Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου 2017
x

AEROMOBIL: ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΕ ΦΤΕΡΑ ΦΕΡΝΕΙ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΣΤΟ ΤΑΞΙΔΙ

Η AeroMobil ιδρύθηκε το 2010 και τρία χρόνια μετά παρουσίασε το πρωτότυπο v2.5 - Δέκα μήνες αργότερα ήρθε το v3.0 το οποίο παρουσιάστηκε στην Βιέννη

του Νίκου Χριστόπουλου

Όταν υπάρχει το χρήμα η απόκτηση μιας Ferrari, μιας McLaren ή μιας Lamborghini είναι επιβεβλημένη, πάρα ταύτα όμως τα ταξίδια με αυτά τα οχήματα είναι ακόμα «γειωμένα» στο έδαφος. Ο Juraj Vaculík δεν είναι απλά ένας ακόμα μηχανικός ή αεροναυπηγός που ονειρεύεται ένα αυτοκίνητο με φτερά, αλλά ο άνθρωπος που μιλάει με πάθος για την ελευθερία στα ταξίδια. «Μεγάλωσα σε κουμμουνιστικό καθεστώς, θυμάμαι πως στεκόμασταν στην όχθη του Δούναβη κοιτούσαμε απέναντι την Αυστρία και προσπαθούσαμε να αντιληφθούμε πως είναι η ζωή στην αντίπερα όχθη του ποταμού. Θέλαμε να πετάξουμε να ταξιδέψουμε να ζήσουμε ελεύθερα, αποτέλεσμα αυτού του ονείρου ήταν και η κατάρρευση του τείχους στο Βερολίνου που πυροδότησε την κατάρρευση του κομμουνισμού όπως τον γνωρίζαμε. Η ανθρωπότητα είδε τότε πως μια μικρή ομάδα ανθρώπων μπορεί να αλλάξει τον ρου μιας ολόκληρης Ηπείρου. Θυμάστε όταν πρωτοεμφανίστηκαν τα κινητά, οι περισσότεροι μιλούσαν για μια ήπια γραμμική ανάπτυξη της αγοράς, η πραγματικότητα όμως τους διέψευσε. Το ίδιο θα συμβεί και με τα ιπτάμενα αυτοκίνητα».

Η Σλοβακία μπορεί να μην είναι Silicon Valley, αλλά ζούμε σε μια εποχή όπου όλα είναι πιθανά, εξάλλου τα κεντρικά της AeroMobil στην Bratislava αν μη τι άλλο εντυπωσιάζουν και ας μην ξεχνάμε πως εκεί συνυπάρχουν και δραστηριοποιούνται η τεράστια PSA και η VW που μαζί παράγουν πιο πολλά αυτοκίνητα ανά κάτοικο από οπουδήποτε αλλού στον κόσμο. Η AeroMobil ιδρύθηκε το 2010 και τρία χρόνια μετά παρουσίασε το πρωτότυπο v2.5. Δέκα μήνες αργότερα ήρθε το  v3.0 το οποίο παρουσιάστηκε στην Βιέννη με τον Juraj να λέει  πως «η παρουσίαση του v3.0 στην Βιέννη ήταν ιδιαίτερα συναισθηματική στιγμή για εμάς, ασχέτως που ο κόσμος το κοιτούσε με απορία και δεν ήταν λίγοι οι ψίθυροι για το αν μια χούφτα Σλοβάκων μπορούν να κατασκευάσουν ένα αξιόπιστο  ιπτάμενο αυτοκίνητο όσο φανταχτερό και αν είναι το γκαράζ όπου το πράττουν». Η χρηματοδότηση του ονείρου όμως ήταν και παραμένει δύσκολη με πολλές αρνητικές απαντήσεις στο κάλεσμα οικονομικής  βοήθειας, μέχρι που εμφανίστηκε ο σύμβουλος επιχειρήσεων Glenn Mercer ο οποίος  έφερε στο project τον Antony Sheriff ανοίγοντας τον δρόμο για το v4.0.

Ο Sheriff είναι πρόεδρος της Princess Yachts, ίσως τον θυμάστε  από την εποχή του στην Fiat αλλά και την ιδιαίτερα επιτυχημένη πορεία στην  McLaren Automotive όπου ηγήθηκε της εξέλιξης της SLR και οδήγησε την McLaren σε σημείο να μπορεί να σταθεί μόνη της στη αγορά αυτοκινήτου. Ο Juraj θυμάται πως αφού εξέτασε ο Sheriff το όχημα εξονυχιστικά για 20 λεπτά  είπε «OK, είμαι μέσα. Ας προχωρήσουμε».  Σε ότι αφορά το ίδιο το εγχείρημα, το σασί είναι όμοιο με το Monocage της McLaren, τα φτερά είναι  κατασκευασμένα από ανθρακόνημα και ο κινητήρας είναι ένας Euro 6, 2λιτρος υπέρ-τροφοδοτούμενος που λειτουργεί  ως «εργοστάσιο» παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας για τους δίδυμους ηλεκτροκινητήρες που δίνουν ισχύς 300 ίππων όταν ίπταται και αυτονομία 750 χλμ. όταν χρησιμοποιείται το 70% αυτής.

Στην ερώτηση γιατί τώρα ο Juraj απαντά με ευκολία «γιατί τώρα θέλουμε όσο ποτέ άλλοτε απεγνωσμένα έναν διαφορετικό τρόπο μετακίνησης. Υπάρχει άμεση ανάγκη οι μετακινήσεις μεσαίων αποστάσεων  να γίνονται πιο γρήγορα και οικολογικά. Η παγκόσμια τράπεζα προβλέπει τεράστιες επενδύσεις στις υποδομές της Κίνας και της Αφρικής  την επόμενη δεκαετία που σημαίνει αποψίλωση και καταστροφή της χλωρίδας. Το AeroMobil  είναι η εξειδικευμένη πρόταση  που θα αποδείξει την αξία του στην αγορά»

Η αντιπαράθεση ξεκίνησε και είναι έντονη. Τα επιχειρήματα των αντιφρονούντων αναφέρονται κυρίως στο γεγονός πως δεν χρειάζεται ο συνδυασμός αυτοκινήτου και αεροπλάνου καθώς υπάρχουν τα ελικόπτερα από την μία και από την άλλη η εξέλιξη της αυτοκίνησης και συγκεκριμένα της αυτόνομης  θα δώσουν καλύτερες λύσεις από ότι το μέχρι στιγμή πανάκριβο Aeromobil.

Σε συνεργασία με το GOnews




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ