Skip to main content

Ανάπτυξη του νομού Θεσσαλονίκης σε πέντε πυλώνες

Καθαριότητα και κυκλοφοριακό αποτελούν τα σοβαρότερα προβλήματα, με τα οποία έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι οι Θεσσαλονικείς, σύμφωνα με έρευνα του ΕΕΘ.
Την ανάπτυξη του νομού Θεσσαλονίκης σε πέντε πυλώνες προτείνει ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, κ.Μιχάλης Ζορπίδης. Οι προτάσεις του ΕΕΘ κατατέθηκαν στο πλαίσιο του αναπτυξιακού συνεδρίου «Οι επαγγελματίες επιχειρούν και επιχειρηματολογούν για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης»,  το οποίο διοργάνωσε το Επιμελητήριο.

Οι πέντε πυλώνες αφορούν:

Στο λιμάνι και το διαμετακομιστικό εμπόριο.

Σε ένα Διεθνές Εκθεσιακό και Συνεδριακό Κέντρο με παγκόσμια ακτινοβολία, που θα αποτελεί χώρο προβολής της ελληνικής παραγωγής.

Στον Τουρισμό, με την αξιοποίηση της ιστορίας της πόλης, αλλά και της σύγχρονης εικόνας μιας Θεσσαλονίκης με το μεγαλύτερο αστικό παραλιακό μέτωπο της Ευρώπης.

Στην παραγωγή Γνώσης, μέσα από την αξιοποίηση των τριτοβάθμιων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων που φιλοξενεί: ένα ΑΤΕΙ, δύο πανεπιστήμια και ένα διεθνές, αλλά και ιδιωτικών κολεγίων στα οποία φοιτούν πολλοί φοιτητές από χώρες της βαλκανικής και όχι μόνο. Η ανάπτυξη της Ζώνης Καινοτομίας θα συνδέει τη Γνώση με την παραγωγή.

Στην εναλλακτική – βιολογική γεωργία. Ο νομός Θεσσαλονίκης είναι και αγροτικός νομός. Ο αγροτικός τομέας, επενδύοντας στις νέες τάσεις της αγοράς και στην απαίτηση για ασφαλή τρόφιμα, μπορεί να αναδειχθεί σε έναν ισχυρό πόλο ανάπτυξης. Μάλιστα, όπως επεσήμανε ο κ.Ζορπίδης, σε  συνδυασμό με ισχυρές διαμετακομιστικές υποδομές η Θεσσαλονίκη μπορεί να τροφοδοτήσει με αγροτικά προϊόντα όλη την Ευρώπη.

«Αυτοί οι πέντε πυλώνες μπορούν να δώσουν ώθηση στο σύνολο της οικονομίας της περιοχής, να φέρουν ανάπτυξη, να αλλάξουν τη θέση και το ρόλο της Θεσσαλονίκης στην Νοτιοανατολική Ευρώπη», τόνισε ο κ. Ζορπίδης.

«Τα τελευταία χρόνια, ο ρόλος της Θεσσαλονίκης στην Νοτιοανατολική Ευρώπη έχει καταντήσει ανέκδοτο. Ας είμαστε ειλικρινείς. Έχουμε να διανύσουμε πολύ δρόμο ακόμη για να πετύχουμε την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε μητροπολιτικό κέντρο με επιρροή που ξεπερνά τα σύνορα της Ελλάδας. Οι πέντε πυλώνες ανάπτυξης υπηρετούν το στόχο αυτό, καθώς οδηγούν στην εξωστρέφεια της πόλης και του νομού», πρόσθεσε ο κ.Ζορπίδης.

Η μελέτη του ΕΕΘ

Καθαριότητα και κυκλοφοριακό αποτελούν τα σοβαρότερα προβλήματα, με τα οποία έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι οι Θεσσαλονικείς, σύμφωνα με έρευνα της αναπτυξιακής εταιρείας του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης(ΕΕΘ). Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της έρευνας ζητήθηκε  από τους Θεσσαλονικείς να ιεραρχήσουν τα προβλήματα της καθημερινότητας. Η καθαριότητα κατατάσσεται στην πρώτη θέση με 49%, ενώ ακολουθούν το κυκλοφοριακό με 48%, η ευταξία με 44%, το παραεμπόριο με 43% και η έλλειψη πρασίνου με 39%.

Σε ότι αφορά την τουριστική Θεσσαλονίκη ζητήθηκε η άποψη των Θεσσαλονικέων για το τι πρέπει να γίνει ώστε να βελτιωθεί η εικόνα των ιστορικών και τουριστικών μνημείων της πόλης. Μέσα από αυτή την ερώτηση διαπιστώθηκε πως βλέπουν οι ίδιοι οι Θεσσαλονικείς τις τουριστικές υποδομές. Το 46% ζητά βελτίωση των συγκοινωνιακών υποδομών, το 41% ανάπλαση τουριστικών περιοχών, ενώ το 39% κρίνει απαραίτητη την τουριστική προβολή. Ο επόμενος κύκλος ερωτήσεων αφορά τις συγκοινωνίες.

Σε ότι αφορά τις αστικές συγκοινωνίες το 53% δεν είναι ικανοποιημένο με την καθαριότητα, μόνο το 29% είναι απόλυτα ικανοποιημένο από την πυκνότητα των δρομολογίων. Το 54% εκφράζει αρνητική άποψη για τους προορισμούς, ενώ μελανό σημείο αποτελούν οι προορισμοί που ικανοποιούν μόνο το 20%. Τέλος, το 38% είναι ικανοποιημένο με την ποιότητα των οχημάτων, το 35% λίγο και το 27% καθόλου.
Στις υπεραστικές συγκοινωνίες το 44% δηλώνει ικανοποίηση για τους προορισμούς, το 38% για την πυκνότητα και το 41% για την ποιότητα των οχημάτων.
Στα ταξί, σε ότι αφορά τη συμπεριφορά των οδηγών ταξί το 21% είναι ικανοποιημένο, το 25% λίγο ικανοποιημένο και το 54% καθόλου. Το 37% είναι ικανοποιημένο με την ποιότητα των οχημάτων ταξί, το 22% λίγο ικανοποιημένο και το 41% καθόλου.
Γενιά τα προβλήματα με τα ταξί, το 48% εστιάζεται στη συμπεριφορά των οδηγών και το 22% στην ποιότητα των οχημάτων, ενώ το 30% δηλώνει άλλο, με την πλειοψηφία των αυθόρμητων απαντήσεων να αποτελεί το φαινόμενο των διπλομισθώσεων.

Στο θέμα των αεροπορικών συνδέσεων οι Θεσσαλονικείς αποτυπώνουν με απόλυτο τρόπο αυτό που έχει ονομάσει το ΕΕΘ αεροπορικός αποκλεισμός της Θεσσαλονίκης.
Οι αρνητικές απαντήσεις για την πληρότητα των αεροπορικών συνδέσεων εσωτερικού είναι 84% και για τους προορισμούς εξωτερικού 90%.

Σε ότι αφορά την ποιότητα των υπηρεσιών του επιβατικού αερολιμένα «Μακεδονία» το 27% δηλώνει ικανοποιημένο, το 31% λίγο ικανοποιημένο και το 42% λίγο.
Ανάλογη είναι η εικόνα και για το λιμάνι. Το 58% θεωρεί ως μεγαλύτερο πρόβλημα του λιμανιού την ελλιπή ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη νησιωτική χώρα, το 49% την απουσία θαλάσσιας αστικής  συγκοινωνίας και το 37% κρίνει προβληματική τη λειτουργία του 6ου  προβλήτα κίνησης των εμπορευματοκιβωτίων.
Στο θέμα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων το ΕΕΘ θα ετοιμάσει το επόμενο διάστημα συνάντηση με παρουσία εκπροσώπων και των νησιών.

Τέλος, σχετικά με την σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης το 34% εντοπίζει προβλήματα στην εμπορευματική κίνηση, το 39% στο τροχαίο υλικό, το 47% στην αξιοπιστία των δρομολογίων, το 38% στη σύνδεση με προορισμούς του εσωτερικού και του εξωτερικού. Ένα σημαντικό 80% θεωρεί ως μείζον πρόβλημα την έλλειψη περιαστικού δικτύου.