Skip to main content

Αλουμύλ: Έργα 65 εκατ στην Αμερική και παραγωγή στην Αίγυπτο

Ο όμιλος της Αλουμύλ συνεχίζει με αύξηση πωλήσεων το 2016. Νέα έργα στη βόρεια Αμερική και επιστροφή στη κερδοφορία εφέτος.

Το 2015 ήταν η πρώτη χρονιά μετά την έναρξη της κρίσης, που η Αλουμύλ, σαν όμιλος, πέτυχε να αυξήσει τις ενοποιημένες πωλήσεις και μάλιστα κατά 11%, ενώ το 2016 θεωρείται βέβαιο, λόγω της διεθνούς ανάπτυξης που έχει πετύχει, ότι οι πωλήσεις θα συνεχίσουν να αυξάνονται με τους ίδιους ρυθμούς, οπότε ο Όμιλος θα ξεπεράσει τα 200 εκατ ευρώ σε τζίρο και θα εμφανίσει κέρδη προ φόρων.

Μέσα στο 2016 η επόμενη μεγάλη κίνηση που έχει ήδη δρομολογηθεί είναι η δημιουργία παραγωγικής μονάδας στο Κάιρο της Αιγύπτου, από την εκεί θυγατρική, η οποία θα λειτουργεί πλέον σαν hub για τις χώρες της βόρειας και ανατολικής Αφρικής, προκειμένου η Αλουμύλ να προσεγγίσει μία τεράστια αγορά που σε προφίλ αλουμινίου, εκτιμάται στο 1 δισ δολάρια. Εντός του 2016 δημιουργείται και Γραφείο του Ομίλου στον Ιράν, όπου ήδη υπάρχει συνεργασία με έξι μεγάλους κατασκευαστές έργων.

Τα ανωτέρω τονίστηκαν στη διάρκεια της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης της Αλουμύλ Α.Ε από τον πρόεδρο του Ομίλου Γιώργο Μυλωνά ο οποίος είπε ότι μέσα στα χρόνια της κρίσης η εταιρεία επένδυσε σε συνεργασία με το γερμανικό ινστιτούτο IFT στην έρευνα και ανάπτυξη (R&D), έτσι ώστε πλέον να λειτουργεί στο βιομηχανικό συγκρότημα του Κιλκίς και τμήμα πιστοποίησης της νέας σειράς προϊόντων της, ειδικών αρχιτεκτονικών προφίλ.

«Επιδίωξή μας ήταν η Αλουμύλ να μετατοπιστεί από τα βιομηχανικά στα αρχιτεκτονικά προϊόντα, τα προφίλ υψηλοτάτων απαιτήσεων που απευθύνονται σε αγορές που μπορούν να πληρώσουν την ποιότητα. Μετά την ολοκλήρωση αυτής της δύσκολης περιόδου και την έξοδο από την κρίση, η Αλουμύλ, θα διαπιστωθεί ότι είναι ένας νέος, ένας διαφοροποιημένος όμιλος», είπε ο κ. Μυλωνάς.

Απόδειξη αυτού αποτελεί το γεγονός ότι το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της Αλουμύλ στην Αμερική, ως τις αρχές του 2018, ανέρχεται σε 65 εκατ.δολάρια, ενώ πρόσφατα ανέλαβε έργο στο Βανκούβερ, ύψους 25 εκατ. δολαρίων.

Στα χρόνια της κρίσης, οι καίριες κινήσεις ήταν δύο: Mετατόπιση στα προϊόντα κατηγορίας με υψηλότερα περιθώρια κέρδους(αρχιτεκτονικά προφίλ) που μπορούν να «σηκώσουν» οι ώριμες αγορές και, έμφαση στις διεθνείς πωλήσεις.

Από την ελληνική κρίση και την κρίση στη βαλκανική μας γειτονιά, η Αλουμύλ έχασε μέχρι και 170 εκατ ευρώ από το τζίρο που είχε ο όμιλος το 2008. Οι κινήσεις ήταν, ανάπτυξη σε άλλες περιφερειακές αγορές. Σήμερα ο Όμιλος στηρίζεται στις ΗΠΑ και τη βόρεια Αμερική όπως και στίς χώρες της Λατινικής Αμερικής, στις χώρες του Κόλπου, έχει μπει δυναμικά στην Ασία, Ινδία, Φιλιππίνες, ενώ παραμένει και στη Κεντρική Αφρική, παρότι η αγορά έχει πληγεί λόγω της πτώσης στις τιμές του πετρελαίου.

Η διεθνής ανάπτυξη, μετά και το σκληρό «μάθημα» που πήρε ο Όμιλος από την επιβολή των capital controls το καλοκαίρι του 2015, γίνεται πλέον μέσω της ελβετικής θυγατρικής, της Αlumil International, με έδρα τη Ζυρίχη.

Η Αλουμύλ, σαν όμιλος, το 2015 είχε πωλήσεις 191,2 εκατ.ευρώ (+10,98%), λειτουργικά αποτελέσματα (EBITDA) θετικά, ήτοι κέρδη 8,6 εκατ (+2,5%), ενώ στα προ φόρων οι ζημίες μειώθηκαν σε 7,8 εκατ από  11,2 εκατ το 2014. Οι ζημίες οφείλονται στη διενέργεια υψηλών προβλέψεων για την κάλυψη επισφαλειών που αφορούν την ελληνική αγορά.

Αυτό που τονίσθηκε ως επίτευγμα ήταν και η μείωση των μεγάλων δανείων που είχε η Αλουμύλ - λόγω των μεγάλων επενδύσεων σε πάγια στα χρόνια της ανάπτυξης- κατά 40%. Όλα τα δάνεια εξυπηρετούνται, είναι λοιπόν «πράσινα», ενώ συζητείται με τις πιστώτριες Τράπεζες, η βελτίωση των όρων δανεισμού μετά τη λήξη του μεγάλου ομολογιακού, στο τέλος του 2017.

Η διοίκηση του Ομίλου, στη παρούσα φάση δεν προβλέπει για το τρέχον έτος, θετικές εξελίξεις για τον κλάδο αλουμινίου και της οικοδομής ευρύτερα, στην Ελλάδα. Ωστόσο, εάν σταθεροποιηθεί η κατάσταση και προσελκυσθούν ξένοι επενδυτές, τότε μπορεί να υπάρξει απότομη αύξηση της δραστηριότητας στην οικοδομή και μάλιστα με τις ανακαινίσεις και ανακατασκευές που πρώτα από όλα συνεπάγονται την τοποθέτηση κουφωμάτων υψηλής ενεργειακής απόδοσης, ό,τι δηλαδή παράγει η Αλουμύλ. Μία αύξηση της ζήτησης θα μπορούσε να συνεπάγεται μεγάλη αύξηση για τις πωλήσεις και με καλύτερα ποσοστά κέρδους για την ελληνική βιομηχανία.