Τετάρτη 23 Μαΐου 2018
x

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΜΠΑΧΑΛΟ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ - ΣΤΑ ΚΑΓΚΕΛΑ ΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ

Αποκαλυπτικά τα στοιχεία της Voria.gr για τις ακυρώσεις και ανακατευθύνσεις πτήσεων από 1η Ιανουαρίου. Αγανάκτηση για τις τριτοκοσμικές συνθήκες.

Σε ιστορία ατελείωτης ταλαιπωρίας έχει μετατραπεί το ταξίδι για όσους θέλουν αεροπορικώς να μεταβούν, από το αεροδρόμιο «Μακεδονία», σε προορισμούς είτε του εξωτερικού, είτε του εσωτερικού αλλά και να επισκεφθούν τη Θεσσαλονίκη. Οι χειρότεροι φόβοι για τις επιπτώσεις στις πτήσεις από την υλοποίηση των έργων στους διαδρόμους προσαπογειώσεων κατά τη χειμερινή περίοδο, που το αεροδρόμιο πολιορκείται από την ομίχλη επαληθεύτηκαν πλήρως το τελευταίο 15νθήμερο. Θύματα, δυστυχώς, εκατοντάδες επιβάτες πρωινών κατά κύριο λόγο πτήσεων, που είτε δεν ταξίδεψαν καθόλου προς και από τη Θεσσαλονίκη είτε υποχρεώθηκαν σε πολύωρες αναμονές για να πετάξουν.

Ακυρώσεις πτήσεων και καθυστερήσεις σημειώνονται και σήμερα, καθώς ο δυνατός αέρας διέλυσε μεν την ομίχλη αλλά δυσχεραίνει την προσγείωση των αεροπλάνων στον τροχόδρομο.

Τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Voria.gr για τις πτήσεις που ακυρώθηκαν ή κατευθύνθηκαν σε άλλα αεροδρόμια είναι αποκαλυπτικά:

-Από την 1η Ιανουαρίου μέχρι χθες 17 Ιανουαρίου ακυρώθηκαν 46 πτήσεις, ενώ σε άλλα αεροδρόμια κατευθύνθηκαν 34 πτήσεις, οι περισσότερες στην Καβάλα και λιγότερες στην Αθήνα.

-Οι χειρότερες ημέρες για το αεροδρόμιο και τους επιβάτες ήταν η Τρίτη 9 Ιανουαρίου και η Παρασκευή 12 Ιανουαρίου όταν ακυρώθηκαν 10 πτήσεις την κάθε ημέρα και ακολουθεί η περασμένη Τρίτη 16 Ιανουαρίου με εννέα ακυρώσεις.

-Τη Δευτέρα 15 Ιανουαρίου καταγράφηκε η χειρότερη επίδοση σε ανακατευθύνσεις πτήσεων με 14 αεροπλάνα να αλλάζουν προορισμό και να προσγειώνονται σε άλλα αεροδρόμια.

-Οι πτήσεις που επηρεάζονται κυρίως είναι οι πρωινές και συγκεκριμένα από και προς Αθήνα, Κωνσταντινούπολη, Μπέργκαμο(Μιλάνο) και Ηράκλειο.

Υπενθυμίζεται, εξάλλου, ότι τρεις αεροπορικές εταιρείες, οι EasyJet, Wizzair και Eurowings έχουν σταματήσει να πετούν στη Θεσσαλονίκη μετά την έναρξη των έργων.

Η πυκνή ομίχλη ήταν πάντα το μεγάλο αγκάθι στη λειτουργία του αεροδρομίου «Μακεδονία», που πολλές φορές έκλεινε παρά τη λειτουργία του «τυφλού» συστήματος προσγείωσης ILS II. Ωστόσο, μετά την έναρξη των έργων του δημοσίου στους διαδρόμους, που προσωρινά έβγαλαν εκτός λειτουργίας τον διάδρομο 16/34 και τη χρήση του τροχόδρομου ως κύριου διαδρόμου τα προβλήματα γιγαντώθηκαν.

Αγανάκτηση για τις τριτοκοσμικές συνθήκες στο αεροδρόμιο

Επιχειρηματίες που ταξιδεύουν συχνά από το «Μακεδονία», τουρίστες αλλά και επαγγελματίες του τουρισμού εκφράζουν την αγανάκτησή τους για την κατάσταση που επικρατεί σχεδόν καθημερινά στο αεροδρόμιο εξαιτίας των ακυρώσεων και καθυστερήσεων στις πτήσεις αλλά και της τριτοκοσμικής εικόνας που παρουσιάζει ο τερματικός σταθμός.

Οι συνθήκες παραμονής των επιβατών στους χώρους του τερματικού σταθμού, δεν είναι καλές ή, όπως το έθεσε ο κ. Βύρων Θεολόγης, πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας - Θράκης, «δεν είναι αυτές που κάποιος περιμένει σε ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό αεροδρόμιο».

«Περιμέναμε από τη Fraport να αλλάξει το προφίλ του αεροδρομίου. Μέχρι τώρα οι παρεμβάσεις της ήταν η αλλαγή λαμπών στις τουαλέτες και η αύξηση ενοικίων. Το αεροδρόμιο έπρεπε να έχει εξωραϊστεί αλλά και να γίνει πιο λειτουργικό, όχι να σχηματίζονται αυτές οι τεράστιες ουρές στους ελέγχους αποσκευών και επιβατών επειδή δε φτάνουν τα μηχανήματα. Ο κόσμος τα βάζει με τους υπαλλήλους των αεροπορικών εταιρειών, γιατί δεν ξέρει ποιος πραγματικά ευθύνεται. Δείχνουμε για λίγο ακόμη ανοχή με τη Fraport, γιατί είναι και σε εξέλιξη τα έργα του δημοσίου στους διαδρόμους, αλλά αυτά δεν δικαιολογούν τις συνθήκες στον τερματικό», επισημαίνει ο κ.Θεολόγης.

 «Μπάχαλο» χαρακτηρίζει την κατάσταση ο κ.Κωνσταντίνος Κουράκος ταμίας της Ένωσης, επισημαίνοντας ότι οι επαγγελματίες δεν είχαν ως τώρα μία υπεύθυνη ενημέρωση για τις δυνατότητες του αεροδρομίου όσο διαρκούν τα έργα στους διαδρόμους. Αλλά και η κατάσταση στον τερματικό δεν έχει βελτιωθεί. «Άν κάποιος είχε δύο χρόνια να έρθει στο αεροδρόμιο και ερχόταν σήμερα, δε θα έβλεπε κάποια αλλαγή, ειδικά στις αφίξεις. Η ίδια κατάσταση με την καθαριότητα, με τα καροτσάκια. Μόνο οι χρόνοι στο σωματικό έλεγχο έχουν κάπως μειωθεί. Περιμένουμε από την άνοιξη να δούμε αλλαγές, ουσιαστικές», σημειώνει.

Η ανάγκη βελτίωσης των συνθηκών στο αεροδρόμιο Μακεδονία είναι επιτακτική, καθώς η αύξηση της τουριστικής κίνησης πιέζει για έργα που θα βελτιώσουν τις συνθήκες εξυπηρέτησης των επιβατών. Αρκεί να αναφερθεί ότι το 2017 το «Μακεδονία» έπιασε τον αριθμό των επιβατών που υπολογιζόταν ότι θα φτάσει να έχει το 2020, δηλαδή πέταξαν από και προς το «Μακεδονία» 6,3 εκατομμύρια επιβάτες, όταν οι υπολογισμοί έδιναν 6,5 εκατομμύρια για τρία χρόνια μετά, για το 2020.

Fraport: Ξεκίνησαν οι ανακατασκευές στον σταθμό

Από την πλευρά της η Fraport επισημαίνει ότι έχουν ξεκινήσει οι ανακατασκευές στον τερματικό σταθμό, καθώς η εταιρεία αντιλήφθηκε πως η βελτίωση των εγκαταστάσεων των περιφερειακών αερολιμένων δεν μπορεί να περιμένει τις μεγάλες και ριζικές τεχνικές παρεμβάσεις του επενδυτικού προγράμματος.

Σύμφωνα με τον κ. Γιάννη Παπάζογλου, PR manager της Fraport Greece, ήδη από τα μέσα Δεκεμβρίου 2017 μπήκαν τα συνεργεία στο «Μακεδονία»  και άρχισαν τις εργασίες από τiς υγρομονώσεις καθώς, ως γνωστόν, στις δυνατές βροχές η οροφή του τερματικού σταθμού έσταζε σε σημεία. Ήδη έγινε η πλήρης αντικατάσταση μίας τουαλέτας, ενώ ξεκίνησε να βάφεται εξωτερικά το κτήριο, πρώτα από την πλευρά της πίστας, ενώ βάφονται και τα σήματα που κατευθύνουν τους πιλότους στην κίνηση των αεροσκαφών.

Εξάλλου, σε ό,τι αφορά την ανέγερση του νέου τερματικού σταθμού στην παρούσα φάση ειδικευμένα συνεργεία του στρατού ερευνούν για τυχόν βόμβες καθώς σε άλλα σημεία της έκτασης του αεροδρομίου είχαν βρεθεί θαμμένα πυρομαχικά από την εποχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Μόλις ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη έρευνα, θα θεμελιωθεί το κτήριο του νέου τερματικού.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της εταιρείας και τις συμβατικές της υποχρεώσεις, για τα έργα που θα γίνουν στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», μέχρι το Σεπτέμβριο του 2020, θα επενδυθούν περί τα 90-95 εκατ. ευρώ. Μεγάλο μέρος αυτής της επένδυσης αφορά την επέκταση βορειοδυτικά και τη δημιουργία δεύτερης πτέρυγας στον υπάρχοντα τερματικό σταθμό. Έτσι, στο terminal που σήμερα καλύπτει 26.527 τ.μ. θα προστεθούν 31.380 τ.μ. , ενώ θα χωρίζεται σε δύο πτέρυγες για επιβάτες Σένγκεν και εκτός Ζώνης Σένγκεν.

Εντός του αεροδρομίου θα παραχωρηθεί έκταση(concession area) περίπου 8.000 τμ στην οποία οι χώροι εστίασης θα καταλαμβάνουν 2.401 τμ, τα καταστήματα λιανικής 1.971 τμ και το Duty Free 3.435 τμ.

Σύμφωνα με τον κ. Παπάζογλου, από τη θερινή περίοδο του 2018 θα εφαρμοστεί και στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης, όπως στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας, διαφορετικός τρόπος στάθμευσης των αεροσκαφών, για να σταθμεύουν περισσότερα αεροπλάνα αλλά και για να αυξηθεί ο αριθμός των προσαπογειώσεων. Η τεχνική αυτή ονομάζεται push back.

H Fraport Greece θέλει να αυξήσει τη δυναμικότητα του αεροδρομίου στην εξυπηρέτηση περισσοτέρων πτήσεων και μεγαλύτερου αριθμού επιβατών, καθώς η Θεσσαλονίκη συνδέεται όλο και με περισσότερους ξένους προορισμούς. Μάλιστα, μετά την ολοκλήρωση των έργων στον διάδρομο προσαπογειώσεων και την επιστροφή της στο Μακεδονία την άνοιξη η low cost εταιρεία της Ουγγαρίας, Wizz Air θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το Ιάσιο της Ρουμανίας και από το Νοέμβριο και με τη Βιέννη.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ