμου Θεσσαλονίκης 1.448.320 ευρώ εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο κατά πλειοψηφία. Κατά ψήφισαν τα μέλη της παράταξης των «Εντάξει» και λευκό οι δημοτικοί σύμβουλοι Παναγιώτης Αβραμόπουλος, Ανδρέας Κουράκης και Γιώργος Αβαρλής.

Παράλληλα, εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία και η προμήθεια ελαστικών επισώτρων και αεροθαλάμων για την κάλυψη των αναγκών του στόλου των οχημάτων και μηχανημάτων του Δήμου Θεσσαλονίκης 494.760 ευρώ.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ