Τρίτη 27 Ιουνίου 2017
x

1.000 ΦΟΡΤΗΓΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΖΟΥΝ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΝΤΡΟΠΗΣ ΣΤΟ ΚΑΛΟΧΩΡΙ

Η λίστα με τις υπογραφές 51 επιχειρήσεων που βρίσκονται στο Καλοχώρι και διαμαρτύρονται έντονα για την τραγική κατάσταση που επικρατεί.

Η διαδρομή έχει ενδιαφέρον από πολλές απόψεις. Η είσοδος στο εμπορικό λιμάνι με την επίδειξη ειδικής άδειας. Στο αριστερό χέρι τα κρηπιδώματα για το χύδην φορτίο και αμέσως μετά ο χώρος διακίνησης κοντέινερς. Η ατμόσφαιρα έχει μια δημιουργική ένταση με τις γερανογέφυρες σε πλήρη λειτουργία και τα δεκάδες φορτηγά που φτάνουν, φορτώνουν και αποχωρούν για να μεταφέρουν τα φορτία στον τελικό τους προορισμό, σε πλήρη ετοιμότητα. 

Η έξοδος προς τα δυτικά, μετά από έλεγχο που θυμίζει σύνορα. Και αμέσως μετά το χάος: Μια γέφυρα με οδόστρωμα σε τραγική κατάσταση (λακκούβες, κενά ανάμεσα στους αρμούς κ.λπ.), που θεωρητικά οδηγεί στην ΠΑΘΕ και στην Εγνατία, αλλά «κόβεται» ξαφνικά, αφού το έργο δεν έχει τελειώσει εδώ και χρόνια. Έτσι τα φορτηγά και όποιο άλλο αυτοκίνητο βρεθεί εκεί οδηγούνται στην καρδιά της Βιομηχανικής Περιοχής Καλοχωρίου μέσω στενών και κακοτράχαλων δρόμων, οι οποίο επιπλέον έχουν απότομες στροφές και φανάρια. Πρόκειται ασφαλώς για μια εξαιρετικά δύσκολη διαδρομή με επικίνδυνες συνθήκες για όποιον οδηγεί νταλίκα. Οι εικόνες με την αναρχία που μεταφέρουν θυμίζουν υποανάπτυκτες οικονομικά και εμπορικά χώρες. Σαν κι αυτές που ορισμένες φορές βλέπουμε στο σινεμά, σε ταινίες που έχουν στο επίκεντρο τους κάποιο παράνομο εμπόριο.  



1000 φορτηγά
     
Η προβληματική διασύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, αλλά και ο ημιτελής κόμβος Κ16 είναι δύο μισοτελειωμένα έργα, που δημιουργούν αρρυθμίες σε διάφορα επίπεδα. Στους μεταφορείς και στους αυτοκινητιστές, οι οποίοι διακινούν τα φορτία από και προς τα κρηπιδώματα της ΟΛΘ ΑΕ και είναι υποχρεωμένοι να οδηγούν τα φορτηγά από στενούς και πολυδαίδαλους δρόμους γεμάτους επικίνδυνες λακκούβες, με αποτέλεσμα να χάνουν χρόνο και χρήμα. Στο λιμάνι που –άσχετα εάν δεν ευθύνεται  το ίδιο- εμφανίζεται ελλειμματικό στους πελάτες του λόγω των ημιτελών υποδομών πρόσβασης.

Στη Θεσσαλονίκη που υφίσταται την παρουσία βαρέων οχημάτων σε αστικούς δρόμους, με ότι σημαίνει αυτό σε περιβαλλοντική επιβάρυνση. Σε δεκάδες επιχειρήσεις στο Καλοχώρι, οι οποίες ζουν εγκλωβισμένες στον εφιάλτη της πυκνής κυκλοφορίας των 1000  βαρέων φορτηγών ημερησίως και αισθάνονται περίπου ως «ελεύθεροι πολιορκημένοι». Άλλωστε είναι αυτές οι επιχειρήσεις που το τελευταίο διάστημα αναδεικνύουν ένα θέμα, το οποίο μόνο ντροπή πρέπει να προκαλεί σε όλους όσοι είναι έστω για λίγο ή κατ’ ελάχιστον υπεύθυνοι γι’ αυτή την κατάσταση. Πολύ περισσότερο που –όπως αναφέρουν ασφαλείς πληροφορίες- η πλήρης ολοκλήρωση του έργου απαιτεί ώριμες μελέτες, που δεν υπάρχουν, και απαλλοτριώσεις, για τις οποίες χρειάζονται σημαντικά κονδύλια. Με βάση αυτά τα δύο στοιχεία το έργο δεν μπορεί να ολοκληρωθεί νωρίτερα από τέσσερα χρόνια! Ζήσε Μάη μου –δηλαδή όχι έναν, αλλά πολλούς Μάηδες- να φας τριφύλλι.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη μια συντονισμένη προσπάθεια να βρεθεί μια δευτερεύουσα λύση που θα αμβλύνει το πρόβλημα. Οι αισιόδοξοι επιμένουν ότι τα απαιτούμενα χρήματα έχουν δεσμευθεί, οι μελέτες ολοκληρώνονται τον επόμενο μήνα και τελικά στις αρχές του καλοκαιριού θα δημοπρατηθεί ένα έργο, που θα διευκολύνει τη διαφυγή των φορτηγών από το λιμάνι προς τον ΠΑΘΕ. Ακόμη κι έτσι να εξελιχθούν τα πράγματα ο χρόνος ολοκλήρωσης του έργου δεν μπορεί να είναι μικρότερος από 1,5 – 2 χρόνια από σήμερα. Την ίδια στιγμή εξελίσσονται τα έργα στον Κ16. Όχι στον ίδιο τον κόμβο που αργεί ακόμη, αλλά σε ένα σημείο από το οποίο θα υπάρχει διέξοδος για τα φορτηγά. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει την κατασκευή ενός κυκλικού ισόπεδου κόμβου, ο οποίος θα δέχεται οχήματα από επτά (!) δρόμους, κάτι που με ασφάλεια σημαίνει σίγουρο έμφραγμα και ακινησία.    

Πονεμένη ιστορία

Η ιστορία με τα μεγάλα δημόσια έργα υποδομής στην Ελλάδα είναι παλιά και πονεμένη. Ειδικά, όμως, στη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης έχουν πέσει την τελευταία 20ετία πολλά λεφτά, χωρίς να έχει γίνει ολοκληρωμένη δουλειά. Διότι μπορεί να διαφημίστηκε έντονα η διάνοιξη της δυτικής εισόδου της Θεσσαλονίκης, αλλά πρόκειται για έργο που αφορά σε σημαντικό βαθμό τη βόλτα και την εκδρομή των Θεσσαλονικέων. Ασφαλώς κι έπρεπε να γίνει, αλλά η διασύνδεση της με τα πιο παραγωγικά σημεία της περιοχής (λιμάνι, βιομηχανικές περιοχές) είναι αδικαιολόγητο σφάλμα. Καμία αξία δεν έχει δοθεί στο εξαγωγικό και εισαγωγικό εμπόριο, μέσω του οποίου τελικά δημιουργείται ο πλούτος που διανέμεται στην κοινωνία. Υποτίθεται ότι βρισκόμαστε ενόψει της ιδιωτικοποίησης της ΟΛΘ ΑΕ και η κύρια προσδοκία για το μέλλον είναι η μεγάλη αύξηση των διακινούμενων φορτίων. Τα οποία θα φτάνουν στην 6η προβλήτα και από εκεί θα «αγωνίζονται» να βγουν στο δρόμο για τον τελικό τους προορισμό. Ή –στην περίπτωση προϊόντων ελληνικής παραγωγής- θα αγκομαχούν να φτάσουν στην 6η προβλήτα για να σαλπάρουν για ξένες αγορές.

Αυτή τη λογική της μισοδουλειάς που κυριαρχεί σε σημαντικό βαθμό στη χώρα μας οδηγεί σε μισοτελειωμένες καταστάσεις η Θεσσαλονίκη την έχει πληρώσει πανάκριβα. Είναι κάτι για το οποίο μόνο τα πολιτικά πρόσωπα χαίρονται, αφού πολιτεύονται δι’ εκκρεμοτήτων από τις οποίες όλοι οι εμπλεκόμενοι έχουν κάτι να περιμένουν. Στην προκειμένη περίπτωση οι μεταφορείς αναμένουν τη βελτίωση της κατάστασης για να πούνε ευχαριστώ. Οι ιδιοκτήτες των ακινήτων που θα απαλλοτριωθούν θέλουν να εισπράξουν για να προχωρήσουν τα υπόλοιπα σχέδια τους. Όσο για τους εγκατεστημένους επιχειρηματίες στο Καλοχώρι προσμένουν γρήγορη απελευθέρωση, ώστε να συγκρατήσουν τις απώλειες. Και χωρίς να αναγκαστούν σε ηρωική έξοδο, όπως οι πρόγονοι «ελεύθεροι πολιορκημένοι» στο Μεσολόγγι πριν από δύο περίπου αιώνες, με τα γνωστά αποτελέσματα.



Το βάρος 51 υπογραφών

Υ.Γ. Οι υπογραφές που ακολουθούν ανήκουν σε δεκάδες επιχειρήσεις, οι οποίες βρίσκονται στο Καλοχώρι και διαμαρτύρονται έντονα για την κατάσταση που επικρατεί. Πρόκειται για παραγωγικές μονάδες που προσφέρουν απασχόληση και παράγουν κοινωνικό πλούτο. Είναι προφανές ότι οι υπογραφές τους έχουν πολύ μεγάλη βαρύτητα.

α/α                    Επιχείρηση                        Ονοματεπώνυμο
1.           “INART” Α. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ ΑΕ    Κωνσταντινίδης Βασίλειος
2.           “PORTO PALACE HOTEL” - Σ&Α ΜΑΜΑΔΑΣ ΑE    Μαμαδάς Δημήτρης
3.           DIVANI HELLAS ΑΕ    Παγιάντζας Αθανάσιος
4.           DORAL    Καλλίας Χρήστος
5.           MAKIOS LOGISTICS    Μακιός Στρ. Θρασύμβουλος
6.           MATECO HELLAS    Τσαλόπουλος Αντώνης
7.           PENTAGON A.E    Παπαδόπουλος Ιορδάνης
8.           STEFOS TRANS    Στέφος Δημήτριος
9.           SUPERLUX ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΑΒΕΕ    Δημητρίου Ν.
10.        Α. ΧΑΡΟΥΠΑΚΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΙΚΕ    Χαρουπάκης Απόστολος 
11.        Α. ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ    Χατζόπουλος Ελευθέριος
12.        ΑΔΑΜΙΔΗΣ ΑΕ    Αδαμίδης Αλέξανδρος
13.        ΑΘ. & ΚΩΝ. ΤΖΑΓΓΑΤΖΗ ΟΕ    Τζαγγάτζη Κωνσταντία
14.        ΑΘ. ΔΟΚΤΟΡΗΣ ΑΕ    Δοκτόρης Αθανάσιος 
15.        ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΓΚΑΡΑΓΚΟΣ ΑΕ    Γκαράγκος Αθανάσιος
16.        ΑΦΟΙ Δ. ΜΕΝΕΞΟΠΟΥΛΟΙ ΟΕ    Μενεξόπουλος Δημήτρης
17.        ΑΦΟΙ ΔΕΜΙΡΗ ΙΚΕ    Δεμίρης Νικόλαος
18.        ΑΦΟΙ ΣΟΥΛΙΔΗ ΟΕ    Σουλίδης Νικόλαος
19.        ΑΦΟΙ ΧΑΪΤΟΓΛΟΥ ΑΒΕΕ    Χαΐτογλου Κώστας
20.        ΑΦΟΙ ΧΡ. ΑΣΜΕΝΙΑΔΗ ΟΕ    Ασμενιάδης Σεραφείμ
21.        ΒΑΜΒΑΛΗΣ ΤΡΟΦΙΜΑ ΑΒΕΕ    Βάμβαλης Νίκος
22.        ΒΡΟΧΙΔΗΣ ΧΑΤΖΗΣ ΑΕ    Μουζενίδης Παύλος
23.        Δ. ΓΙΑΝΤΣΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΑΕ    Γιάντσης Ανδρέας
24.        ΕΛΓΕΚΑ    Κατσιώτης Αλέξανδρος
25.        ΗΛΙΑΔΗΣ ΚΑΡΓΚΟ ΑΕ    Ηλιάδης Χριστόδουλος
26.        ΚΑΝΑΚΑΣ ΕΠΕ    Κανάκας Θεόδωρος
27.        ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΙΔΗΣ Γ. -ΕΜΠΟΡΙΟ ΔΟΜΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ    Καραγιαννίδης Γεώργιος
28.        ΚΑΡΑΣΑΝΤΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ    Καρασαντλής Γεώργιος
29.        ΚΑΡΑΣΟΥΛΗΣ ΑΕ    Καρασούλης Αθανάσιος
30.        ΚΑΣΑΠΗΣ Δ. & ΥΙΟΙ ΟΕ     Κασάπης Κλεάνθης
31.        ΚΟΥΠΚΑΣ ΕΠΕ     Κούπκας Γιώργος
32.        ΜΑΞΙΜ ΚΑΛΤΣΙΔΗΣ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΑΕ    Καλτσίδης Κώστας
33.        ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ ΚΡΟΝΟΣ    Παρασίδης Λάζαρος
34.        ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΑΕ - "ΔΕΛΤΑ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ"    Νικολαΐδης Διαμαντής
35.        Π. ΨΗΜΜΙΤΗΣ & ΣΙΑ ΟΕ    Ψημμίτης Πέτρος
36.        ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ ΑΕ    Παυλίδης Κωνσταντίνος
37.        ΠΡΟΜΕΞ ΕΠΕ    Κεχίδης Θεοδόσης
38.        ΣΙΑΦΑΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ    Σιαφάρας Νίκος
39.        ΣΙΓΓΙΡΙΔΟΥ ΕΙΡΗΝΗ-ΦΑΡΜΑ    Σιγγιρίδου Ειρήνη
40.        ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ AE    Σιδηροπούλου Μαίρη
41.        ΣΙΚΑ ΕΛΛΑΣ ΑΒΕΕ    Χατζηφώτης Σπύρος
42.        ΣΥΓΓΕΝΙΔΗΣ ΑΕ    Συγγενίδου Μαρία
43.        ΤΖΙΟΤΖΙΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ    Τζιότζιος Κωνσταντίνος
44.        ΤΟΥΡΟΥΛΙΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ    Τουρουλίνης Βασίλειος
45.        ΤΡΑΝΣ ΟΛΥΜΠΙΚ ΕΠΕ    Πύρος Γιώργος
46.        ΤΡΑΝΣΚΟΜΠΙ ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΛΟΝΙΚΑ ΕΠΕ    Χαριτίδης Ματθαίος
47.        ΤΣΟΠΕΛΑΣ ΑΕ    Τσόπελας Γιάννης
48.        ΧΑΙΤΟΓΛΟΥ-ΧΑΡΤΕΛ ΑΒΕΕ    Χαΐτογλου Κώστας
49.        ΚΕΧΑΓΙΑΣ Β. & Λ. ΟΕ     Κεχαγιάς Βασίλης 
50.        OXFORD COMPANY     Τσιόλιας Χρήστος 
51.        ΝΙΚ. Ι. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ – NISSAN    Θεοδοσίου Γιάννης




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ