Skip to main content

Χρονιά ρεκόρ το 2016 για το «Μακεδονία» με πάνω από 6 εκατ. επιβάτες

Η ένταξη της Θεσσαλονίκης στα πτητικά προγράμματα των low cost εταιρειών έχει εκτινάξει αριθμητικά την κίνηση στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.

Σε χρονιά ρεκόρ εξελίσσεται το 2016 για το αεροδρομίου "Μακεδονία", καθώς, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο αερολιμενάρχης κ. Αχιλλέας Τοπούζας, οι επιβάτες που θα διακινηθούν τη φετινή χρονιά θα ξεπεράσουν τα 6 εκατομμύρια.

Όπως είπε από το βήμα του συνεδρίου «Καινοτομία και Ανάπτυξη», ήδη, στο δεκάμηνο της χρονιάς, δηλαδή μέχρι και τον Οκτώβριο, είχαν ...πετάξει από τον αερολιμένα της Θεσσαλονίκης 5,3 εκατ επιβάτες, με την αύξηση στις πτήσεις εσωτερικού να φθάνει το 9,62% και στις πτήσεις εξωτερικού το 9,54%.

Με βάση τα παραπάνω στοιχεία, το "Μακεδονία", που ήδη έχει ξεπεράσει τις δυνατότητες των υποδομών του, φέτος θα εξυπηρετήσει 400.000 περισσότερους επιβάτες από ότι το 2015, ενώ οι προοπτικές του θα διευρυνθούν όταν στο τέλος του 2017 ολοκληρωθεί το έργο επιμήκυνσης και αναβάθμισης του διαδρόμου 10/28 οπότε το αεροδρόμιο θα μπορεί να δέχεται και υπερατλαντικές πτήσεις. Συνολικά σήμερα στο "Μακεδονία", έχουν επενδυθεί πάνω από 500 εκατ. ευρώ για τα 17 από τα 19 έργα του master plan του. 

Η μεγάλη αύξηση στην επιβατική κίνηση εν πολλοίς οφείλεται, στην "έκρηξη" στην εσωτερική κίνηση, συνεπεία της εισόδου low cost εταιρειών στη γραμμή Θεσσαλονίκη - Αθήνα. Αλλά και τις πτήσεις εξωτερικού υπήρξε αύξηση στην κίνηση επιβατών από το 2012 καθώς αυξήθηκαν οι ταξιδιώτες από Ρωσία, ενώ το 2016 αυξήθηκε ο αριθμός και των Βρετανών τουριστών. Πρώτη σε αριθμούς επιβατών έρχεται η Γερμανία, αλλά θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και ο μεγάλος αριθμός των αποδήμων.

Απαντώντας σε ερώτηση για τον αριθμό των επιβατών που η Fraport εκτιμά ότι θα διακινηθούν το 2020 μέσω του "Μακεδονία"- δηλαδή 6,5 εκ επιβατών όταν θα έχουν γίνει έργα ύψους 90 και πλέον εκατ., τη στιγμή που φέτος το αεροδρόμιο πιάνει τα 6 εκ. επιβάτες- ο κ. Τοπούζας εκτίμησε ότι οι προβλέψεις για την επιβατική κίνηση συνδέονται με τα τέλη χρήσης του αεροδρομίου, κάτι που αγγίζει τις αεροπορικές εταιρείες και όχι μόνο από το σπατόσημο που αφορά εισιτήρια και επιβάτες.