Skip to main content

Aνδρεάδης: Το 2021 η Ελλάδα θα δεχτεί 35 εκατ. ξένους τουρίστες

Γιατί οι πολιτικοί υπερφορολογούνε τον τουρισμό. Στο Thessaloniki Summit o δ/νων σύμβουλος της ΟΛΘ επέμεινε στην επέκταση της 6ης προβλήτας.

Ο τουρισμός αποτελεί το απόλυτο οικονομικό παράδοξο σε περίοδο συνεχιζόμενης κρίσης για τη χώρα. Από το 2010 ο τουρισμός μεγάλωσε κατά 40%, όταν το ΑΕΠ της χώρας έχασε το 25%, ενώ η μελέτη για το 2ο Στρατηγικό Σχέδιο του ΣΕΤΕ δείχνει ότι το 2021 οι αφίξεις θα φτάσουν τα 35 εκατομμύρια τουρίστες και τα άμεσα έσοδα, χωρίς τις μεταφορές, θα αγγίξουν τα 19-20 δισ. ευρώ.

Τα παραπάνω ανέφερε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων κ. Ανδρέας Ανδρεάδης, σημειώνοντας ότι από τα 10 δισ. του 2010 - έσοδα από τον εισερχόμενο τουρισμό- ανέβηκε στα 14,2 δισ. το 2015 ενώ το 2016 τα έσοδα θα είναι οριακά αυξημένα. 

Μάλιστα φέτος, λόγω των συμβάντων στην περιοχή, η Ελλάδα για πρώτη φορά ξεπέρασε την Τουρκία σε αριθμό τουριστών, μετά από δέκα χρόνια. Συγκεκριμένα, η Ελλάδα είχε 27,5 εκατομμύρια ξένων τουριστών, από τους οποίους τα 2,5 ήταν τουρίστες κρουαζιέρας, ενώ η Τουρκία είχε 26 εκατομμύρια.

Οι τουριστικοί επιχειρηματίες, είπε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, διστάζουν να κάνουν νέες επενδύσεις σε ξενοδοχειακές υποδομές επειδή η υψηλή φορολογία κάνει κατά 50% αποδοτικότερες τις επενδύσεις στην Ιταλία, τη Γαλλία, τη Μαγιόρκα.

Ο ίδιος έθεσε, στη συνέχεια το αυτονόητο ερώτημα που και απάντησε: "Δεν καταλαβαίνουν οι κυβερνώντες την επίπτωση από την αύξηση του ΦΠΑ και την υπερφορολόγηση;" Όπως είπε, την καταλαβαίνουν, αλλά επειδή σε όλα τα κόμματα οι πολιτικάντηδες είναι περισσότεροι από τους πολιτικούς, δεν παίρνουν μέτρα που δεν θα τα καταλάβαιναν αμέσως οι πολίτες, έτσι προτιμούν να μη μειώνουν τις δημόσιες δαπάνες.

ΟΛΘ: Επιβεβλημένη η επέκταση της 6ης προβλήτας

Από το βήμα του Thessaloniki Summit επέλεξε ο δ/νων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε. κ. Δημήτρης Μακρής, να απευθυνθεί στους υποψήφιους αγοραστές της εταιρείας, στη δεύτερη και τελική φάση του διαγωνισμού και να τους καλέσει να εξετάσουν ξανά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και να καταθέσουν ικανοποιητικές δεσμευτικές προσφορές.

Ο κ. Μακρής αφού παρουσίασε τις δυνατότητες του λιμανιού, την ενδοχώρα του σε βάθος 400 χιλιομέτρων, την υψηλή κερδοφορία του και την πολύ σημαντική σύνδεσή του με τα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών, υποστήριξε ότι έργο πρώτης προτεραιότητας είναι η επέκταση της 6ης προβλήτας, έργο που σχεδιάστηκε το 1996 και ακόμη δεν έχει υλοποιηθεί.

"Από τη διάθεση του ιδιώτη να επενδύσει στην επέκταση της 6ης προβλήτας, τουλάχιστον κατά μία θέση στα - 16 μέτρα βύθισμα, θα φανεί η πρόθεση και η διάθεση του νέου ιδιοκτήτη να το αναπτύξει σε λιμάνι μεσαίου μεγέθους".