Skip to main content

Aυτό είναι το νέο MINI: Διαβάστε όλες τις αλλαγές που δέχθηκε

Η βρετανική κατασκευάστρια εταιρεία premium αυτοκινήτων ενισχύει την απήχηση των μοντέλων της πλαισιώνοντάς τα με πρωτοποριακές τεχνολογίες

του Νίκου Χριστόπουλου

Η βρετανική κατασκευάστρια εταιρεία premium αυτοκινήτων ενισχύει τον προηγμένο χαρακτήρα και την απήχηση των μοντέλων της στη μικρή κατηγορία, ανανεώνοντάς τα στιλιστικά και πλαισιώνοντάς τα με πρωτοποριακές τεχνολογίες. Ανανεωμένα, το 3θυρο MINI, το 5θυρο MINI και το MINI έρχονται με φρέσκιες σχεδιαστικές πινελιές, τεχνολογικές καινοτομίες, αυξημένες δυνατότητες εξατομίκευσης και περισσότερες ψηφιακές υπηρεσίες MINI Connected.

Η αναβάθμιση της αρχικής προϊοντικής ουσίας στην premium κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων αναδεικνύει μία ωριμότητα του χαρισματικού χαρακτήρα της MINI. Τώρα η τρέχουσα γενιά, διατίθεται για πρώτη φορά με τρεις τύπους αμαξώματος για διασκεδαστική οδήγηση σε περιβάλλον πόλης. Αυτό οφείλεται σε στοιχεία όπως οι νέοι συνδυασμοί κινητήρα – κιβωτίου, μία εκτεταμένη γκάμα στάνταρ εξοπλισμού, νέας σχεδίασης προβολείς και πίσω φώτα, πρόσθετες εξωτερικές αποχρώσεις και προηγμένη τεχνολογία συνδεσιμότητας για άνεση και ενημέρωση / ψυχαγωγία.
 
Μία σχεδιαστική παρέμβαση στους γνώριμους στρογγυλούς προβολείς κάνουν τη φυσιογνωμία των νέων 3θυρων και 5θυρων MINI και του νέου MINI Cabrio ακόμα πιο εκφραστική. Στους στάνταρ προβολείς αλογόνου, προστίθεται μία εντυπωσιακή πινελιά μέσω ενός black panel. Στους προβολείς LED που διατίθενται προαιρετικά, η υψηλή τεχνολογική ποιότητα υπογραμμίζεται με την πρωτότυπη σχεδίαση των πηγών φωτός. Η τελευταία γενιά των μονάδων LED για τη μεσαία και μεγάλη σκάλα προσφέρει αυξημένη φωτεινότητα. Η λειτουργία των φώτων ημέρας και των φλας βασίζεται σε ένα περιφερειακό δακτύλιο.
 
Τα πίσω φώτα επίσης υιοθετούν νέα σχεδίαση σε συνδυασμό με τους προβολείς LED και τους προσαρμοζόμενους προβολείς LED. Παραπέμποντας στις Βρετανικές ρίζες της μάρκας, οι κάθετες μονάδες φώτων στο πίσω τμήμα των νέων ΜΙΝΙ (3θυρο, 5θυρο και MINI Cabrio) αποτυπώνουν το σχέδιο Union Jack.
Το νέο λογότυπο MINI διακρίνεται για τη σαφήνεια και το αυθεντικό του στυλ, και εμφανίζεται στο καπό, την πίσω πόρτα, το τιμόνι, την οθόνη του κεντρικού οργάνου και το τηλεχειριστήριο σε όλα τα μοντέλα. Πρόκειται για μία νέα ερμηνεία του υπάρχοντος λογοτύπου, τώρα σε 2D "flat design". Μέσα από τη νέα προσέγγιση, εκφράζεται η νέα ταυτότητα της μάρκας που δίνει έμφαση στα απαραίτητα – δηλαδή στις βασικές αρχές ΜΙΝΙ όπως διασκεδαστική οδήγηση, χαρακτηριστική σχεδίαση, premium ποιότητα και συναισθηματική απήχηση.
 
Η γκάμα εξωτερικών αποχρώσεων που διατίθενται για τα νέα 3θυρα και 5θυρα ΜΙΝΙ και το νέο MINI Cabrio περιλαμβάνει τρεις προτάσεις. Τα Emerald Grey metallic, Starlight Blue metallic και Solaris Orange metallic εντάσσονται επίσης στο πρόγραμμα.
 Μία λεπτομερής αναθεώρηση των κινητήρων που προσφέρονται για τα νέα MINI (3θυρο, 5θυρο και Cabrio) ανεβάζει τον πήχη στο τομέα της διασκεδαστικής οδήγησης. Επίσης, πετυχαίνει μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 έως 5%, που ήδη πληρούν τα αυστηρά μελλοντικά πρότυπα ρύπων. Περαιτέρω βελτιώσεις έχουν γίνει σε όλη τη γκάμα και πιο συγκεκριμένα στο βασικό κινητήρα, στην Τεχνολογία MINI TwinPower Turbo, στα ηλεκτρονικά κινητήρα, στην παροχή λαδιού, στην εισαγωγή αέρα, στο σύστημα ψύξης και στα συστήματα εξαγωγής. Εξάλλου, μειώθηκε το βάρος των μονάδων κίνησης. Τα καλύμματα των κινητήρων κατασκευάζονται από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), με αποτέλεσμα να είναι και αυτά ελαφρύτερα. Το υλικό που χρησιμοποιείται είναι ανακυκλωμένο ανθρακόνημα που παράγεται κατά την κατασκευή των αυτοκινήτων BMW i.
 Οι 3κύλινδροι βενζινοκινητήρες του MINI One First και του MINI One αντλούν την ισχύ τους από 1.500 κυβ. εκ. Αυτό αυξάνει τη μέγιστη ροπή κατά 10 Nm, ανεβάζοντάς την σε 160 και 190 Nm αντίστοιχα. Όλοι οι βενζινοκινητήρες έχουν άμεσο ψεκασμό με μέγιστη πίεση αυξημένη από 200 σε 350 bar και φτερωτή υπερσυμπιεστή από υλικό πολύ ανθεκτικό στη θερμότητα. Ο άμεσος ψεκασμός common rail των κινητήρων diesel εξασφαλίζει ότι το καύσιμο τροφοδοτείται στους θαλάμους καύσης με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια. Για το σκοπό αυτό, η μέγιστη πίεση ψεκασμού στους 3κύλινδρους κινητήρες των MINI One D και MINI Cooper D έχει αυξηθεί στα 2.200 bar και στον 4-κύλινδρο του MINI Cooper SD στα 2.500 bar. Τέλος, ο ισχυρότερος από τους τρεις diesel διαθέτει τώρα υπερσυμπίεση δύο σταδίων.
 
Εναλλακτικά, αντί του στάνταρ 6-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου, ένα 7-τάχυτο κιβώτιο Steptronic με διπλό συμπλέκτη διατίθεται προαιρετικά για τα μοντέλα MINI One, MINI Cooper, MINI Cooper S και MINI Cooper D. Κύρια χαρακτηριστικά του νέου τύπου κιβωτίου είναι οι πολύ γρήγορες αλλαγές για εξαιρετικά σπορ επιταχύνσεις χωρίς διακοπή ροπής. Το κιβώτιο ελέγχεται από ηλεκτρονικό επιλογέα νέας σχεδίασης. Ένα 7-τάχυτο σπορ κιβώτιο Steptronic με διπλό συμπλέκτη διατίθεται επίσης για το MINI Cooper S. Αυτό περιλαμβάνει χειριστήρια αλλαγών (shift paddles) στο τιμόνι με άμεση μηχανική παρέμβαση στις αλλαγές σχέσεων.
Το MINI Cooper SD συνοδεύεται στάνταρ από ένα 8-τάχυτο κιβώτιο Steptronic. Το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο είναι μοναδικό στη μικρή κατηγορία και επιτρέπει τη μεταφορά ισχύος του ισχυρότερου κινητήρα diesel στους εμπρός τροχούς με ιδιαίτερα σπορ και αρμονικό τρόπο. Το 8-τάχυτο κιβώτιο Steptronic ελέγχεται επίσης μέσω ενός ηλεκτρονικού επιλογέα, ενώ το ένα 8-τάχυτο Steptronic sports με shift paddles στο τιμόνι διατίθεται προαιρετικά.

Σε συνεργασία με το GOnews